• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • NicoleLouice

Måste bara skriva några ord till dig. Fast orden räcker ju inte riktigt till de känslor som jag bär inom mig.

Tänker på dig / er nästan varje dag.

Du är en väldigt modig och stark kvinna som orkar gå upp varje dag, visa och dela med dig av ditt inre. Jag hade inte varit lika rationell som du - vilka fantastiska värderingar du lyckas vidmakthålla trots din sorgbearbetning.

Stor kram med väldig kärlek skickar jag dig / er alla / drabbade.

• emmy840508

Jag e bara på sidan 85.... jag har 5 sidor kvar nu, jag vill läsa jag e så glad att denna tråd lever fortfarande. Men sambon och jag ska försöka få oss lite fredagsmys. Han sitter o väntar o väntar.... Så nu måste jag logga ut och ge honom mer uppmärksamhet än datorn. Men jag sitter här imorgon förmiddag igen. o jag svarar på så många jag hinner för det ger mig sån enorm styrka att läsa och svara och berätta om oss.
    Tack allihoppa och jag hoppas ni med får en mysig fredagskväll..

• mrsjonte

Ha en underbar fredags kväll på er!
    Kramar till er!

• dreamspell

*iväg med dig och mys lite nu*
    Vi finns kvar här!

• Fru Brastad

Kram till er och ta nu en riktig mysare i soffan!
    Kram

emmy840508 skrev 2008-10-10 20:02:10 följande:
    Jag e bara på sidan 85.... jag har 5 sidor kvar nu, jag vill läsa jag e så glad att denna tråd lever fortfarande. Men sambon och jag ska försöka få oss lite fredagsmys. Han sitter o väntar o väntar.... Så nu måste jag logga ut och ge honom mer uppmärksamhet än datorn. Men jag sitter här imorgon förmiddag igen. o jag svarar på så många jag hinner för det ger mig sån enorm styrka att läsa och svara och berätta om oss.Tack allihoppa och jag hoppas ni med får en mysig fredagskväll..
  • C r e d o
    Jag e bara på sidan 85.... jag har 5 sidor kvar nu, jag vill läsa jag e så glad att denna tråd lever fortfarande. Men sambon och jag ska försöka få oss lite fredagsmys. Han sitter o väntar o väntar.... Så nu måste jag logga ut och ge honom mer uppmärksamhet än datorn. Men jag sitter här imorgon förmiddag igen. o jag svarar på så många jag hinner för det ger mig sån enorm styrka att läsa och svara och berätta om oss.Tack allihoppa och jag hoppas ni med får en mysig fredagskväll..
    Det gör du alldeles rätt i, är ju jätteviktigt att vårda den relation man lever i.

Skrev till dig i början av tråden men vill även nu när jag följt skriva igen och säga att jag tror att Saga och Max tillhör kategorien "barn som berört Sverige och Europa mest i modern tid". Dessa ljuvliga bilder på goingarna som mött oss i pressen under så många månader, de har verkligen etsat sig fast i minnet. Max varma ögon och mjuka drag, Sagas finurliga min och söta munn... Finns nog ingen som kan titta på sina barn utan att känna extra mycket kärlek och uppskattning efter det som hänt er. Jag tillhör nog de som grävt ner sig väldigt mycket i det som hände, sov dåligt en lång period, drömde om C osv, kan bara föreställa mig hur det har varit för DIG. Önskar dig allt gott i framtiden. Många kramar
  • SandraS
    Jag smet ifrån vårtat fredags mys för att kika in i denna tråden.
    Hoppas ni får en mysig kväll.

Ska återvända till soffan nu.
  • Swifty

Hej Emma,
    beklagar så denna enorma sorg och saknaden av dina barn..
    Har sett dig och din familje i reportage i Kalla fakta, och jag måste säga att ni är verkligen jätte fina människor, så varmhjärtade och givmilda, trots det ni drabbats utav.

Jag är en sån person som alltid försöker se till det bästa hos alla människor, ibland till min egna nackdel, men jag är sån som person. Jag skulle inte kalla det naiv, men jag tror på det goda hos alla. Men när det kommer till den där tyskan, vägrar skriva hennes namn, det är hon inte värd!, ja, då önskar jag verkligen att hon skulle ha lyckats med sina jäkla självmord så att allt detta inte skulle ha behövt hända.

Har sett bilderna på dina jätte fina barn på minnessidan. Precis som jag har sett några andra skriva, så är Max och Saga verkligen små kopior av dig Det är så fint av dig att berätta minnen om Max och Saga, även att det är sorgligt att läsa så är det skönt att veta att det var barn som var lyckliga med en varm och trygg mamma.. jag kan tänka mig att de vaknade varje morgon med benen fulla med spring, för att på kvällen sen krypa upp i mammas goa famn..

Massa styrke kramar till dig.

• etuna
    Tussan66 skrev 2008-10-10 11:25:27 följande:
    Hejsan!!Här har jag förmodligen svarat för många andra som tankat ner detta..Men OINSATT anser jag INTE att jag är, även om jag inte känner Emma el Togge samt femiljen. Tilläggs att jag har arbetat inom Polisen förut o anser inte detta fel OM man läser den på rätt sätt!!!Åter till att det är mycket jag inte läst, det som varit intressant i detta är ALLA Bevis mot Christine och som jag sa tidigare, det räcker med det man läser i Tidning o media osv.. Många av er DÖMER för snabbt ang FUB o dess nedladdning - JAg UPPLYSER själv att det är FEL att bilder är med i detta och har INTE tagit del av det själv.. Något jag unnar slippa se..Jag anser oxå att dessa bilder skall plockas bort!! Dom som är intresserade av självast läsningen..ok! Men ta bort bilderna... Vem vill se sådana skador?? Det kan jag bara säga att dom som vill se det är själva "skadade". Jag har upplevt mycket genom mina år o är det något som är tragiskt o brutalt vill man INTE se bilderna..*tro mig*Efter att jobbat inom Polis o Vård samt mycket mer så undviker man gärna sådana saker.. Men det finns folk som inte är friska o vill "gotta" sig i annan olycka, tyvärr..Jag hoppas du fick svar så det räckte? Men klandra INTE ALLA för det du tänker ang alla som läst förundersökningen..okey?!!Förlåt Emma att detta dras upp här..Ni som vill kommentera detta ang FUB osv, skicka ett mess direkt till mig, eller håll det utanför diskussion här på detta Forum.Det hör liksom inte in här.. eller hur?
    Hej!
    Har läst lite grann av vad tussan 66 har skrivit om fup, och kan även från min sida berätta att jag också laddade ner detta pga ren nyfikenhet, för att försöka få en klarhet i det hela då allt inte står i tidningarna & offta inte är helt sanna.Och jag har följt varende artikel i tidningen & läst precis allt jag ' hittat ' om detta fall. Jag låg, kväll efter kväll och läste igenom alla sidor, eller vissa hoppade man över..
    Kan även tycka som de flesta, att bilder, telefonnummer, adresser, personnummer & allt annat ska BORT.
    Finns ingen anledningen för svenska folket att ta del av, man vet aldrig vad det finns för människor där ute och det är inte meningen att alla som vart med i detta ska behöva byta adress & telenummer..
    Men min fråga är, hur kom det ut på nätet? Trodde sånna handlingar var ' skyddade ' till rättegång & dom var klar?

Kan även säga att du Emma är årets kvinna. Du har varit med om för mycket i ditt " korta " liv, vi är ju trotts allt lika gamla :) Jag har två barn själv & tror aldrig att jag skulle vara lika stark som du är, och klara det på samma sätt.
    Dina barn hade världens mysigaste mamma, det märks på hela dig att du gjorde allt för dina barn, in i det sista!

Tusen kramar
  • HEH

Hej Emma
    Har inte alls följt denna tråd, har suttit och läst lite nu.
    Bara halkade in.
    Ville bara skriva en rad, finns inte ord. Vet inte vad jag ska skriva.
    Jag beundrar hur du orkar leva, jag begriper inte hur du orkar kliva upp på morgonen. Du måste vara så otroligt stark! Sitter och gråter, ni kommer alltid finnas kvar i mitt minne....

Som min 3 ½ årga pojk sa till mig idag då jag skulle åka iväg på en begravning, försökte förklara pedagogiskt och så enkelt som möjligt, med kyrka, kista och blommor mm.
    - Men mamma, om hon ligger i himmlen? När det blåser ute, då kommer hon ju ner igen till oss igen!

-Det är klart att det är så, änglarna finns alltid med oss, dom kommer när det blåser...

Svar på tråden Mina två änglar