• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • VPTS

Hej!

Vill också som så många andra skicka många styrkekramar till dig och din familj! Tänker ofta på dig och din familjs öde... jag skriver och skriver och sedan deletar jag det jag skrivit... jag vet liksom inte vad som skulle kunna skrivas... Kram på dig och de dina i alla fall!

• Pricken1979

Följer denna tråd hela tiden. Beundrar din styrka! Vilken otroligt fin familj du har där ni stöttar varandra tillsammans.

Det är så många som tänker på er och finns hos er! En fråga, vad jobbade du med innan allt detta hände?

Trevlig helg.

• Lingonflickan

Emma: Jag har funderat på en sak, kanske ovidkommande. Men Max var snart 4 år och saga snart 2. Jag har fått för mig att de var lika gamla som mina (juli 06 och november 04)Stämmer det? För det känns så nära alltihop och jag känner mig så lyckligt lottad. Hur i all världen fick du dem att vara sams? Som Max var mot sin syster... kärlek.

• Sess82

Se, lilla Saga och Max, de var så unga, men se så många hjärtan de har berört. Deras bortgång skulle aldrig ha behövt hända, du som mamma (och givetvis alla andra anhöriga) ska aldrig behöva gå igenom något sånt här fruktansvärt. Över 900 inlägg på inte alls många dagar.

När jag läst vad som hänt på någon nyhetssida, så gick det kalla kårar längs min ryggrad. På något sätt kände jag igen historien om den fd flickvännen som det tillslut stod om i pressen. Stämmer det att du skrev om era problem med henne i en tråd här på FL?

Jag finner inga ord för att beklaga min sorg, mer än att jag är så oerhört ledsen för din och dina anhörigas skull. Läste att du inte tror på gud. Men du tror på dina barn. Du tror på dina drömmar om att dina barn har det bra. Det måste ju vara så, för hur annars skulle du orka? Jag är övertygad om att dina barn är intill dig hela tiden som små skyddsänglar, de ger dig kraft att kämpa vidare. När du är ensam kramar dom om dig, när du gråter torkar de dina tårar, när du minns något glatt och ler åt ditt minne- då busar de säkert med varandra. Dom har varandra där uppe bland molnen och de ser dig varje dag och är säkerligen stolta över dig! Vilken kämpe du är!

En jättevarm kram till dig!

Ilias 080413
  • Humbla
    Svar på #891
    Hoppas er kväll blir jättemysig!
    Det kan ni nog behöva, bara vara och ta hand om varandra.
    Kramar!
  • Skogsmor

Jag råkade bara halka in här idag och detta berör mej hemskt illa. Det finns inte ord för detta och det som möjligen kan tänkas säga har många här redan sagt.
    En sak kan jag säga och det är att, jag tror som du, att det finns nått efter döden. Jag är inte heller på något sätt troende.
    Om gud fanns skulle väl inte sånt här hända. Allt är guds mening säger de religiösa, nä, pyttsan heller. Vad är sånt här för mening. Däremot tror jag att det finns en underbar plats för oss efter döden som läker oss efter vårt hårda liv här. Därifrån kan vi ha översikt på våra anhöriga som är kvar i det hårda livet.
    Alla som har lämnat livet, tror jag har fått det jätte bra och mår jätte bra. Det är bara vi som lever, som har blivit lämnade kvar som mår sämst, med sorg och saknad. Men att vi alla en dag kommer till denna underbara plats efter att vi haft olika långa tider här på jorden. Som jag tänker så tänker jag det som en blomsteräng där man ska plocka blommor och de du plockar först är de som är vackrast och luktar bäst. I den ordningen tror jag att vi får gå vidare. Detta är bara som jag tänker, kändes lite likt med det du förklarade. Tänker på dej.

• V P E

Tror inte alls att det är Guds mening det hemska som händer... människors ondska har inget med Gud att göra...

• Pusselbiten86

varje gång jag går in och ska läsa om detta o er.. Så gråter jag o nu likaså .
    Max o Saga var så vackra o fina barn. VARFÖR? VARFÖR JUST DOM ???

Hur f*n kUNDE hon bara göra de. Jag förstår inte hur hon tänkte ( tänkte nog inte alls )

Usch nu kommer det mer tårar

Tänker ibland att " tänk om de var mina barn " så vet ja inte hur jag skulle klarat att vara så stark som du är.

Du är så stark. OCh max o Saga har berört oss alla <3

• mezzieg

Allså finns inga ord...... GÖR SÅ ONT!!! Men vill gärna skicka en varm kram till er!!!
    Jag orkade inte ens läsa allt för tårnarna skymde allt..... MEN tänker på er och ljus brinner för er alltid!
    Ihop med våra två et vår för förlorde son och för min mormor!
    STRYKEKRAM

• 08bebis

Hej Emma,
    Nu har jag suttit uppe i natten o läst igenom din tråd. Kunde inte sluta när jag väl börjat. Håller med om att du borde bli utsedd till årets kvinna. Du verkar vara en så fin och stark människa.
    Du har verkligen fått många fina inlägg här. Måste kännas skönt för dej att kunna vara så öppen om denna fruktansvärda händelse o få så mycket stöd.
    Jag beklagar djupt det som har hänt. Kommer alltid att minnas Dej och Dina fina barn Max och Saga.
    Massa kramar från mej, Ellen.

Svar på tråden Mina två änglar