• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Kärnan

Jag vill också skriva några rader till dig Emma. Jag är så himla ledsen. Jag kan inte fatta att sånt här kan hända. Dina barn var verkligen så fina. Jag har själv en pojke som blev två i maj. Jag blir ju helt illamående av att bara tänka tanken att något skulle hända honom. Vet inte vad jag ska skriva... bara att jag hoppas att du så småningom kan få gå vidare med ditt liv. Många kramar till dig och din familj.

Sen undrar jag om man på något sätt kan få reda på hur den här kvinnan fungerar. Är man överhuvudtaget en människa om man gör något sånt här? Mot oskyldiga barn! Det är så ofattbart.
  • jaf

tänder två ljus till minne av dina fina barn skicka en styrke kram till er föräldrar mer!

• Fre

Hej!

Lider så otroligt med dig! Fruktansvärt det som hänt! Många många styrkekramar till dig!

• smurfliten

Först; Vilka otroligt vackra barn! Minns när jag såg första bilden på dom. Då grät jag. Varför fick inte dom vara kvar! Man har ju otroligt svårt att förstå.. När jag nu var inne på minnes-sidorna och fick se fler bilder kom återigen tårarna! Det har redan skrivits men Max & Saga är verkligen två otroligt vackra och söta barn! Förstår att du är stolt över dom!
    Måste ju också skriva att jag är så otroligt imponerad (fel ordval egentligen) över din styrka! Eller hela din familjs styrka! Jag beundrar denna styrka.

Jag tycker det är roligt att du är på familjeliv och skriver om din historia.. Som jag förstått var du på familjeliv redan innan detta hemska hände och då tycker jag att det extra roligt att du "kommit tillbaka"..

Har tänkt så mycket på dig. Detta har berört min man och mig (och tusen och tusen andra).. Jag hoppas att du hittar den Emma du vill vara och att du får ett bra liv.. Saga och Max vakar över sin mamma tror jag!

Många kramar! // Åsa

♥ Emma 050623 ♥ Maja & Molly 070918 ♥
  • emmy840508
    Lotten84 skrev 2008-10-08 21:11:32 följande:
    Hej Emma! Otroligt vad fina minnessidor du har åt barnen! Får jag fråga om du har mycket ont ännu efter skadorna du fick? Kramar!
    Det ondaste är ju den psykiska skadan, men det vet jag att ni förstår.
    Jag har en grav hörselnedsättning, och synfel. Men de gör inte ont. Det e bara väldigt påfrestande. Jag har nog inga fysiska smärtor kvar. Men fysiska men finns ju många.
    Det e en bagatell igetligen, men jag tycker det e jättejobbigt att vara korthårig, jag har alltid haft långt hår. Men... jag e glad att jag levet... jag e glad att jag kom tillbaka...
  • Im Fabulous

Har skrivit här tidigare, men vill skicka styrkekramar till dig än en gång.

• jl81
    emmy840508 skrev 2008-10-08 21:30:01 följande:
    Det ondaste är ju den psykiska skadan, men det vet jag att ni förstår.Jag har en grav hörselnedsättning, och synfel. Men de gör inte ont. Det e bara väldigt påfrestande. Jag har nog inga fysiska smärtor kvar. Men fysiska men finns ju många.Det e en bagatell igetligen, men jag tycker det e jättejobbigt att vara korthårig, jag har alltid haft långt hår. Men... jag e glad att jag levet... jag e glad att jag kom tillbaka...
    Ville bara säga att du passar i korthår
    Skönt att du inte har några fysiska smärtor kvar men jag kan förstå att den psykiska smärtan finns kvar.
    Hur känns det idag?
  • emmy840508
    faster skrev 2008-10-08 21:16:25 följande:
    Har nu varit inne o läst på minnessidorna du är enorm va fint du gjort åt dem!!Du skriver att ni får nu 8v utan nåt speciellt o göra..varför just 8v?Kan ni inte resa bort ett tag lr det kanske ej går?Naturligtsvis behöver du ej svara om du ej vill!!Ps...fattar ej att en så liten go tjej kan förstå att välling är mitt godis..sååå underbart!Det visar ju oxå vilken fin mamma du är!

8 veckor skriver jag för att det e en gissning till hurt lång tid det kommer ta tills hovrätten drar igång.Vi har funderat på att res bort ett tag. Skulle vi verkligen behöva, ta det lungt o bara vara vi två.

Ja Saga var klok för sin ålder. Jag inbillar mig att hon nog forstod varför: För att hennes mage skulle må bra.

• mammamia01

Hej!vill skicka styrkekramar till dig o tala om att jag tänker på dig!Har tänt ljus för dina vackra barn.kramar Jennie

• linda492

Tänker på dig och dina barn dagligen... Det är så ofattbart det som drabbat er. Har själv 2 barn på 4år och 2år!

En liten fråga, (du behöver absolut inte svara om du inte vill) har du och barnens pappa kontakt nu efteråt? Kram

Svar på tråden Mina två änglar