• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • smuliosen

Hej Emma! Jag har följt detta hela tiden och har gråtit tusen ggr för er. Jag vet inte hur det känns att missta sitt eget barn men man förstår ändå hur det känns på något vis. När jag läst allt har jag gråtit så mycket och nästan fått panik för jag har tänkt så mycket på tänk om det hade varit mina barn. Jag skulle aldrig klara av det en enda dag känns det som, men när man väl står i den situationen så måste man väl. Men jag tänker hela tiden att om jag skulle missta mitt ena barn så måste jag ju iaf leva vidare för det andra barnet men om jag misstar bägge vad har jag då att leva för. Så det är såå starkt gjort av dig att se vidare i livet och kämpa. man måste som sagt göra det men svårt att förstå det när man inte står i situationen. Min äldsta son fyllde 5 år för en vecka sedan och han bara älskar spindelmannen. Så satt jag i soffan och läste i tidningen precis om att du bar med dig hans spindelmannen docka och tårarna bara sprutade på mig, så frågar sonen mig varför jag gråter.. Jag berättade så gott jag kunde och då säger sonen. Men mamma, om någon skulle försöka göra dig illa så skulle jag rädda dig för spindelmannen räddar alla. Jag blev så glad av hans tankesätt för ett barn ska tro men grät ännu mera för såg vad din son hade sagt. Nu blir det mycket tok skriv kanske men har så svårt att få fram alla tankar så här men ville berätta. Du får säga till om du inte förstår vad jag skriver och hoppas du inte tar illa vid dig. Många styrke kramar jenny

• StorSara

Hej!
    Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.. Det är hemskt det som har hänt och jag.. ja.. usch!! Jag blir så arg.. jag fattar inte att sånt här får/kan hända!! Du gör det bra som orkar gå vidare.. jag ville bara önska dig lycka till i fortsättningen och ge dig en STOR KRAM!!
    /Sara

• Marsflickan78

Jag blev mamma för första gången ungefär samtidigt som Max o Saga for till himlen. Samtidigt som jag upplevde det bästa som hänt mig hade jag en stor sorg i hjärtat över att läsa det som hänt er familj.
    Tänker på er varje dag! Styrkekramar till dig och din familj nu och inför tisdag!

• Tvåbarnsmamma79

Hittade just hit...Skickar TUSEN kramar till dig!Har tänkt på er VARJE dag sen det hemska,ofattbara hände Har gråtit flera gånger när jag har läst om er,och blir så arg och ledsen över att nåt sånt här ska kunna hända
    Dina små änglar var så otroligt fina!
    Ta hand om er!
    Stora kramar från Sandra

• Balkongfia

Hej Emma!
    Som du ser så är "hela" Sverige med dig! Så även jag. Men efter att skummat igenom tråden så slår det mig; alla beklagar det hemska som hänt,(så även jag) men ingen frågar hur DU mår!

Alltså det förstår ju vem som helst att du mår mer än skit!
    Men ändå! Hur går det för dig egentligen?! Man är ju trots allt starkare än man tror, och som någon sa; man tar sig igenom saker som man under inga omständigheter tror att man skall klara av. Men det vet man inte när man befinner sig på ruinens brant.

Det känns skönt att läsa att du har vänner omkring dig och som du kan göra vanliga saker med! (Äta kräftor tex). Hoppas verkligen bara att någon frågar hur du mår och orkar lyssna lyssna och åter lyssna!
    Stora stora varma kramar!

• A L V

Det är verkligen från djupet i mitt hjärta jag beklagar er fruktansvärda förlust och djupa sorg.

Tänkt/ tänker ofta på dig och dina fina barn. Många tårar har runnit medan en stor klump i magen inte velat försvinna.

Känner med dig, och önskar dig allt gott!

~Varma kramar~

• idaja

mamma till pyret skrev 2008-10-09 21:45:58 följande:

Det gör ont, och jag vill skrika och gråta...Jag kommer aldrig kunna förlåta...Det du gjorde mot oss, det du tog ifrån mig...Jag känner stor förakt gentemot dig...Du är inte värd denna uppmärksamhet...Men tro mig, du kommer få leva i ensamhet..Jag kommer kämpa, och vara stark...Ända tills den dagen jag lämnar denna mark...Tills den dagen jag far, för att mina änglar återse...Ända fram tills den dagen, kommer alla få se...Den starka kvinna jag är!(skriven av Ninnie till Emma)
    Vilken fin dikt!!!
  • Atta

Beklagar verkligen det som hänt. Har läst om er i tidningarna och lider med er. Har själv en son som är två och det måste vara hemskt att bli utan de man älskar mest. Sänder lite styrke kramar.

• Mamma Lotta

Hej Emma!

Jag har följt tråden och ju mer du berättar om Max o Saga ju mer övertygad blir jag om att oavsett var de är nu så behövdes dem där för att liva upp det för dem som inte längre är ibland oss deras uppgift är troligen att locka till skratt o bus så att alla hålls sysselsatta och jag tror att de blir väl omhändertagna av de våra...

Även om din förlust är grym och meningslös så tror jag att tack vare Max o Saga så blir den precis det motsatta, det är din uppgift och din mission i livet att hålla deras minne vid liv och du visar alltjämt prov på det och vi andra delar gärna dina minnen och delar din förlust för att den ska bli lättare att bära och när jag läser om de minnen du har av Max och Saga då ler jag för jag vet att det är så du vill att vi minns dem och det är så de kommer bli ihågkomna som 2 gyllene solstrålar som lyser upp dagarna och även när solen går i moln kan man skymta deras strålar där bakom molnen, man kommer ihåg deras värme och glädje.

Jag tror att vi behövde se din styrka och se hur du bearbetar din förlust för att vi alla ska bli lite mer ödmjuka och inte ta allt för givet, jag tror att du Emma hjälper oss alla att bli bättre föräldrar, du är ett föredöme både du och din familj och jag vet att jag är en stor beundrare av dig och din familj.

Tänker på er var dag!
    Varma kramar!
    Lottis

Life is what happends while making other plans...
Svar på tråden Mina två änglar