• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • susse 77

Lycka till idag, kommer följa dig via datorn mellan vårt julbak.
    Ljusen brinner redan för er.

Var rädd om varandra!

Kramar Susette, Melvin O Evelina

• Bidosas

hemma med sjuka barn idag å har två fina ljus som brinner för Max å Saga här hemma! Dessutom så har jag ett stort ljus tänt för dig Emma... å för Nicklas å för din sambo!   HÅLLER I å HÅLLER OM!!!

(¯`°?.¸ ღ♥ livet leker ♥ღ ¸.?°´¯)
  • kärålajn

Nu har jag kollat igenom alla inslagen från Kalla Fakta.
    En sak som slog mig var att efter det första reportaget så var det en kvinna som skrivit in till programmet å sagt att det var "etiskt fel av dom att göra programmet med dig eftersom du så uppenbart var i chock fortfarande efter det traumatiska som hänt."
    Jag tror inte hon förstår att även om du ler å är glad så sörjer du dina barn.
    Man behöver inte gråta varje sekund, falla ihop i en hög på golvet å skaka.
    Man kan, precis som du, minnas allt det fina som var dina barn och som dina barn gav... svårt att hålla leendet borta från läpparna då och glimten som syns i dina ögon, inte sant?
    Alla sörjer på olika sätt, huvudsaken är ATT man sörjer.

Håller alla tummar å tår för dig idag Emma.
    Kom ihåg att vi finns här!

KRAM

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Kevin och Alvas mamma

Hej Emma! Ville bara säga att jag tänker på dig/er i massor i dag! Kramar!

• Växjömamma1976

Vad är ditt bästa må-bra tips Emma när du mår dåligt?? *en vänlig men undrande fråga*

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • vinterlärka

Jag tycker att du verkar vara en underbar människa Emma och det är ingenting jag bara säger. Jag känner inte dig, men det man har sett av dig är helt makalöst. Kan sitta med min pojkvän och kommentera tio gånger under ett och samma program vilken god människa du verkar vara och han håller med.

Sedan håller jag med kärålajn som skrev ovan.
    Alla sörjer på olika sätt och dessutom är det ingen av oss som vet hur du är när du inte är syns i media. Det är absolut ingen som ska tala om för någon hur den ska vara när de förlorat sina barn. Jag tycker snarare det är en bra egenskap att inte hata och dessutom försöka att inte gå under helt. Att ta vara på de stunder man faktiskt kan le och skratta.

Det är svårt att veta vad man ska säga i en sådan här overklig situation, men jag vill i alla fall ge dig en massa varma kramar!

• farmorshjärtan

massor av styrkekramar till dig och din familj!

Svar på tråden Mina två änglar