• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Ancha

Hej Emma! Har läst tråden och följt er sedan det hände.
    Många tårar har passerat mina kinder här hemma och ljusen har brunnit i mitt fönster.

Minnes siderna är helt underbara.

Drar upp en fråga men förstår om du inte vill/får svara på den.
    Hur är det med Max och Sagas pappa?

Skickar dig och din sambo oändligt många kramar!

• minbebis76
    emmy840508 skrev 2008-10-08 17:08:42 följande:
    Ja, nu e vi hemma från tingsrätten, Det gick väldigt snabbt. Förvånanasvärt snabbt. När vi skulle resa oss och gå ut igen så förstod jag inte riktigt vad som hände. Men det var skönt, för det var otroligt jobbigt att sitta där mitt emot den kvinna som gjort så frukstansvärda saker. Hur sjutton skulle man kunna föreställa sig ens att hon stått där med *** och slagit mina barn. Jag vet ju att hon slagit mig, jag såg ju henne, jag minns henne. Men barnen... varför!!!! Allt har liksom sjunkit in bit för bit. Nu var jag mer åhörare än tidigare, så jag lyckades känna efter o tänka lite. Åklagaren bad att få prata med mig och vi gick upp på hennes rum. Det var ganska skönt, att få komma undan lite, även fast jag haft god kontakt med pressen så orkade jag inte just då. När vi var klara med mötet så gick vi ner till min familj som tålmodligt väntade på oss. Pressen var kvar, men det gjorde inget. Jag pratade gärna med dom. Vi fick ju ingen dom. Den kommer först på tisdag. Jag fick frågan hur det känns att vänta ännu mer. Men jag vet ju att hon kommer få någon påföljd. Villken det blir kan jag iaf inte påverka, så då kan jag lika gärna vänta.jag hadde, som jag alltid haft under rättegången Max spindelmannen dock med Sagas napp hängandes kring handen, i mitt knä... det ger en trygghet och en kännsla av att barnen är med mig.
    Har nästan längtat hem för att få sätta mig här och läsa idag igen. Har funderat mycket på en sak men inte riktigt velat fråga. Emma, du har ju flera gånger sagt att vi gärna får fråga saker så nu chansar jag och hoppas att du inte tar illa upp.
    Har du ork att berätta vad som hände när hon kom? Du öppnade dörren, vad hände sen. Sa hon något innan?

Som många andra skrivit hoppas jag att straffet blir långt... Inget straff är straff nog.

Otroligt fint också med ideén om lapptäckena. Tror att du precis startat en trend - Emmatäcket Ett täcke fyllt av minnen att få smeka eller lukta på.
  • Carina67

Hej
    Det tog ett tag innan jag förstod att det var du...... Har läst så många trådar som tyvärr handlar om föräldrar som på olika sätt mist livet. jag kan inte annat än säga att jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vad du varit med om. det enda jag kan relatera till är saknaden av ett barn, i ditt fall två. Det tar på krafterna att leva vidare, jag har idag svårt att förstå att det är för evigt. Det har liksom kommit i kapp mig nu. Ville bara skriva en rad eller två och ge dig en bamsekram från en annan mamma
    kram carina 

• CissiS

Vill bara kika in och sända över en stor styrkekram till den starkaste mamman jag hört talas om!!

Dina barn är så otroligt vackra, vilka leenden!!

Cissi, Zebastian och Zaga.

Ps: Har pratat mycket med min son om er då han sett lite på tv och läst i tidningen och han har varit väldigt frågvis och intresserad av vad som hänt och hur det gått med dig så jag ska visa honom lite av tråden och dina fina minnessidor vid ett bra tillfälle....

• SandraS

Nu gråter jag, så fint du skriver i bloggen på minnessidan. och så fina bilder på barnen. Tände ett varsit ljus (Sagas råkade jag skicka innan jag skrivit färdigt, men det blev bra ändå)

• Marsflickan78

Finner inga ord för hur otroligt ledsen jag är över det som hände dig och dina barn! Har varit inne på barnens minnessida och den är så fin! Jag tände ett ljus för de små hjärtana.
    Jag beundrar dig för din styrka och kraft!

Många kramar från Moas mamma!

• villelill

Hej Emma.. Jag hoppas att du sover gott i lugn och ro nu Jag sitter på jobbet och har just kikat in på barnens minnessidor och tänt ljus. Jättefina bilder på dina härliga ungar.
    Vi är många som tänker på Er allihopa och imorgon är en ny dag... Jag hoppas att du orkar möta den med samma mod och styrka!

Kram H

• s v e a

Hej igen,

En grej som hjälpte mig mycket när jag förlorade mitt älskade husdjur var en berlock i en lång kedja som satt precis vid hjärtat där jag hade ett foto samt en fjäder från min lilla fågel.
    Då hade jag alltid honom vid mitt hjärta och kunde titta på honom hela tiden.

kram kram kram

• Ninah77

Hej. Jag har just varit inne på de vackra minnessidorna du gjort till dina barn, och tänt ljus. Även om vi inte vet om varandras existens, så sitter jag nu här och gråter(som med alla andra)... Du är en underbar och stark mamma! Jag har tänkt skriva här inne flera gånger, men orden har bara hakat upp sig och man är rädd att det ska bli konstigt. Men jag ville skriva och berätta att jag tänker på dig och din familj, även om vi inte ha en aning om vilka vi är...  *Kramar om*

• idaja
    Svar på #693
    Hej. Nej, eftersom jag inte kommer in på din sida här på familjeliv så kan jag inte säga om jag vet vem du är eller inte. Tack, det värmer att veta att så många tänker på oss.
Svar på tråden Mina två änglar