• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • mammas skatt
    emmy840508 skrev 2008-10-08 21:16:25 följande:
    Vi hyrde huset, så vi sa upp kontraktet ganska omgående. Vi kände att vi inte ville tillbaka.Jag har vart in i huset, precis efter att polisen släppt avspärrningarna, jag ville se, alla spår var kvar, allt såg ut som det gjorde den kvällen min sambo kom hem och hittade oss. Jag behövde se för att förstå honom bättre och även för att ta tjuren i hornen och övervinna mina rädslorna och mina frågor om vad som igentligen hänt. Jag har ju mina klara minnen. Men dom rör ju bara mig. Inte barnen. Jag ville se, det var hemskt... otroliga spår, men jag behövde veta. Annars hadde jag alltid ställt mig de frågorna. Vi kommer inte flytta tillbaka, utan bor numera i en egen lgh. Du får gärna fråga, jag tar inte illa upp.
    Förstår att den åsynen etsar sig fast på hornhinnan för alltid. Är inne på denna sidan varje dag och tårarna rinner varje gång jag är inne och läser. Jag häpnas VARJE GÅNG av din enorma styrka... Det kunde inte bli annat än fantastiska barn med en så makalös mamma!!! Jag beundrar dig verkligen.. JAg brukar beskrivas som en stark person, men jag hade nog aldrig klarat att vara så storsint som du är efter att ha råkat ut för ditt trauma...

MÅste även tillägga att det var väldigt fint skrivet på bloggen på dina barns minnessida...
    Tim, mitt hjärta, mitt allt!
  • emmy840508

ååå, tack för alla era råd om vad jag ska göra med kläder o leksaker, jag ska upptadera er om vad jag gör med alla saker.
    Tack också för eran hjälp att få tiden att gå :) lapptäcke ska jag göra. det har jag redan bestämt mig för. Men fick många bra tipps här som jag ska ta fast på.
    OP tack för komentaren om att jag passade i kort hår. Det vämer.
    När jag låg på sjukhuset och inte sett mig i spegeln trodde jag att jag hadde håret kvar. Min familj fick förklara gång på gång att "nej håret har de rakat av" men jag ville inte gå med på det.

• emmy840508

Tack alla ni som skriver att mina barn var vackra, att det lyser om dom. Det värmer. o jag e så glad att folk ser dem som de var utan att ha träffat dom. då har jag gjort max och saga en tjänst, gjort så att de minns som de var.

Jag och min sambo håller på med en hemsida till barnen, jag länkar till den när den blir färdig. Ingen av oss är jätteduktiga, men vi slår våra hjärnor ihop. Det kommer nog någonting iaf.

• astrid33
    ~~Massor med styrkekramar~~

Stolt Mamma till: ♥ Anton ♥och♥ Olle♥
  • elegi
    emmy840508 skrev 2008-10-08 21:42:27 följande:
    ååå, tack för alla era råd om vad jag ska göra med kläder o leksaker, jag ska upptadera er om vad jag gör med alla saker. Tack också för eran hjälp att få tiden att gå :) lapptäcke ska jag göra. det har jag redan bestämt mig för. Men fick många bra tipps här som jag ska ta fast på.OP tack för komentaren om att jag passade i kort hår. Det vämer. När jag låg på sjukhuset och inte sett mig i spegeln trodde jag att jag hadde håret kvar. Min familj fick förklara gång på gång att "nej håret har de rakat av" men jag ville inte gå med på det.
    Även om det kan tyckas vara en bagatell så är ändå håret en del av dig och din personlighet det kan jag förstå, men även om det oxå tar tid (precis som det gör för alla såren att läka) så kommer det växa ut igen.
    Kikar oxå in här varje dag och beundrar din styrka men jag vet oxå att man är så stark som man måste vara för att överleva det har jag fått lära mig av sonens alla skukhusvistelser och besök men det i sig är en bagatell i jämnförelse med vad du går igenom.

Kram
    Nytt ordspråk -Även apfula tårtor kan smaka gott (snott från mamsingen)
  • Helena77

Massor med varma kramar till er!
    Har som så många andra läst och följt  denna hemska tragedi och tårarna har runnit längs mina kinder.
    Fy vad livet kan vara orättvist...

Ta hand om er och era små fina änglar är med er för alltid!
    Kramar från Helena

• Tuttie

*vinkar* för jag ser att du är online.

Jag kan inte ens föreställa mig vad du har gått igenom. jag har förlorat min pappa och farmor men kan inte ens tänka hur det skulle vara att förlora min dotter. Dom ska ju alltid leva. Iaf längre än en själv.

Beklagar också att ni inte fick någon dom idag. Men på tisdag hoppas vi att dom låser in den där människan på  en väldigt lång tid.

Sen undrar jag lite hur du känner ang att den förundersökning som läkte ut på nätet. Vad tycker du om att folk har sett bilderna från erat hemm och bilderna på dina barn?

Jag har själv inte sett bilderna men kan förstå folks nyfikenhet, inte för att vara elaka utan för att man följt ditt mål och allt som hänt. Jag har svårt att tänka mig hur det såg ut i din hall tex. Tror du bara folk tittade på den för att vara elaka eller för att flk verklien vill förstå vad som faktiskt har hänt. Det är ju en helt sjuk grej. Men jag förstår verkligen att ni har tagit illa upp för detta. Iom att det är så privat.

Sen tycker jag det låter som en kanon idé med lapptäckena. Så klockrent.

Tycker du verkar vara en otroligkvinna. Kan man nominera nån till åretskvinna, ska jag nominera dej. Du är varje kvinnas stora förebild.

Hoppas verkligen ni kan finna frid att gå vidare och må riktigt bra.

Kram från lilla mig.

(¯`°?.¸ ♥ Världens finaste Cornelia ♥ ¸.?°´¯)
  • Gåsa

Önskar att jag hade några kloka ord att säga, säga något smart så att allt skulle kännas lättare för er. Har följt er tragiska historia och varje gång jag läser något så träffar det mig som en pil rakt i hjärtat.
    Jag beklagar så din stora sorg, Saga och Max har defenitivt berört mig.

Kram från Åsa

• Anki 82

Du har ju ett perfekt ansikte för att ha kort hår! Jag har aldrig sett hur du såg ut innan så antog nästan att du hade kort hår då med för du passar verkligen i det.
    Jättefint skrivet till barnen i bloggarna! Har pratat om dig här hemma ikväll och maken sa att "Hon har rest sig från mer än vad en människa borde klara"
    Kram igen!

Svar på tråden Mina två änglar