• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • Fru Brastad

Mkt bra skrivet Vi måste hålla sams för Emma och barnens skull

JohannaMatt skrev 2008-10-10 11:50:12 följande:
    Precis. Det hör verkligen inte hemma med sånt här. Ledsen om jag upprörde någon med mitt inlägg. Tyckte bara jag delgav min syn på saken, det var absolut inget påhopp, och jag har inte dömt ut någon, bara skrev vad som poppade upp i mitt huvud efter jag läst Emmas inlägg. Låt oss hålla en vänsklaplig ton här på sidan.
  • JohannaMatt

Fru Brastad skrev 2008-10-10 11:54:38 följande:

Mkt bra skrivet Vi måste hålla sams för Emma och barnens skull
    Ja, det är det viktigaste. Tack.
  • Starcasey

Hej Emma! Vilka fina minnessidor du har gjort till barnen. Jag har varit inne och tänt ett varsitt minnesljus åt dina barn så nu vill jag bara skicka dig en tanke och en stor kram! Många kramar Kajsa

• gumsan06

Kan inte förstå hur du känner det Emma,men beundrar ER starka mammor och pappor!!!! !
    Dina änglar är stolta över dig! Det är jag övertygad om!!

• Therese 1980
    sixten101 skrev 2008-10-07 21:33:22 följande:
    Therese 1980
    Ber om ursäkt vi har nog inte samma tanke där...ang dessa döskallar jag omgav runt lillpojkens namn..bara det att jag tänkte det är ju dock väldigt populärt nu med dessa..men men hade jag tänkt efter lite mer där så kanske jag hade kunnat fatta att det så lätt kunde missförstås.
    sista jag vill är att få  igång ett tjafs på denna sida så jag ber snällt om ursäkt det var la dumt gjort dåGenerad
    Hoppas inte du Emma tog det fell..ville bara skriva ngt bra och så blev det inte det..förlåtLedsen

Vill Absolut inte tjafsa, men nu vet/förstår jag vad du menade!
  • Majalena

Vill bara sända dig en tanke, kram!!

• madddeluskan
    Svar på #805
    hej Emma!De va Max och Saga som satte påden åt er för att visa att dom är hos er helatiden.Dom dansa framför er du såg hur dom dansa hemma så dansa dom nu me..vad kul de va att se dig här om dagen.tänker på er hela tiden.kramar från oss
  • elinville

Hej Emma,
    nu har jag också varit och tänt ljus på minnessidorna
    Kan du inte berätta mer om barnen? Du/ni måste ha många fina minnen
    Varför fick Emma dropp? Fin tanke att tänka på barnterapin på sjukhuset tycker jag!

Kram

Maja 070703
  • Humbla

Hej Emma!

Har läst i tråden nu, och känt med dig, gråtit över allt det hemska, och skrattat med i din tamponghistoria.
    Har följt i princip allt som medierna skrivit, och skänkt er väldigt många tankar. Det har brunnit tre ljus här med, ett för dig, ett för maximilian, och ett för saga. Min sambo och jag satt tillsammans och grät när vi hörde om det, och han brukar sällan gråta. Han har läst lite om det du skrivit och tycker att du verkar vara en fantastisk människa, och det tycker jag med.

Svårt att få fram det man vill säga, mest vill jag nog bara visa att jag bryr mig väldigt mycket, och skicka dig en Superstor styrke kram mitt i allt det svåra!

kram!
    marie

Svar på tråden Mina två änglar