• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • turbomorsan
    emmy840508 skrev 2008-12-17 23:19:51 följande:
    ååå, tusen tack för att du sade det!!! Jag hadde ingen kolla alls på det. då ska jag skynda mig att uppdatera i min blogg om vad jag sagt i denna tråd. jag kommer defenetivt vara med här foertfarande. Jag öppnar en ny tråd.
    tråden kommer att finnas kvar så du kan gå in å läsa i den men man kommer inte kunna skriva i den så du behöver inte stressa med att kopiera dina inlägg utan kan göra det i den takt du orkar vännen!
  • faster

precis..vad klumptigt av mej att skria så...menade som turbomorsan sa att detej kommer gå att skriva mer här..sorry.

• faster

får jag fråga ensak...självklart behöver du ej svar..jag ligger här i sängen o tänker på ...hur känner du inför morgondagen?
    Tycker det är så hemskt att alt blev flyttat på så ni inte får ro i jul o nyår....o din syster som ställt in sej på ett datum o nu må vänta ytterligare...

• solfrost

Hej!
    Hoppas att den kvinnan erkänner imorgon, så att ni får en lugn jul.
    Det är väl förmycket att hoppas på.'
    Nu ska jag vara ledig med mina barn och allt jag gör med dem ska jag göra med den glädje som jag känner för att ha dem hos mig.Jag ska inte tänka att det kommer en dag imorgon utan ta vara på dagarna och njuta av alla leksaker som jag snubblar över och inte gnälla över att min tös sprider ut sig i hela husetGenerad
    Jag känner mig så lyckligt lottad som har mina små hos mig.

Efter detta året så ska jag försöka tänka på detta varje gång det känns jobbigt i vardagen, man borde alltid tänka så, men man blir hemma blind.
    Först Max och Saga sedan Engla helt ofattbart hur man kan ge sig på barn?! Blir så arg och frustrerad . ursäkta att jag lät det komma ut här.

Ska tänka på er imorgon och alla andra dagar med för den delen, erat "fall" har etsat sig fast och berört så djupt...jag kan inte beskriva...kram på dig iallafall

små barn små bekymmer...stora barn större bekymmer...
  • 7Marshmallows

Sov gott alla! Vi "hörs" igen en annan dag.

Kram på alla =0)

• Humbla

emmy840508 skrev 2008-12-17 22:41:23 följande:

Ja, han tyckte om att pyssla, fast hans favoritgöra var att baka tillsammans med mig. Jag älskar att baka jag med. Så vi bakade ofta bullar och andra godsaker. Till jul gjorde vi pepparkakshus lussekatter och pepparkakor.Han tyckte om att limma och tejpa. Så en dag gav jag honom lim, makaroner fjädrar och andra småsaker att pyssla med. Han tittade skeptiskt på mig och sade "mamma, det här ska man äta"På dagis gjorde han tavlor av löv de plockat själva och på minnehyllan jag har har jag nu lagt dit en kotte han målat och satt ögon på på dagis.Han tyckte om att pyssla med alls, men roligast var alltid när man gjorde det MED honom. 
    Tack för dom fina minnena du delar med dig av!
    Fick många fina bilder framför ögonen, speciellt det med limmet, makaronerna och fjädrarna :)
    Du är en verklig toppenmamma emma, det törs jag faktiskt påstå även om jag aldrig träffat dig IRL. I allting du skriver och berättar om barnen lyser det av kärlek och omtanke, och jag är så glad att barnen hade dig som mamma, som gjort deras liv så fulla av kärlek och närhet.
    Många kramar!
  • Humbla

Godnatt Emma och alla i tråden, sitter uppe och pluggar igen en massa, blev så sent att det inte kändes riktigt värt att gå och lägga sig.

Jag önskar er all lycka till imorgon Emma, jag hoppas att förhören med "henne" blir klara, och att ni sedan slipper höra hennes röst igen. Det går som tusen nålar i kroppen in i mig att lyssna på hennes röst, att veta att du minns den från den dagen. Förstår hur extremt jobbigt det måste vara för dig emma!

En fällande dom, och sedan slippa se och höra henne, det väntar jag på nu för er skull. Många kramar och tankar!

• Pacgirl

Hej Emma! Lycka till idag!

Jag har världens underbaraste barn!
Svar på tråden Mina två änglar