Inlägg från: emmy840508 |Visa alla inlägg
  • emmy840508

Mina två änglar

SofiaD skrev 2008-11-12 13:32:39 följande:
    Läste som hastigast på kvällstidningarnas löpsedlar idag, stämmer det som stod? Att Max & Saga ska få syskon? Vad underbart i så fall!
    Ja, det stämmer som sagt. Max o saga får syskon någon gång i början av mars. Jag e jätteglad för deras skull. Som sagt så är det INTE jag som är gravid. Utan det e Nicklas som väntar lillökning.
    Jag har fått frågan många ggr om det inte är en tanke för mmig med.
    Men, jag känner att jag vill sörja max o saga ordetligt först. När de värsta känslor har lagt sig så kommer jag börja tänka åt det hållet igen. Jag kommer alltid sörja Max o Saga. Men jag känner att jag vill ge ett eventuellt nytt barn en hel mamma. Som har all ork att ta hannd om det nya livet.
  • emmy840508

Ja, ni har så rätt, det kommer inte bli något mer i tingsrätten. En reporter på expressen lovade att höra av sig så snart hon visste något och straxt efter 4 så ringde hon och berättade det positiva beskedet. Jag kännde då att jag gått på helspänn, jag stod på parkeringen till konsum och allt bara rann av mig. jag slappnade av i hela kroppen. Det blir en prövning i hovrätten med stor sannolikhet. Men då slipper vi TVÅ omgånger till iaf.
    Jag e så lättad att de godkännde den rättegången, för den var riktigit kämpig att ta sig igenom.
    Idag har jag vart ute och en vän på landet. Vi hadde jättemysigt, fikade, lekte med hennes två barn och pratade massa tjejsnack. När jag kom hem så kom min syster med sambo över på lite mat och fika. Var jättetrevligt att umgås med dom. Nu är jag helt slut efter dagen. Imorgon ska jag till psykologen igen. Så jag ska försöka gå o lägga mig i tid så jag orkar med morgondagen också.

• emmy840508
    Jeanette69 skrev 2008-11-12 21:23:58 följande:
    Eller är det bara frågan om jäv i tingsrätten som ska tas upp?
    Det kommer med stor sannolikhet att tas upp i hovrätten. vi väntar bara på ett datum.
  • emmy840508
    Lingonflickan skrev 2008-11-12 21:48:28 följande:
    Hej Emma. Det är en sak jag skulle vilja fråga men det kan vara känsligt. Jag har funderat, skrivit,raderat, funderat, skrivit, raderat... Men jag har tänkt på det sen det hände och det har plågat mig. Du behöver absolut inte svara om du inte vill, och säg till om jag går för långt. Det sista jag vill är att såra eller plåga dig på nåt vis,det hoppas jag du vet. men som sagt det har plågat mig sen det hände. det sas att barnen jämrade sig när de bars ut ur huset och jag önskar av mitt innersta att det inte är sant. Jag vill inte att de ska ha känt den smärtan eller plågats av rädslan. Jag önskar att de ska ha förskonats detta. Som sagt Emma, jag vet att det kan vara en känslig fråga och jag ber om förlåtelse på förhand ifall det är över gränsen. Men jag måste fråga coh sen är det upp till dig hur du vill hantera frågan. Tvekar än en gång om jag ska trycka på posta inlägg...
    Snälla du! Det e ingen fara alls. Tack för att du frågar om du undrar något! Fortsätt fråga så fort det är något som e oklart.
    Ang barnen, mina föräldrar stod relativt nära ambulanserna. som mest 20 meter ifrån.
    De har sagt, när vi läste detsamma i tidningen att det är lögn. Barnen jämrade sig inte.
    Min sambo sade samma sak, han var ändå inne i huset inna hjälp kom till plats. Barnen var medvetslösa, De hadde ögonnen öppna båda två och hyperventilerade. Men de jämrade sig inte.
    Det grannarna kan ha hört som de tror är barnen som jämrar sig är mig. Jag jämrade mig, jag var inte medvetslös, jag hadde låtit som ett skadat djur har jag fått höra.
    När jag satt och såg på tv en gång, det var ett förlossningsprogram, så kom min sambo in och bad mig dra ner ljudet på tv:en. Ljudet av födande mammor gjorde honom påmind om hur jag lät den kvällen.
    Jag hörde det jag med, på SOS inspelningen som de spelade i rättegången så hörde man mig i bakgrunden. Jag stönade och jämrade mig omvartannat.
    Jag har hela tiden hoppats på att barnen svimmade vid första slaget, att de inte var medvetna om något mer efter det. Tyvärr är det ju så att Max har rört sig i hallen efter första slaget. Så han har formodligen vart medveten en liten stund. Men inte när min sambo kom hem.
    Det som tröstar mig lite i det hela är att de inte har ont i dag. Jag vill att de ska finnas bredvid mig och inte ha ont. Men, tyvärr förlorade jag dem....
  • emmy840508
    lillamuan skrev 2008-11-13 15:24:51 följande:
    hur vet man att max rört sig i hallen?
    Som de sagt tidigare, så har teknikerna hittat blodspår i hallen efter Max. I HELA hallen och inne i vardagsrummet (som ligger angänsande till hallen). Därför kan vi vara säkra på att han rört sig efter iaf första slaget. Jäms med mig tydligen....
    Det gör så ont så ont.... han måste vart så rädd min hjälte...
  • emmy840508
    dreamspell skrev 2008-11-13 17:47:58 följande:
    Teknikerna som varit på platsen har kommit fram till det, förmodar att det gått att utläsa av att det funnits blodspår från Max på mer än ett ställe i hallen. Rätta mig om jag fattat fel Emma!
    Tack för att du svarat åt mig... du har så rätt i hur detta kunnde utläsas
  • emmy840508
    Rastafairy skrev 2008-11-13 19:32:31 följande:
    Har man verkligen öppna ögon om man är medvetslös - vet ingenting om sådant. det lät väldigt otäckt. Är iallafall övertygad om att de inte kännde någonting då.Usch vad fruktansvärt att skriva om dethär och kan inte på något vis tänka mig hur det måste kännas för en förelder.Vill heller inte trampa över nån linje eller verka okänslig men har ni fått veta hur länge de va i detta medvetslösa tillstånd innan de "försvann" helt? Fruktansvärt. Sitter med en stor klump i halsen.Varma kramar EmmaI änglalandet är alla glada och alla har de varmt och skönt.Alla har raggsockor och dricker varm choklad och har alltid en varm trygg fammn o krypa upp o änglarna slösar med kyssar och omfammningar tills du kommer vandrande över molnen och möter dem. Det känns som en evighet på jorden men för dem är du bara ett ögonblick iväg. Kram och kämpa på!/H
    Jag har också funderat på det. Om man kan ha öppna ögon fast man e medvetslös...
    Jag ska prata med en läkare om det. El det kanske e någon här inne som kan svara på det.

Händelsen ägde rum någon gång mellan 19.05-19.18.
    19.05 pratade jag med min syster på msn.
    19.18 öppnade min sambo dörren.

Ambulansen kom innom 10 minuter uppsaktingsvis (uppskattat av min sambo) efter att han ringt sos. 
    Vi vet inte när ambulanserna åkte iväg. Men, när de kom till sjukhuset avled Max ganska snabbt. Saga klarade sig till röntgen och upp till operationssalen.
    Men jag har fått en dödstid på ca 22.00.
    Jag vet ej om den stämmer. Jag har bett att få ut journalerna från kvällen, men de vill inte släppa nåt förrän hovrättsförhandling är klar.
    Pressrealisen gick ut före mina anhöriga fick veta nåt. Så de fick höra på radio att barnen var borta.
  • emmy840508

Ja, ni har rätt, Max var den modigaste lilla pojken på jorden. Trots rädslan och säkert smärtan så befann han sig mellan mig och sin syster när han hittades. Han var "mannen i huset". (när min sambo inte var hemma).
    Han försökte säkert skydda oss båda. Men det behöver han inte göra mer. För nu skyddar jag honom igen. Så gott jag kan, hans leksaker, han kläder, hans minne och hans grav, allt som finns kavr av honom ska jag vårda ömt. Lilla prinsessans saker med. Jag delar inte upp något, allt får vara på samma plats, så att de får vara som de tyckte om att vara. Alltid tillsammans.

• emmy840508
    faster skrev 2008-11-13 21:20:35 följande:
    Men Snälla nån...får det verkligen gå till så här??höra på radion??jag blir bara mer o mer mörkrädd...de är väl ändå de anhöriga som ska veta först o inte vi??!!Allmänheten?Och sen att du ska behöva gå med ovisshet pga hovrättsförhandlingar...jag fattar ej det är väl för all sin dar ERA barn klart ni ska veta!!Förlåt Emma om jag tog i för hårt men blir såååå upprörd!!
    Ja, du satte ord på våra känslor. Hur sjutton funkar samhället igentligen?
    Jag vet inte vems fel det var, om det e sjukhusets, polisen, media el någon annans. 
    Men ut kom det iaf...

Min pappa berättade att han hadde frågat polisen om de skulle åka till örebro el uppsala. Alltså, om barnen el jag behövde honom bäst. Polisen hadde svarat honom. Åk till uppsala, det är allvarligt med Emma.

Ja, journalerna vill de undanhålla från mig pga att jag ska ge min berättelse, inte något jag läst el hört om. Så av den anledningen är jag tacksam. Men för att gå vidare, behöver jag veta.
  • emmy840508

Jag kan inte ens föreställa mig chocken och smärtan för alla som var på plats den kvällen, min sambo, mina föräldrar, min sambos föräldrar och många fler. Anledningen till att alla kom till plats var att när ambulansmännen kom och skulle utföra sitt arbete ringde min sambo upp mina föräldrar och sina egna. Alla som behövde finnas där. Våra allra närmaste. De har funnits där hela vägen. Mina föräldrar har funnits där för mig och nästan glömt bort sig själva. Deras kväll var fruktansvärd. Det var jag som fick ta emot angeppet. Men, de fick brottas med det under tiden som jag låg och sov på sjukhuset. Jag e full av beundran för alla runt omkring. Även ni som fick läsa om det i tidningen. Villken fruktansvärd sak att få läsa, att två barn har blivit berövade livet. Mina vänner... de har berättat att de bildade "läger" under denna tid. De lämnade inte varandra på många dygn. det känns så skönt att de hadde varandra... Vart vill jag komma med detta? Jo, vårda de ni har runt omkring er. Uppsakatta era föräldrar, syskon, vänner, grannar, gammla klasskamrater alla. Med folk runt omkring sig klarar man det mesta.

Svar på tråden Mina två änglar