• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • mrsjonte

Skulle vara "kul"/ intressant och se vad som rör sig i hennes skalle......eller hon är helt "tom" där?!

• Anki 82

Tänker på er idag Emma! Kikar in till kvällen och ser om du skrivit något om hur det gick.
    Du har mångas stöd Emma! Kram

• Växjömamma1976

tänker också på Emma och hennes familj och barn varje dag. Går inte en enda dag utan att jag tänker på hur mycket jag älskar min son och att man ska ta tillvara varje fin stund, eller sekund faktiskt! Jag går ofta in numera och bara tittar på honom när han ligger så sött i sin säng bara för att erinra mig själv om att han ligger där. Finns ingenting som har berört mig så otroligt mycket som just det som hände Emma och hennes änglabarn!!

Bra Emma att du står över allt och särskilt denna hemska kvinna som har orsakat er sådan smärta!!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Jalica

Har följt rättegången hela dagen......varför kan hon inte bara erkänna att de va hon????...............

Många kramar till både dig och din sambo....måste ha varit ytterliggare en väldigt jobbig dag.

• faster

ja jag funderar oxå på samma...det vore väl iaf det allra minsta hon kunde göra nu för att få ett snabbt slut på detta elände hon orsakat!!
    Inte för att det skulle sona något hon gjort men hålla på så här gör ju så mktmkt mer ont för de redan drabbade....

• Fru Brastad

Tycker samma men hon är nog inte så frisk den där!

Överallt i vårat hem lyser det ljus för era små Emma och Niklas, par i par.
    Önskar jag kunde göra mer men hoppas att det värmer er lite i kylan...
    För Max och Saga...

faster skrev 2008-12-09 16:44:13 följande:
    ja jag funderar oxå på samma...det vore väl iaf det allra minsta hon kunde göra nu för att få ett snabbt slut på detta elände hon orsakat!!Inte för att det skulle sona något hon gjort men hålla på så här gör ju så mktmkt mer ont för de redan drabbade....
  • Ellan 76

Emma har tänkt på er idag. Satt och lyssnade på denna låten på nätet med Sonja Alden, älskar hennes röst. Vissa meningar passar in på sorgen efter dina älskade barn tycker jag . Många varma kramar Elin

">

• knaster

Jag har inte blivit så berörd innan som jag blev idag. När jag läste förhöret med Nicklas. Fy vilken smärta ni har fått gå igenom. Helt omänskligt. Jag lider så med er.

Tyvärr kan ju inget bringa tillbaks barnen, vilket straff hon än får. Och det är nog det värsta av allt. Att det aldrig går att göra ogjort. Jag vill straffa henne med allt som man kan uppbåda, men jag vet att inget kan få barnen tillbaka. Men även om det känns lönlöst att hata, är det svårt att undvika när man vet vad hon gjort.

Jag blir dock varm i hjärtat när jag läser vad du skriver, vilken varm och god människa du är. Att du orkar, trots allt som hänt. Det är skönt att höra att du har en så fin familj. Att de är så starka, även de. Att de kan vara ditt stora stöd.

Önskar jag kunde göra något för dig. Det neda jag kan göra är att sända dig mina tankar. Jag är övertygad om att Max och Saga håller tummarna för sin starka mamma och pappa, och att de känner er enorma kärlek. Jag tror verkligen att ni kommer ses igen.

• Tibertius

Hej Emma,

Har följt er på nätet idag. Jag blev så oerhört berörd när jag läste Niklas vittnesmål. Led så fruktansvärt med honom idag.

Hoppas du mår någorlunda efter denna dagen. Säger som så många andra varför kan inte människan bara erkänna så ni slipper dra allt ihop om igen..

Tänker på er!

Kram

Svar på tråden Mina två änglar