• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Tibertius

Hoppas julafton gick bra för er..Tänker på er.

Styrkekramar från mig

• Misse40

Sänder er mina tankar ,kramar i massor

• saga114

önskar ett god jul och gott nytt år... hoppas ni haft en bra  helg trots allt
    Tände en massa ljus för er igår

• TrissiPrinsessor

Dagen före julafton åkte jag och min dotter Julia(snart 5år) till min syster grav. Vi förlorade henne i februari iår och Julia stod henne väldigt nära! Vi har pratat mkt om döden och vi brukar sjunga mkt för henne och pratar väldigt öppet om det som hände! När vi va på kyrkogården va det väldigt vackert med alla tända ljus så Julia sa -mamma varför är det så många ljus tända, så jag berättade vad en kyrkogård va, att alla döda människor bor där och hon undrade lite grann.... Jag berättade då också om Max och Saga för Julia och då blev hon ledsen och sen sken hon upp och sa att -mamma då har ju Maria nya barn som hon kan ta hand om, Maria gillar ju att leka och gunga och sånt... Ja inte lätt att förstå hela grejen när man är liten men när vi åkte hem så sa Julia att -mamma jag tror faktiskt Maria klär på sig tomtekläderna imorgon och hälsar på Max och Saga och ger dem massor av roliga saker....

Tänker mkt på dig Emma! Kramar i massor!

Triss i prinsessor Julia Feb04 Alicia Jan06 Wilma Mars08
  • Tvåbarnsmamma79

Har tänkt på er så mycket under hela julhelgen,och undrat hur ni haft det.
    Hoppas julen blev bra,trots allt.
    Stora kramar!

• Baba Screetch

Faster:

Va gullligt att ni sjöng Lilla snigel efter de tysta minuterna

Själv skulle jag precis in o ducha o kollade klockan, så jag skyndade mig så mycket jag kunde så jag skulle vara klar till 12, o jag hann

Så det blev 2 nyduchade minuter för de små änglarna!

Emma, och alla i familjen... hoppas julen gått bra för er!

Många kramar!

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • faster

Tack...ja jag tyckte dt passade så bra
    vad kul at du hann..
    JAg tyckte det kändes såå skönt...även när mina svärföräldrar sen kom så tala vi om dem det har ju berört oss alla...
    Baba Screetch skrev 2008-12-25 22:10:50 följande:

Faster:Va gullligt att ni sjöng Lilla snigel efter de tysta minuterna Själv skulle jag precis in o ducha o kollade klockan, så jag skyndade mig så mycket jag kunde så jag skulle vara klar till 12, o jag hann Så det blev 2 nyduchade minuter för de små änglarna!Emma, och alla i familjen... hoppas julen gått bra för er!Många kramar!
  • Indian29

på vägen till släktingarna på julaftonsföremiddag så vek jag och min man av vägen och ställde oss i en mötesplats ficka och och inväntade tolvslaget och när klocka var slagen så in stämde vi två minuters tystnaden för er familj.
    Kram

Svar på tråden Mina två änglar