• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • snart mamma till 4
    Lingonflickan skrev 2008-12-18 15:26:41 följande:
    Nej och det vore väl en sån sak som media skulle dykt på som hökar, eller?
    Jag har inte heller hör det innan utan verkade vara en ny sak som framkommit
    Fantasi är viktigare än kunskap- Albert Einstein
  • Jeanette69

Enligt polisen finns ett ord sparat i monstrets mobil från den 17 mars och det är ordet "röjda". Hon säger att hon ofta skrev ner ord i mobilen som hon inte förstod och som hon skulle kolla upp betydelsen på senare.

Har aldrig heller hört om detta förut.

Världens Bästa Isabelle
  • Växjömamma1976

var det inte också på tal vid kräkets utlandsvistelse på Kreta att hon hade nämt något sådant, men att de hon nämnde det för inte har trätt fram??

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • luzorsus

Såg att du hade en tråd här. Måste bara skriva och säga att jag tcyker du verkar vara otroligt stark! Vilken sorg att förlora sina älsklingar, kan inte tänka mig hur det är och vad du går igenom. Hoppas att du får det stöd du behöver från släkt och vänner.
    Läser om rättegången nu och ........ja vad ska man säga, den kvinnan som är åtalad verkar inte vara vettig..

• Varga

Hej Emma! Har följt tråden nästan ända från början och tänkt skriva ett inlägg flera gånger men ej vetat vad jag ska skriva.

Vill börja med att beklaga detta fruktansvärda som har hänt dig och dina kära och tala om att jag beundrar er allihop som orkar ta er igenom detta.

Har en fråga som du själv väljer om du vill svara på. CS påstår ju att hon lånat två böcker av sin chef innan hon åkte till Arboga den 17e och att hon läste ur dem på tåget tillbaka till Stockholm. Är dom beslagtagna eller undersökta för ev spår?

Många styrkekramar till er allihopa!

• luzorsus

Precis som det skrivs här så förstår jag inte Tyskan och hennes beteende. Hon är dömd för brottet. Hon har väl inte erkänt det själv men om hon nu är helt hundra själv på att hon inte gjort det...varför uppför hon sig som hon gör? Om jag satt , och var enligt mig själv , oskyldigt anklagas för att tagit livet från 2 barn, skulle jag försöka göra ALLT för att inte åka dit för det..inte sitta och uppträda som en idiot.......och vägra svara på frågor.
    OBS! Jag tror inte hon är oskyldig!

• MrsNash
    luzorsus skrev 2008-12-18 16:47:24 följande:
    Precis som det skrivs här så förstår jag inte Tyskan och hennes beteende. Hon är dömd för brottet. Hon har väl inte erkänt det själv men om hon nu är helt hundra själv på att hon inte gjort det...varför uppför hon sig som hon gör? Om jag satt , och var enligt mig själv , oskyldigt anklagas för att tagit livet från 2 barn, skulle jag försöka göra ALLT för att inte åka dit för det..inte sitta och uppträda som en idiot.......och vägra svara på frågor.OBS! Jag tror inte hon är oskyldig!
    Preciiiis. Så har jag också tänkt. Inte en enda gång har hon visat empati för vad som hänt Emma och hennes familj om det nu inte var hon som gjorde det. Helt galet ju. Tycker man hör på hennes röst att hon låter helt sjuk.

Tänker på dig Emma!
  • Karro

Det ord som fanns i hennes mobil finns även med i FUP:en så det var inget nytt

• Karro

Enligt ett vittne hade hon sagt att barnen inte skulle bli nåt problem (minns inte exakt) men vittnet togs bort för ingen kunde styrka att hon verkligen var i grekland vid den tidpunkten (tror det var så)

Växjömamma1976 skrev 2008-12-18 16:36:40 följande:
    var det inte också på tal vid kräkets utlandsvistelse på Kreta att hon hade nämt något sådant, men att de hon nämnde det för inte har trätt fram??
Svar på tråden Mina två änglar