• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Pacgirl

God jul, hoppas ni får en bra jul ändå med tanke på omständigheterna.
    Säg god jul till Saga och Max från oss med!
    kram

Jag har världens underbaraste barn!
  • stjärnströssel

kram o god jul

Bakelser är oxå mat
  • Ancha

God Jul till dig Emma med familj och alla som är här inne.
    Kram kram, ta hand om er!

• Ellan 76

Tänker på er Emma! Många varma kramar Elin.

• Jillsan80
    GOD JUL Emma m familj! Önskar ett gäng från Åland
  • Zocute

Emma,

Många, många tankar går till dig nu...
    Mitt uppe i det svåra mitt i denna högtid & rättegången som inte hunnit klart.

Att säga God Jul känns knepigt, men jag hoppas du får det mysigt bland dina nära & kära och hoppas att de här dagarna inte blir vedervärdiga :o/

Jag har länge tänkt fråga dig en sak.
    Jag har två nära vänner som gått bort. Och om jag vill och verkligen tänker på dem innerligt (som du gör med dina barn varje dag) så har jag kunnat drömma om dem. I drömmen vet jag att de är på "andra sidan" och jag frågar dem det jag vill fråga.
    Detta är oerhört läkande o skönt, att få "prata med dem" o att få krama dem.

Har du drömt om Max o Saga? Att du träffat dem fast du vet i drömmen att de är på "andra sidan"?
    En väldigt personlig fråga - o du behöver givetvis inte svara.

Många varma kramar /Liza

• Millexa

Jag har fått en länk till Månljusets skugga, den låt som är specialskriven till Maximilian och Saga minne.

Och jag vill dela med mig av den;

#

Den kommer släppas den 7:e januari.

• Kathrine

Emma

Hoppas att du och dina familj kan få uppleva något av det fina som julen har ett ge.

Jag och min familj sänder det varmaste tankar till er,
    Ta hand om er, Katrin R

• faster

Hej Emma!
    Så som alla dagar finns du i mina tankar...jag funderar på hur du har det hur du känner inför helgen som nu kommer osv...
    Att rättegången ej e klar känns såååå fel!
    Det är ju det minsta ni skulle fått kunna känna efter allt som hänt er detta år.
    Ett år som har präglats av så mkt neg för dej o din fam.
    Hur känner man då nu i dessa dagar tro?
    Ja jag vet ej vad jag ska skriva allt käns fel o korkat...
    Tänker på dej o skickar dej 1000tals varma kramar.
    Marie

Svar på tråden Mina två änglar