• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • SmåbarnsMillan

Hej Emma,
    jag ville bara skicka en hälsning till dig nu när julen står för dörren och dina barn är i himlen.
    Jag tänker på dig och dina nära och önskar ni får en så bra tid som möjligt ändå. Det vill säkert Saga och Max också att ni ska ha där uppifrån.

En varm kram skickar jag också med.

• månälva

Hej Emma!
    Jag antar att det är riktigt tungt för er nu. Julen är så speciell och första julen efter en stor förlust är ju värst. Jag hoppas ni rår om varandra riktigt mycket och kan känna lite julefrid i er djupa sorg iallafall. Jag vet ju att du Emma har förmågan att se positivt på saker och ting, så jag hoppas du kan se någon ljusglimt i julen ändå. Många många kramar från mej.

• Lingonflickan

EMMA: Även jag tänker otroligt mycket på dig och de dina ikväll. Förstår att morgondagen är jobbig att möta. En jul utan dina älskade små som borde fått vara hos dig. Åh, jag önskar så innerligt att du skulle få ha dem hos dig, att de skulle krama dig och sitta nära. Visst kan det vara svårt att få kramar av en 4-åring, men det händer ändå då och då. Jag önskar dig en massa sömn och frid fast jag vet att det är omöjligt. Åh, om jag kunde ge dig lite, så skulle jag. Jag unnar dig all frid och ro och skulle gladeligen ta en stökigare jul om det innebar att din blev lite lättare. Det är ju knappast någon uppoffring för mig som har mina älskade kvar. Så hur som helst önskar jag dig en god jul och hoppas att du kan känna deras närhet och se dem framför dig dansandes runt granen.
    Många kramar
    MiS

• MonaLisa74

Hej Emma! Vill bara önska dig en God Jul tillsamans med dina kära trots att den förmodligen kommer kännas otroligt tung. Du har poppat upp i mina tankar flera gånger idag. Kommer ha ett ljus tänt för Er imorgon. Kram

• MINA GOA BARN

God Jul till er alla,jag sänder mina varma tankar till alla utsatta och speciellt till dig och dem dina Emma!

• Annastar

God jul Emma, hoppas du mår ok och får en mysig stund trots allt elende. kram

♥Tindra 060925♥
  • Jeanette69
    Emma: God jul till dig och dina kära!

Linizen82: underbar låt! Du sjunger jättefint! Hälsa din kusin att teckningen är jättefin!
    Världens Bästa Isabelle
  • idisb

god jul till emma och din famil! saga och max finns i mina tankar i morgon!, det gör dom alltid!

• HelleGbg

mina tankar finns hos dej Emma och din familj ofta,speciellt i dessa tider.
    Ville bara skicka över en varm varm kram till er!!!!!!!!!!!!!!

• tjejen87

God jul emma med familj :)
    jag hoppas att ni får en så bra jul som möjligt.
    och att ni ser ljuset i julen, genom era fina minnen av barnen.
    hoppas att ni tänker lite så, att barnen finns fortfarande på ett sätt kvar, det kommer dom alltid att göra.
    och glöm inte att max och saga älskar er allihopa, kommer alltid att göra det. och det dom helst vill, är att se sina nära o kära glada, och att dom kämpar på. det värmer nog deras små hjärtan mer än något annat.
    god jul på er alla. vi tänker på er, och kommer att tända två ljus imorgon på julafton, för max och saga.
    massor med kramar från emelie med familj.

Svar på tråden Mina två änglar