• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Emmajohanna

Tänker på er Emma ! Hoppas det går bra idag. kramar !!!!

• 5 barnsmamman

tänker på er idag hoppas att det går bra

styrkekramar

• JohannaMatt

Nu rinner tårarna igen efter att ha läst förhöret med Nicklas. Jag fattar inte hur det jäkla monstret bara kan sitta där till synes oberörd. Det måste vara något så fel i huvudet på henne. Att sitta där och höra föräldrar berätta om saknaden, förlusten och smärtan efter att förlora sina barn, och att inte gråta.

Jag tror att bara det stärker tron hos alla i rätten om att hon är skyldig. Hade det varit en oskyldig människa som satt anklagad, en människa med känslor, så hade den personen gråtit, försökt svära sig fri, vädjat om förståelse. Att monstret beter sig såhär gör att om någon i sverige/världen någon gång tvivlat på vem som gjorde detta så tvivlar de inte längre. Hennes beteende säger allt om hur skyldig hon är.

Ljusen lyser för två av himlens vackraste änglar
  • Thessia

Satt precis och såg på inslaget, hur kan det egentligen vara negativt att vara glad eller i allafall så glad som det går?
    Tänker på er och skall tända 2 ljus för Max och Saga i dag.
    Hoppas att det går bra i rättegången, tänker på er varje dag

(¯`°?.¸♥ Elias 2oo7o628 ♥¸.?°´¯) ★www.thessia.blogg.se
  • mrsjonte

Hade helt glömt bort att det var idag...läste precis aftonbladet.

Tänker på er!

• Lingonflickan

Undras hur vita häxan skulle reagera om hennes kärlek sa att hon bara varit ett misstag i hans liv som han önskade ogjort. Tror ni hon skulle få ett utbrott då? Jag menar just nu är hon inte helt oberörd.

• zazla

kalmar brud skrev 2008-12-09 10:31:38 följande:

f*n vad jag stör mig på han per-ingvar ekblad... han vill verkligen få att häxan är oskyldig...  -------- massa kramar till dig idag emma, din sambo och dina övriga släkt och vänner...!!!
    Han vill nog bara vinna fallet eftersom han är advokat och det är hans jobb. Men jag förstår inte heller hur man kan vara försvarsadvokat med gott samvete, han måste nog bara stänga av totalt.

Det är absolut inte fel att vara glad, det är inget man ska ha skuldkänslor för (eller ge andra för den delen). Jag tror att de på andra sidan ( eller vart de nu finns) mår bättre av att se oss glada än ledsna för de kan inte trösta oss från där de är. Det måste vara jättefrustrerande att sitta där och se sina anhöriga jätteledsna och inte kunna krama dem. Så försöker jag tänkta. Även om det kanske inte alltid är så lätt.

Lycka till idag!
Svar på tråden Mina två änglar