• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • emmy840508

Jag drömmer om Max o Saga. Men i drömmen finns de här nere på jorden och lever ett liv tillsammans med mig. Jag har aldrig drömt om det och vetat om att de är på andra sidan.
    Utan drömmarna är en blandning mellan minnen och fantasi och jag e glad att jag har det så. Det känns som att jag har haft dom hos mig en stund när jag drömt om dem.

Zocute skrev 2008-12-23 12:19:39 följande:
    Emma,Många, många tankar går till dig nu...Mitt uppe i det svåra mitt i denna högtid & rättegången som inte hunnit klart. Att säga God Jul känns knepigt, men jag hoppas du får det mysigt bland dina nära & kära och hoppas att de här dagarna inte blir vedervärdiga :o/Jag har länge tänkt fråga dig en sak.Jag har två nära vänner som gått bort. Och om jag vill och verkligen tänker på dem innerligt (som du gör med dina barn varje dag) så har jag kunnat drömma om dem. I drömmen vet jag att de är på "andra sidan" och jag frågar dem det jag vill fråga.Detta är oerhört läkande o skönt, att få "prata med dem" o att få krama dem. Har du drömt om Max o Saga? Att du träffat dem fast du vet i drömmen att de är på "andra sidan"?En väldigt personlig fråga - o du behöver givetvis inte svara. Många varma kramar /Liza
  • emmy840508

Tusen tack för den fina gesten!
    Ida berättade på julaftonseftermiddagen om att ni gjort detta för oss.

faster skrev 2008-12-23 22:43:18 följande:
    Är det någon mer än jag här som känner att det skulle kännas bra att ha en tyst minut imorgon för Max o Saga o hela deras fam?Och i så fall att vi bestämmer ett klockslag som vi alla gör det på?
  • emmy840508

haha,
    nej det e inte första gången han hör det. O med all rätt!!
    Han är ju 198cm!!! o lilla jag är 160 cm... Så skillnade är stor längdmässigt. Men på andra plan är vi lika.

När det gäller media är det bra. Jag har valt att framträda i media, men han vill avstå. Så när de ska ta kort på mig o han står bredvid så kan de "klippa" av hans huvud på bilden, jag kommer ju med iaf ;0)

Rastafairy skrev 2008-12-26 12:14:58 följande:
    Vill dessutom säga : Va lång han är din sambo! såg dokumentären på TV4 fakta Kankse inte första gången han hör det.
  • Tibertius

Härligt att se dig här Emma!

Förstår, eller försöker förstå din känsla vid graven, vi som aldrig har varit med om detta kan ju aldrig helt sätta oss in i hur du känner. Måste vara oerhört svårt varenda gång att gå därifrån.

Hoppas att nästa jul går lite lättare för dig.

Kram

• Rastafairy

emmy840508 skrev 2008-12-26 13:23:29 följande:

haha, nej det e inte första gången han hör det. O med all rätt!! Han är ju 198cm!!! o lilla jag är 160 cm... Så skillnade är stor längdmässigt. Men på andra plan är vi lika. När det gäller media är det bra. Jag har valt att framträda i media, men han vill avstå. Så när de ska ta kort på mig o han står bredvid så kan de "klippa" av hans huvud på bilden, jag kommer ju med iaf ;0)
    smart!

lät härligt att de fanns hos dej i drömmarna o enligt min tro så är drömmar något själen gör när kroppen laddar energi så visst har du träffat dem på natten! Det är iaf min tro.
  • Lingonflickan

Måste få säga att det är skönt att se dig härinne och höra att du klarat dig genom helgen hyfsat ändå. Åh, jag förstår att det måste vara jobbigt att gå ifrån graven och samtidigt veta att de inte kan följa med dig hem. Åh om det kunnat ske ett mirakel där på julafton. Att jag vaknade dagen efter och inte hittade din tråd bland mina favoriter och inte saknade den för att händelsen tagits tillbaka och aldrig funnits.
    Många många kramar till dig och din familj!
    MiS

• gmt

Jag vill bara skicka dig en stor kram - tänker mycket på dig o din familj - fattar inte du klarar dig - men det glädjer mig ATT du gör det!

Du är ju dina små änglars representant i detta livet!

Kram i massor!

• Troll1

Tänker lite som Rastafairy (inlägg 4745). Jag tror fullt o fast att det är fullt möjligt att "ses" igen på olika sätt. Jag har varit med om tydliga upplevelser av de som inte finns här längre (många gånger). De har visat sig på olika sätt, eller gett "vinkar" av olika slag. Känslan/upplevelsen har alltid positiv och kärleksfull. Svårt att förklara... Hoppas att du förstår, Emma.
    Kram! 

• kärålajn

Det var en gång ett barn som var redo att födas. En dag så frågade han Gud:
    - "De säger att du sänder mig till jorden imorgon men hur ska jag kunna leva där så här liten och hjälplös?"
    - "Bland alla dessa änglar så väljer jag ut en till dig. Hon väntar på dig och kommer att ta hand om dig."
    - "Men tala om för mig, här i Himlen, gör jag ingenting annat än sjunger och ler, det är tillräckligt för mig för att vara lycklig, hur ska jag vara lycklig på jorden?"
    - "Din ängel kommer att sjunga för dig, och kommer också att le mot dig varje dag, och du kommer att känna din ängels kärlek och vara lycklig."
    - "Hur ska jag kunna klara av att förstå, när människor pratar med mig, när jag inte kan det språket som de människorna talar?"
    - "Din ängel kommer att tala de mest underbara och rara ord som du någonsin kommer att få höra, och med stort tålamod och omsorg, kommer din ängel att lära dig hur du ska tala det språket."
    - "Och vad ska jag göra när jag vill prata med dig, Gud?"
    - "Din ängel kommer att föra ihop dina händer och lära dig hur du ska be."
    - "Jag har hört att på jorden finns det onda människor, vem kommer att beskydda mig?"
    - "Din ängel kommer att beskydda dig, även om det kommer att innebära att hon riskerar sitt eget liv."
    - "Men jag kommer alltid att vara ledsen eftersom jag inte får se dig mer."
    - "Din ängel kommer ofta att berätta om mig och kommer att lära dig vägen tillbaka till mig, även fast jag alltid kommer att finnas med dig."

Vid det ögonblicket var det väldigt fridfullt i Himlen, men röster från Jorden kunde redan höras, och barnet skyndade sig att viskande fråga:"
    - "Oh Gud, om jag måste resa iväg nu, snälla tala om min ängels namn."
    - "Din ängels namn är inte betydelsefullt, men du kommer att kalla din ängel "Mamma"."

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
Svar på tråden Mina två änglar