• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • snart mamma till 4
    kalmar brud skrev 2008-12-17 22:18:10 följande:
    N¨gon som vet om efterlyst går i repris???
    i morgon på kanal 8 kl 20
    Fantasi är viktigare än kunskap- Albert Einstein
  • 1975

Tänker på er i morgon. Hoppas att det inte blir mera uppskjuningar på dagarna.

Kram

• saj74

skickar en liten tanke till dej o in sambo nu inför jul. önskar de fanns nå man kunde göra för att lindra din smärta. ja beundrar din styrka.

• Ellan 76
    Emma: Tänkte på en fråga nu när jag läste att du varit på stan. Är det inte många som tittar på dig när du är på stan? Känns ju som du är en offentlig person och en del människor kan ju stirra väldigt mycket. Är det några som kommer fram och pratar trots att ni inte känner varandra?
    Många varma kramar och tankar till dig och sambon!
  • emmy840508
    Ztampe skrev 2008-12-17 22:34:09 följande:
    Hej Emma.Har ganska personlig fråga.Och som vanligt vill du inte svara så gör du inte det.Det är ok.Det gäller Max och Sagas grav.Hur ofta besöker du den?Anledningen att jag frågar är nämligen att jag ibland inte orkar åka till min Emils grav.Får då så dåligt samvete för det.Känner du likadant om du inte åker dit på ett tag?Kom ihåg att du svarar bara om du vill.Kram
    Jag förstår din känsla. Jag besöker barnens grav så ofta jag orkar. Det blir ibland tre ggr om dagen, och ibland två ggr i veckan. Jag känner inget tvång att gå dit. Men som du säger, jag får lite dåligt samvete när jag inte vart där på länge.
    Jag tror att huvudsaken är att man minns de i minnet, att besöka graven ska man göra för sin egen skull, inte för någon annans. Jag resonerade så innan detta hände, att när jag dör så vill jag ligga i en minneslund, för jag vill inte att mina anhöriga ska "behöva" sköta om en grav. Men jag har nu ändrat mig, jag vill ligga tillsammans med mina änglar.
    Men jag tror vi ska resonera lite så iaf, att "tvinga" sig själv att gå till graven för att man "borde" hjälper inte någon alls. Men att gå dit när man behöver och vill så gör man i rätt syfte. Så skulle jag, som avliden vilja att mina efterlevande resoneerade. Nu har vi tyvärr mist våra barn, men vi måste tyvärr orka leva vidare med sorgen, då ska vi nog försöka vara så starka vi kan och ta det vuxna ansvar även om de är avlidna och gå dit när vi själva mår bra av det.
    Nu blev det rörigt, men jag hoppas du förstår, att det e du som e viktigast. Om du ska orka minnas ditt barn i ljusa minne så måste du må bra i själen.
  • Mammisopappis

Jag gör ett nytt försök, har börjat flera gånger men inte klarat skriva till dig här. Jag har två sjuka barn och jag var svårt sjuk efter min senaste förlossninga och oj vad jag gnällde.

Men inget jag någonsin varit med om kan mätta sig med hur du har det. Sänder all styrka jag har till dig och din familj.
    Må Gud låta den elaka människan få vad hon förtjänar. Inget kan göra att ni får tillbaka era barn men hon måste ju ta sitt straff. Jag visste att jag inte skulle kunna skriva detta till dig utan att gå helt i bitar men så får det vara.

Sänder lite tårar till er från mig. Och styrke kraft!

• emmy840508
    Ellan 76 skrev 2008-12-17 22:50:49 följande:
    Emma: Tänkte på en fråga nu när jag läste att du varit på stan. Är det inte många som tittar på dig när du är på stan? Känns ju som du är en offentlig person och en del människor kan ju stirra väldigt mycket. Är det några som kommer fram och pratar trots att ni inte känner varandra?Många varma kramar och tankar till dig och sambon!
    Jo, det e många som kommer fram. De säger "jag känner inte dig, men jag vill bara krama dig" Sen ger de mig en kram tittar på mig och säger "jag tänker på dig".
    Sen går de vidare...
    De FLESTA beter sig såhär, det finns självklart undantag.

Men denna gest är välkommen hos mig, jag är glad att de visar sitt stöd och glad för att de inte håller inne med vad de känner.
  • 7Marshmallows

Ursäkta om min fråga är dum... Jag hört att tyskan vägrar svara på massa frågor, så jag antog att hon inte svarar på om hon är skyldig (vet inte ens om åklagarna frågar så direkt), men kallar hon sig oskyldig??? Menat att det var någon annan??? (Fundering efter inlägg)

• emmy840508
    7Marshmallows skrev 2008-12-17 22:56:38 följande:
    Ursäkta om min fråga är dum... Jag hört att tyskan vägrar svara på massa frågor, så jag antog att hon inte svarar på om hon är skyldig (vet inte ens om åklagarna frågar så direkt), men kallar hon sig oskyldig??? Menat att det var någon annan??? (Fundering efter inlägg)
    Hon har inte fått fråga om hon gjort detta. Den frågan kommer hon förmodligen få imorgon om den kommer. Jag tror hon kallar sig själv för oskyldig, annars skulle hon nog svara på frågorna el erkänna.
Svar på tråden Mina två änglar