• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • mormorEva

Det är det värsta jag hört talas om det som hände dina barn och lider så med dig. Miste ett barn som var tre månader men det här är så mycket värre. Förstår att du börjar din bearbetning nu och det är jättebra. Jag tror nog att dom finns någonstans tillsamans. Vill tro det men tycker så oerhört synd om dig som ska gå igenom detta. Vi har hela sverige följt er och gråtit med er hela denna tid. Jag fattar inte att det finns människor som kan göra något så hemskt. Tänker på dig varma kramar till dig.

• lunaticluna

beklagar verkligen.

hoppas du kan känna ett stöd i att skriva om det hemska här inne.
    det har varit till stor hjälp för mig och är fortfarande.

även jag är lite som du, inte särskilt troende men vill och hoppas att det finns något efter detta.
    jag rekomenderar dig att läsa boken "sommarlandet" av eyvind skeie.
    den ger utrymme för fantasin och väcker ett hopp man innan inte vågat haft.

stor kram till dig!

• Lakrits

Jag beklagar verkligen sorgen efter dina fina barn..
    Har varit inne på länkarna om dina änglar och grät när jag såg bilderna på dom.
    Det du gått igenom, är alla föräldrars värsta mardröm...
    Att behöva genomlida, det du gått igenom finns inga ord för..
    jag tror också på ett liv efter detta, utan att vara relgiös..
    Jag är övertygad om att Max och Saga är på ett ställe där dom har det bra. Där dom inte fryser, eller behöver vara rädda eller hungriga. jag tror också att ni kommer att återförenas när ditt liv på jorden är slut!
    Det du och dina barn utsattes för är det värsta jag någonsin läst om.

• Umm Elias

Tårarna rinner just nu...jag läste din blogg på minnessidorna..du skriver så fint..Det är så orättvist, ingen ska behöva gå igenom det du gjort..Det är så förbannat orättvist..Jag har inget att skriva..Det är så orättvist, du har fått uppleva allas värsta mardröm...jag tänker på dig, av hela mitt hjärta tänker jag på dig.. Mitt hjärta värker av sorg och ilska...ingen ska behöva gå igenom detta...INGEN..

• sandra1978

kan inte säga så mycket mer än att jag beklagar vad som har hänt.
    Jag blev otroligt berörd när detta hände och har fällt många tårar för din skull.
    Men du verkar så stark och vi är, som du märker, många som vill stötta och finnas för dig.

Har tänt ett ljus på minnessidan för lilla fina Saga och Max!

• nudelbumsan

Jag har nu tänt ett varsit ljus för lilla Max & Saga på deras fina minnes sidor. Dom har varandra & tar hand om varandra..

Mamma till världens finaste barn Theodor
  • Puhbjörnen

Hej Emma!! har nu tänt ett varsitt ljus till dina otrolig söta o fina barn,,som fick vara hos er alldeles för kort tid,,men jag tror också att de har det bra där de är nu.
    Kram på dig.

Håller med alla andra här att du är en otroligt stark människa!!

• Lingonflickan

Idag när jag tände ljus för Max och Saga, plockade jag fram helt nya ljus och putsade upp silverstakarna vi fick när vi gifte oss för 9 år sen. De är i olika storlekar. den minsta staken har Sagas ljus och den större ljuset för Max. När jag blåste ut tändstickan råkade jag blåsa mot Sagas ljus som fladdrade till men vägrade slockna. Den symboliken vill jag skicka vidare till dig. Ljuset som vägrar slockna.

Kram

• snillis

Har tänt ljus för dina vackra barn.

Mina tårar rinner för er alla.
    Kram
  • Fru Brastad

ÅÅÅ så fint
    Ljus brann även hos oss igår och kommer att göra så ofta

Lingonflickan skrev 2008-10-09 12:00:00 följande:
    Idag när jag tände ljus för Max och Saga, plockade jag fram helt nya ljus och putsade upp silverstakarna vi fick när vi gifte oss för 9 år sen. De är i olika storlekar. den minsta staken har Sagas ljus och den större ljuset för Max. När jag blåste ut tändstickan råkade jag blåsa mot Sagas ljus som fladdrade till men vägrade slockna. Den symboliken vill jag skicka vidare till dig. Ljuset som vägrar slockna.Kram
Svar på tråden Mina två änglar