Lingonflickan skrev 2008-11-12 21:48:28 följande:
Hej Emma. Det är en sak jag skulle vilja fråga men det kan vara känsligt. Jag har funderat, skrivit,raderat, funderat, skrivit, raderat... Men jag har tänkt på det sen det hände och det har plågat mig. Du behöver absolut inte svara om du inte vill, och säg till om jag går för långt. Det sista jag vill är att såra eller plåga dig på nåt vis,det hoppas jag du vet. men som sagt det har plågat mig sen det hände. det sas att barnen jämrade sig när de bars ut ur huset och jag önskar av mitt innersta att det inte är sant. Jag vill inte att de ska ha känt den smärtan eller plågats av rädslan. Jag önskar att de ska ha förskonats detta. Som sagt Emma, jag vet att det kan vara en känslig fråga och jag ber om förlåtelse på förhand ifall det är över gränsen. Men jag måste fråga coh sen är det upp till dig hur du vill hantera frågan. Tvekar än en gång om jag ska trycka på posta inlägg...
Snälla du! Det e ingen fara alls. Tack för att du frågar om du undrar något! Fortsätt fråga så fort det är något som e oklart.
Ang barnen, mina föräldrar stod relativt nära ambulanserna. som mest 20 meter ifrån.
De har sagt, när vi läste detsamma i tidningen att det är lögn. Barnen jämrade sig inte.
Min sambo sade samma sak, han var ändå inne i huset inna hjälp kom till plats. Barnen var medvetslösa, De hadde ögonnen öppna båda två och hyperventilerade. Men de jämrade sig inte.
Det grannarna kan ha hört som de tror är barnen som jämrar sig är mig. Jag jämrade mig, jag var inte medvetslös, jag hadde låtit som ett skadat djur har jag fått höra.
När jag satt och såg på tv en gång, det var ett förlossningsprogram, så kom min sambo in och bad mig dra ner ljudet på tv:en. Ljudet av födande mammor gjorde honom påmind om hur jag lät den kvällen.
Jag hörde det jag med, på SOS inspelningen som de spelade i rättegången så hörde man mig i bakgrunden. Jag stönade och jämrade mig omvartannat.
Jag har hela tiden hoppats på att barnen svimmade vid första slaget, att de inte var medvetna om något mer efter det. Tyvärr är det ju så att Max har rört sig i hallen efter första slaget. Så han har formodligen vart medveten en liten stund. Men inte när min sambo kom hem.
Det som tröstar mig lite i det hela är att de inte har ont i dag. Jag vill att de ska finnas bredvid mig och inte ha ont. Men, tyvärr förlorade jag dem....