Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

Idag är det en jobbig dag. Jag vaknade imorse och ville inte gå upp. Det var en konstigt känsla. jag låg och tänkte en stund, kom fram till att jag nog skulle lyssna på min kropp.
    Jag tog mtt täckte, min bok och min dator så gick jag till soffan. Resten av dagen har bestått att växling mellan tv, dator och min bok. Många tankar har farit genom huvudet. Men jag har kommit fram till att det kanske e ganska normalt. Jag kommer tillåta mig själv att ha sånna här dagar. Jag tror att om skulle jag förneka mitt mående nu, så slår det tillbaka på mig själv en vacker dag.

• emmy840508

Jag har fått frågan om varför jag inte har några bilder på barnen här på familjeliv. Självklart kommer det komma bilder på de med! De är ju det finaste jag har (hadde).
    Men jag satte in bilder först igår. Jag har lovat länge här i tråden att visa före och efterbilder. Även bilder som jag kommer lägga vid graven sen när jag framkallat dom. Så jag skyndande mig att sätta in dom bilderna. Jag kommer sätta in bilder på Max o Saga med. Men de har varsin minnessida. Där koncenterar jag mig på att lägga ut nya saker. jag vill inte kopiera bilderna jag har där och sätta in här. Utan här på familjeliv vill jag ha bilder som är speciella på något annat sätt.

• emmy840508
    Minja skrev 2008-11-10 18:04:35 följande:
    HeJ Emmaförlåt om du tog illa upp av mitt mail... det var inte illa menat utan en fundering jag hade liksom många fler tror jag..Det finns alltid massa om, kanske och inte men alla har vi våra mål att nå inna vi får kila vidare till ??? ja vad man nu är någonstanns men för lätthetens skull.. himlen.precis som du skriver.. nu är det så här och du fixar det här.. du/VI har ju bestämt dig/Oss för att du är den starkaste kvinnan vi känner..Jag tror som du att hon hade bestämt sig och tyvärr så hade det inte skett då hade det skett någon annan gång.. hon hade nog bestämt sig...Vad denna människa tänkte (om hon tänkte) får vi aldrig veta och vill man det egentligen.Emma.. Saga och Max är fortfarande det finaste du har.. de följer ju alltid med dig i ditt hjärta..bästa platsen på jorden att få åka i
    Jag tog inte alls illa upp. Fråga vad ni vill! Jag e inte känslig för några som helst frågor. Jag väljer att inte svara på sådant jag inte kan svara på. Men annars går det jättebra. Ingen fara alls.
  • emmy840508
    Humbla skrev 2008-11-10 21:40:36 följande:
    Emma, det gör mig ont att din dag har varit så tung!Lyssnade lite på youtube ikväll, och hittade en låt som jag tycker är så ofattbart vacker, en bekant till mig spelade den på sin dotters begravning. Inte en obekant låt, men en låt som fick mig att tänka på Max och saga.
    ">

" target="_blank">

åååå, vad otroligt vacker den e. Idag lyssnade jag på den med andra öron. Idag lyssnade jag på låten som att den kunnde förklara mina känslor vad gäller Max Sagas och mitt utrymme mellan varandra. Det är så mycket som stämmer.

"du är trygg i mitt hjärta, och mitt hjärta fortsätter slå"
    Jag kan inte göra något åt deras död idag. Det går inte hur mycket jag en är beredd att göra för att ta tillbaka dem till jorden. Men de ska veta att de alltid kommer vila tryggt i mitt hjärta.

"Varje natt i mina drömmar, ser jag dig, känner jag dig. Det gör så jag vet att du fortsätter (lever vidare)."
    De lever vidare, i mig, i mina minnen och i mitt sinne.

"Bortom alla avstånd, och rummet imellan oss. Så har du visat att du lever vidare."
    De lever vidare, genom att jag talar om dom hela tiden, ingen har möjlighet att glömma bort Max o Saga i min närhet. :0)
    De visar sig i drömmar och ibland inbillar man sig att man får "tecken"

"Nära. Långt borta. Vart du än befinner dig, så tror jag att våra hjärtan fortsätter slå."
    Våra hjärtan slår för kärleken finns kvar för alltid. Även om barnens hjärtan inte orkade slå för liv. Så slår de fortfarande för kärlek.

"En gång öppnande du dörren och mitt hjärta började slå. Mitt hjärta fortsätter slå."
    Det forstätter slå för Max o Saga.

"Kärlek kan beröra oss en gång, och stanna för evigt."

Jag har inte översatt ordagrant, och citaten är inte i kronoligisk ordning. men det var så himmla talande.

Tack för att delar med dig.

• emmy840508
    lillamuan skrev 2008-11-10 21:51:28 följande:
    hej emma!vilka fina bilder du lagt ut! va fin du är i kort hår =) naturligt blond?tänkte fråga dig några frågor som både jag o min tjejkopis pratat om.. när detta hände så sa både jag o min vän DIREKT att personen måste tagit mamman först.. och det gjorde hon ju! din historia har berört mig o mina vänner väldigt mycket då vi ofta pratar om dig och följer din tråd! min fråga är.. när du vaknade på sjukhuset hade du en känsla av att barnen var döda?när kom du ihåg att det var "monstret" som gjorde det?sedan n mer konstig fråga kanske MEN jag o min kompis pratade om detta med din sambo.. jag hade på något sätt varit arg på min sambo (trots att det inte alls är hans fel) för att han beblandade sig med denna människa.. har du någongång kännt så?ta hand om dig emmamånga kramar

Hejsan! tack för dina fina ord!

Nej jag e tyvärr inte naturligt blond. Jag är rödhårig. Men jag har sen 12 år tillbaka blonderat mitt långa hår i slingor. Nu när jag hadde kort hår så gick det inte att ta slingor, så jag valde att blondera hela håret. Eftersom jag vart mer blond än rödhårig under en lång tid så kändes det mer som "jag" när jag fick i det blonda igen.

När jag vaknade på sjukhuset så hadde jag inte någon känsla av att barnen var borta. Eftersom jag inte sett el hört något av barnen under den hemska händelsen så hadde nog inte min kropp registerat att även barnen blivit attacerade.

Jag visste nog direkt att det var "monstret" som gjort det när jag vaknade. Jag började prata om henne redan tredje dagen efter att jag blivit väckt.

Nej jag har inte kännt sånna känslor gentemot min sambo. Jag visste om tyskan redan långt innan vi blev tillsammans. Jag hadde kontakt med honom både före och efter hans resa till kreta där han träffade denna tjej. Så på ett sätt så hadde jag lika mycket information om denna tjej som han hadde. Han berättade för mig när vi var vänner hur deras "förhållande" utvecklade sig. Och frågade mig till o med hur sjutton han skulle bli av med henne.
    När vi blivit tillsammans så fick jag läsa alla brev och sms han fick av henne. Så på något sätt var jag lika uppdaterad som han.
    Det hadde vart värre om det vart en relation jag inte vetat om el om de pratat utan att jag visste det.
    Så han drog nog inte in mig i deras relation utan jag gick med på att låta henne vara som villken gammal flirt som helst.

• emmy840508
    Anna73 skrev 2008-11-11 12:22:56 följande:
    Emma!!alla dagar är inte likadana. det är nu den 25 nov 1 1/2 år sedan Hugo somnade in. Har fortfarande inte hittat rätt ... hur ska man må? hur ska man känna.???Idag har jag åxå en sån ledsen dag..allt känns hopplöst..min bästa kompis mamma somnade in endast 66 år gammal och idag ska hon begravas,,,,då kommer allt tillbaka igen...Hur kan det vara möjligt att man måste begrava sitt älskade barn?Min dotter Moa 11 år sa till mig häromdagen...varför säger man att Gud tar hand om alla,,,?? hade han gjort hade han inte tagit min lillebror från mig och inte ltit nån mörda Max, Saga o Engla.Hon har tagit mycket illa vid sig vid dessa mord... hon känner sig mycket osäker,, är rädd att det kan hända henne,, jag säger att vi ska vara mycket försiktiga,, men attt vi måste leva åxå...då säger hon att jag ska alltid säga att jag älsar er för jag vet inte om det är sista gången jag går till skolan....Vad gör jag när jag hör detta???? Hon känner förstås så att det händer mycket nu och det kan hända vemsomhelst och varsomhelst..man kan inte låsa in sina barn???Fy vad jag känner mig hemsk som ta upp detta här men känner idag att det är en ledsen dag ,, orättvist:(Tänker på er alla Hjärtekramar Anna
    Hejsan!

Känn inte skuld för vad du talar om här i tråden. Om jag kan finnas för att lyssna på någon av er så är jag väldigt tacksam. Jag e glad om jag kan hjälpa på minsta lilla sätt.
    Vad otroligt fin minnessidan var på you tube. Vad otroligt söt din lillkille var. Även din dotter var riktigt vacker.
    Jag beklagar verkligen eran förlust... men han lever i era hjärtan för evigt.

Ja, hur sjutton tacklar man som 11 åring rädslan för omvärden? Hur tar man som mamma det? Jag har inge bra svar alls. Men jag tycker hon e riktigt modig som tar sig till skolan ändå. Hon har styrka din flicka. Hon skulle lika gärna kunna tvinga någon att följa henne till skolan varje dag.
    Berömm henne massor, visa både i tal och med gester att hon har tillåtelse att vara rädd. Jag känner så att om min omgivning ger mig TID så släpper de flesta negativa känslorna tillslut. Om jag får tillåtelse att känna så ett tag, så tar jag mig ur det. För jag vill ju inte vara rädd, jag vill ju vara självständig. Det kommer din Moa också vilja. Ganka snart, för hon e snart stora tjejen, tonåring. I den åldern vill man tyvärr ha så lite som möjligt med mamma o pappa att göra. Påminn henne om att ni älskar henne, finns där för henne när hon vill och behöver, men släpp henne när hon är redo. Det e mitt lilla råd för att kanske tackla hennes rädsla idag. Det är OKEJ att vara rädd.
  • emmy840508
    barajosefine skrev 2008-11-11 23:11:27 följande:
    Hej Emma! Aldrig har något berört mig så mycket som vad du och dina barn har gjort. Jag minns inte sist jag grät så mycket (om jag ens gjort det) när jag läste din fina blogg om er sista dag! Jag kan inte ens försöka föreställa mig om allt du gått igenom, du ska veta att jag och många andra beundrar dig. Jag drunkar nästan i mina egna tårar bara utav att skriva de här orden till dig! Jag har läst om er tidigare och vart helt tom på ord, Jag har tänt ljus för max och saga och verkligen hoppats att de ska ha det bra nu. Och framförallt se vad stark och kärleksfull deras mamma är. Jag tänker klistra in en dikt som betytt väldigt mycket för mig."Döden betyder ingenting. Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. Jag är jag och du är du. Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.Nämn mig vid mitt vanliga familjära namn,Tala till mig på samma sätt som du alltid brukade göra.Ändra inte ditt tonfall. Håll sorgen borta från din röst.Skratta tillsammans med mig, som vi alltid brukadeSkratta åt vardagens småting.Var med mig. Le med mig. Tänk på mig. Bed för mig.Låt mitt namn fortsätta vara en del av din vardag.Livet betyder det samma, ingenting har skett som förändrar det.Livet går vidare för att det måste gå vidare.Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap. Varför skulle du sluta tänka på mig, för att du inte längre kan se mig. Jag väntar på dig för en kort stund.Alldeles i närheten"//Ta hand om er! Jag tänker på er konstant!
    Tack för ditt underbara engagemang. Tack också för den fina dikten du delar med dig av... jag föreställde mig att det var mina barns ord till mig...  och var det så, så har jag redan levt upp till de....
    Tack
  • emmy840508

Jag vet att klockan e mycket. Jag har av någon anledning ingen disiplin att gå o lägga mig längre. Men jag kommer iaf upp i hyfsad tid på morgonen. Idag har jag vart hos studievägledaren. Det gav mig mycket. jag vet precis vad jag vill göra nu. Är underbart skönt att veta åt villket håll jag vill och ska. Det e en totalt annan riktningt än tidigare. Men jag tror det blir så när livet ändrar riktlinje...
    Jag har vart och tränat idag också, känndes som att det var vad jag behövde efter min jobbiga dag igår. Imorse vaknade jag, låg och kännde efter lite och kännde att "idag bli en bra dag". Jag har köpt gravljus, sånna som drivs på batterier idag. Jag ska gå till graven imorgon och sätta dit dom. Får se hur länge de brinner.
    Det e så fina svar här inne.... jag blir så varm i hela själen när jag e inne här o läser varje dag.

• emmy840508
    JohannaMatt skrev 2008-11-12 11:41:07 följande:
    Vågar man fråga vad du har bestämt dig för att göra? Ska du börja plugga? Tämker på er dagligen, som vanligt. Hoppas att även änglarna känner av alla varma tankar här nerifrån. Det finns få monster och desto fler fina människor. Hoppas de känner det. Kram//Johanna
    Det e klart du vågar fråga. Jag funderar fortfarande.Men jag tror jag kommer börja på en utbildning som är inriktad på vård och omsorg. Jag kommer inrikta mig på barn... men inte än, jag mår fortarande för dåligt för att konsenterar mig på något sånt. men om ett tag så ska jag titta vidare. Nu har jag iaf fått en inblicka i vad som finna att välja på.
  • emmy840508
    MrsNash skrev 2008-11-12 13:22:30 följande:
    Hej Emma,Är som många andra här inne dagligen och läser. Tänker även på dig och dina barn och din familj dagligen! Har skrivit lite för längesen till dig.Men idag ville jag bara säga att jag tänkte på dig imorse i bilen på väg till jobbet, de spelade Martin Stenmarks nya låt "A million candles burnin" på radion. Den tyckte jag var så klockren till DIG! Har du lyssnat på den texten?! Stor kram Cecilia
    Jag är jättedålig på låtar, men ska lyssna på den efter att du berättat detta. Blir nyfiken. tack för tipset!
Svar på tråden Mina två änglar