• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • annis41

God morgon emma! Skickar en STOR styrke kram till dej o din familj idag.

• Lingonflickan

emmy840508 skrev 2008-12-17 23:10:01 följande:

Jag såg också efterlyst... De sommade in Sagas ansikte, min söta flicka. Och den storleende Max, min kloka och älskade pojke. Att de finns med i ett program som efterlyst känns overkligt. Men det ÄR inte overkligt. Jag lyssnade på vad de sa. Att 2008 år ett år vi aldrig kommer glömma. Nej, det året har etsat sig fast i många tror jag. Lilla Engla, hennes mamma berättade för mig att Engla hadde hört vad som hänt max o saga, och frågat sig mamma -hur kan någon göra sådant mot BARN. (vet ej om jag citerat rätt nu).Några veckor senare hamnade hon i en situation som hon troligtvis vart rädd för sedan hon hörde om mina barn. Hur kan en vuxen människa stå framför ett barn, se dess skräck i ögonen och göra en sådan omänsklig handling? ÄR det människor som gör sådant? Många frågor, men ingen kan nog ge svaret. Men vi som finns kvar kan göra allt för att det goda ska segra över det onda... Då lever människan vidare.
    Åh, Emma, de är verkligen underbart söta! Som mor tycker jag självklart att mina egna två är de sötaste barnen som finns, men dina kommer inte långt ner på "listan" Och som skrevs ovan kan också jag se vilken fantastisk mamma du är och alltid kommer vara. En tanke slog mig att de gav och fick mer kärlek och liv än många gör under ett helt liv. Tolka mig rätt. Du vet att jag önskar av hela mitt jag att de skulle vara hos dig fortfarande.
  • JohannaMatt

Emma

Det gör så ont i en när man hör om barn som far illa. Och Engla hade verkligen rätt där…jag menar hur kan man göra så mot barn, hur kan man göra något ont överhuvudtaget mot barn? I min värld så betyder det att man är så fruktansvärt sjuk/störd som det bara går. Ofta kanske man tänker att de som gör barn illa måste själva varit med om nåt fruktansvärt när de var små..men så verkar ju inte fallet varit här. Och då fattar man ännu mindre.

Dina barn är verkligen så vackra, och inte bara året 2008 utan också deras underbart vackra leenden har etsat sig fast i mitt minne. Låg och funderade igår på hur snabbt tiden går…jul, nyår och sedan är det nytt år. Hur känner du inför tiden? Är den en fiende eller en vän? Om du förstår mig..

Kommer följa er hela vägen, Emma. Står bakom er i detta. Precis som så många andra. Vill du så är du aldrig ensam…Kram Johanna

Älskade änglar
  • MammaAmy

Mycket lycka önskar jag dig tillsammans med min lilla familj....hoppas nåt positivt händer idag...håller verkligen tummarna, jätthårt...

och, när vi är sååå många som håller tummarna och önskar och önskar, så tror jag att DET GODA VINNER...ondskan ska bort från den här planeten...Ondskan skall bort!!

//en ledsen mamma

• Växjömamma1976
    emmy840508 skrev 2008-12-17 22:35:59 följande:
    På morgonen den 18:e mars så ringde det i Max o Sagas rektors telefon. Hon fick beskedet om vad som hänt. Hon skyndade sig att göra sig i ordning för dagen och tog sig till barnens dagis innan personalen kom. Hon kokade kaffe gjorde mackor och ringde in vikarier. När personalen kom hadde de möte och sedan tog de emot barnen tillsammans och försökte lugna föräldrarna.I barngruppen berättade de att Max o Saga inte finns mer, att de nu finns uppe i himlen.Eftersom Saga inte hunnit gå så mycket på dagis och de var så väldigt små på hennes avdelning så blev det ingen stor sak.Men på max avdelning så undrade de mycket. De fick välja en låt de ville sjunga, och det blev blinka lilla stjärna om jag minns rätt. De har även gjort ett fotoalbum med kort på Max som barnen sätter sig och tittar i och pratar med Max än idag.I somras så ville jag gå dit och ta avsked, jag ville hämta portfolion och andra saker. Då kom det fram en kille som max lekt jättemycket med under sin dagistid och frågade:-Vart är Max?Jag svarade:- Han är uppe i himlen-Själv! utbrast han-Nej, sa jag, han har faktist sin syster med sig dit upp.-Jaha, men, har han inga leksaker med sig?-Jo, sa jag, han har faktist sin elefant med sig, o Saga har en docka.-Okej sa han, O sen var han nöjd.Tyvärr, så gick han sedan runt bland sina kamrater och bekräftade för alla "Max är död"Jag tyckte inte detta var så jobbigt. jag tyckte det var skönt att han kom fram till just mig och fick fråga det han undrade över, för då behöver han inte undra så länge till.

puuuh, det är knappt jag orkar läsa färdigt. Suck. Djup suck och ledsamhet från min sida. Min son går på dagis, och jag kan inte ens föreställa mig detta. Men jag försöker. Herregud, jag blir så aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarg på denna hemska människa som har ett sådant stenansikte i rätten. Hon är en riktig psykopat. *gggggrrrrr*

Ha en fin dag Emma och rå om dej själv och dina kära! Ta en fika och njut, själv ska jag ta en stoor Caffe Latte med pepparkakssmak på Waynes Coffee idag.. har lunch från mitt jobb snart!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Växjömamma1976

Emma: Glöm inte att denna tråden stängs för svar, 27/12.. så skapa en ny bara!

(¯`°?.¸ ღ♥ Samuel - älskar dej ♥ღ ¸.?°´¯) Min blogg: bloggermum.blogg.se
  • Troll1
    Emma: Jag är så oerhört imponerad av dig. Du känns så stark, varm och klok.

Jag följer det som händer, gråter och tänder ofta ljus för dina barn, men som jag skrivit tidigare så har dina änglabarn det bra där de är och är tillsammans. Det är du och de andra anhöriga som måste leva vidare med smärtan, saknaden och sorgen (tills ni möts igen). En massa styrkekramar vill jag ge dig!

Det goda vinner!
  • Tussan66

Kämpa Emma!!!

Vi finns här med dig o du vet extra mycket vilka som är med dig :)

Lycka till nu med allt o starta en NY tråd innan denna stängs ned pga lång tråd!

Massor med styrke kramar till dig o hela din familj!!

//Åsa

Svar på tråden Mina två änglar