• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

Hej Emma...har nu läst allt på vlt...o jag kan nästan ej hålla mej för skratt...en mer hemsk person finns väl inte??
    Hon gör ju precis som hon själv vill o struntar tom i vad våra lagmän säger..
    Stackars stackars dej som må sitta där o lyssna..
    Men en sak kan jag då säga ...ska de undersöka någons hjärna så är det då inte din som behöver göras det på!!
    Kram Kram

• Lingonflickan

Karro skrev 2008-12-18 17:34:32 följande:

Det ord som fanns i hennes mobil finns även med i FUP:en så det var inget nytt
    OK. Har inte läst FUP:en och tänker inte göra det.
  • Humbla

Emma, jag har följt rättegången under dagen, och önskar att jag kunde radera monstret, så att hon aldrig existerat.
    Hon är helt klart psykopatisk i min mening, allting stämmer så väl. En sak jag inte riktigt kan greppa är att hon anser sig vara så intellektuell, men trots det så gör hon bara gropen djupare och djupare för sig. Skönt det, det finns ingen möjlighet att dom släpper henne fri. På något sätt så väntar jag fortfarande på ett erkännande, jag VET att hon är skyldig, du såg henne och det är alldeles uppenbart att det är hon, men det retar mig enormt att hon ens har mage att neka till det hon har gjort och till råga på allt bete sig så fruktansvärt respektlöst mot er, mot åklagarna och mot alla hon bara kan. Just nu vill jag bara att dom låser in henne så vi slipper se henne överhuvudtaget.

Såg att det är rättegång imorgon också, jag hoppas att ni är tillsammans och kurar ihop er i varandras energi och vilar upp både kropp och själ, det behöver ni inför dessa tunga dagar i rätten. Jag hoppas att ni finner ro att vila och stanna upp emellanåt, och bara vara.

Många långa och varma kramar till dig, underbara Emma, och ett dussin till- till din fantastiska familj

• JohannaMatt

Emma

jag önskar bara att det här kunde vara över, för er skull. Att ni aldrig någonsin mer ska behöva vistas i monstrets närhet. Jag vill inte se henne, vill inte tänka på vad hon gjort, men ändå följer jag rättegången, jag måste bara veta. Hur kan en människa bli så ond?

Och hoppas på att det ska dyka upp nåt som gör det mer greppbart, men antagligen kommer det inte hända. Det är som två separata världar; en där man pratar med dig och om dina underbara barn och en där man följer det här monstret o hennes lögner i HR. Jag vill liksom inte blanda ihop de världarna, vill inte ens tänka på henne i samma tanke som jag tänker på er. Låter det vettigt?

Jag har ganska lätt för att gå in där i din tråd, men när jag ska se bilder på barnen måste jag stålsätta mig psykiskt, man blir bara så berörd, de är verkligen så vackra, så fulla av glädje..man kan inte fatta. Jag kan nog fortfarande inte fatta fullt ut, trots att jag följer er varje dag.

Älskade änglar
  • Sooofiet

Hej Emma!
    Vill verkligen beklaga din sorg!
    Det är hemskt att någon kan ta nåt så fint ifrån dig!
    Läste lite om att du tänkte på olika "omständigheter" som kunde gjort så att situationen inte blev som den blev...
    Ingenting är ditt fel!!!
    Det som hände var att en hemsk människa(om man ens kan kalla henne människa!) berövade dig dina barn och det finns inget du borde gjort annorlunda.
    Du älskade(älskar!) dina barn och det är det viktigaste!

Skickar massa styrkekramar till dig och din familj och hoppas att ni får en fin jul!

• Tingeling73

Sitter just nu och tittar på reprisen av efterlyst då kom en bild upp på max och saga,fy vad det känns i magen när man ser dessa två fina barn.År 2008 kommer inte många att glömma.

Många kramar til dig Emma, du får gärna dela med dig till T och M om du vill.

• Tibertius

Har följt rättegången även denna dag och jag önskar också starkt att det skall vara över snart och hon blir inlåst på lång, lång tid.

Ingen kommer att glömma år 2008, ej heller dina änglar eller Engla. De finns för alltid etsade i vårt minne.

Jag hoppas verkligen att ni kan ta det lite lungt under julen och vara tillsammans med de andra i er familj. Har ni någon idé för en "alternativ" jul? För att försöka skingra tankarna lite från rättegången (så gott det nu går)?

Massa styrkekramar till dig.

• BimBim o Knorrans Mamma

Hej Emma. Tänkt på er idag. Blir så ARG när jag följer rättegången i media hur hon verkligen hånar er på ngt sätt.
    Fy!
    Hur kan man vara så jävla dryg???
    Har någon ställt henne frågan under hovrätten varför hon har överklagat om hon ändå inte tänker svarapå åklagarnas frågor?
    Tycker det är märkligt. man överklagar väl för att bevisa sin oskuld isf som hon hävdar. Inte dumförklara sig ÄNNU mer!
    Jag hoppas domen blir densamma denna gång.
    Ocatt det påp något sätt ska kunna kännas som ngn liten upprättelse efter det tragiska som hon utsat er för
    Jag skickar över massor med kramar genom cyberrymden...
    ***********kramiz***********

• Love 4 Leo

Är inne på tråden nästan varje dag nu för tiden och läser. Jag lyckas sällan skriva något, det är som att det inte finns ord. Jag känner bara en stor sorg och står förundrad över hur det svenska rättssamhället hanterar detta, eller inte hanterar.... Sen har jag många gånger tänkt tanken , tänk om det hänt mig och min familj...Jag tycker Max och Saga har lärt mig att ta vara på stunden, det lilla ögonblicket som sällan kommer tillbaka. Och att man ska vara tacksam för de underbara stunder man får med sina barn och ta tillvara på dem.

• Ellan 76
    Emma: Tänker på er extra nu i dagarna. Såg reprisen från efterlyst nu ikväll och då visades ju bilder på dina älsklingar. När dom zomade in Saga så säger min sambo: Hon är väldigt lik sin mamma:)
    Många varma kramar Elin.
Svar på tråden Mina två änglar