• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Dream26

En oerhörd sorg..
    Sänder multum med styrke kramar

• cissi24

Skickar tusen kramar till dig. Finns inga ord som kan trösta för allt du har gått igenom.

Kommer alltid minnas dina barn efter alla bilder man har sett. Så söta som de är.

Önskar dig all lycka i framtiden.

• mamma till pyret

Vill beklaga din och din familj stora sorg! Många styrkekramar till er, vi tänker på er varje dag!!!

Kram Ninnie!

• lnr

Att förlora någon är de värsta man kan behöva gå igenom, speciellt när de är små..att förlora 2 måste vara fruktansvärt svårt. Jag förlorade min bror..min lillebror vid 23 års ålder..de var han och jag som höll ihop genom åren som familj.
    Mina barn älskar honom och han lekte med dem jämt...
    Men att förlora sina barn...en dag kommer du känna dig bättre än du gör nu..hur lång tid det tar...de är olika, förstår att sorgen alltid och minnena av dina små...alltid kommer vara kvar..alltid finnas i ditt hjärta..
    jag tror att det finns något efter döden. jag har heller aldrig varit troende..men efter min lillebrors död har jag upplevt saker som gör att jag tror på ett liv efter döden.
    Dina barn så otroligt fina och vackra....så hemskt allt du får genomgå..
    Finner inga ord, men jag skickar dig massor massor av styrkekramar!!!!!!

• Hanna75

Beklagar sorgen ! de gör så ont i hjärtat när jag läser om de ! Styrkekramar från mig

• emmy840508
    linda492 skrev 2008-10-08 21:40:12 följande:
    Tänker på dig och dina barn dagligen... Det är så ofattbart det som drabbat er. Har själv 2 barn på 4år och 2år!En liten fråga, (du behöver absolut inte svara om du inte vill) har du och barnens pappa kontakt nu efteråt? Kram
    Hejsan!

Tack för att du finns med här i tråden.

Jo, barnens pappa och jag har kontakt, han har också sambo och bor i motala, men han har sin familj och vänner här, så vi pratar och träffas ibland. Ibland går vi till kyrkogården tillsammans.
    Vi kommer alltid ha barnen gemensamt, fast de inte finns i livet längre.
  • emmy840508
    mammas skatt skrev 2008-10-08 21:41:01 följande:
    Förstår att den åsynen etsar sig fast på hornhinnan för alltid. Är inne på denna sidan varje dag och tårarna rinner varje gång jag är inne och läser. Jag häpnas VARJE GÅNG av din enorma styrka... Det kunde inte bli annat än fantastiska barn med en så makalös mamma!!! Jag beundrar dig verkligen.. JAg brukar beskrivas som en stark person, men jag hade nog aldrig klarat att vara så storsint som du är efter att ha råkat ut för ditt trauma...MÅste även tillägga att det var väldigt fint skrivet på bloggen på dina barns minnessida...

Tack... TACK för dina fina ord, de värmer.

Att vara stark betyder inte att man inte får gråta, bli arg, vara nere el känna sig uppgiven.

Att vara stark måste vara att ha en vilja att ta sig fram i livet. Att våga vara sig själv i alla lägen.

• gosan82

Beklagar verkligen...blir väldigt berörd när jag ser bilderna på barnen o läser om allt som hänt...fruktansvärt....många värmande kramar

• Solkattan

Hej!
    Usch vilken hemskt händelse att råka ut för...!
    Ditt öde kan inte frångått någon i vårt land...
    Tycker det är jättestarkt av dig att dela med dig av dina tankar o funderingar här på FL.
    Såg dig på efterlyst och beundrar ditt lugn... fast det kanske finns stunder då du inte orkar?
    Hoppas livet i fortsättningen kommer vara mer rättvist mot Er!

//Solkatta

• Sessan4
    Vill bara titta in o ge dig en styrkekram!! man vill inte tro att det man läser i tidning verkligen e sant.. hoppas du kan hitta ett sätt att gå vidare i livet med ljusa minnen i bagaget

KRAM
Svar på tråden Mina två änglar