• emmy840508

Mina två änglar

Jag är en änglamamma till två små sen ett halvår tillbaka. Jag upplevde något som man tror bara finns i mardrömmar, mina barn blev berövade livet. Min snart fyraårige pojke och hans snart 2 åriga syster.
    Jag tänker använda denna sida för att skriva av mig mina tankar och funderingar. Om det är någon som tar illa upp så snälla säg till, jag e inte ute efter att röra upp några känslor.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-30 17:58
    Jag har tänkt på en sak ganska länge. Jag har aldrig vart troende. Alldrig trott på gud o vart ganska skeptisk till ett liv efter döden. Men efter detta....
    Jag e foirtfarande inte troende. Men, jag vill tro, att det händer nåt efter döden. Jag vill tro att Max o Saga har det bra idag, att de är tillsammans, att de inte minns det som hände, att de inte saknar mig, för att de delar livet med mig fortfarande. Jag vill tro det, o då tror jag på det. Jag tror inte att gud finns. Men jag måste tro att mina änglar är just änglar o har det bra idag. Lika bra som de hadde innan denna fruktansvärda händelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:46
    Länk till Max minnessida------www.tillminneav.se/showPage.php

Länk till Sagas minnessida------
    www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-08 16:47
    Vet inte riktigt varför Max sida inte gick att länka till men gör ett nytt försök.

www.tillminneav.se/showPage.php

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-28 21:56
    Nu har jag skapat en blogg med urklipp från denna tråd. Endast det jag skrivit.
    Så den som vill läsa vad jag delat med mig av här kan gå in där, så ni slipper sitta och gå igeonom hela tråden. Jag rekomenderar däremot att gå in i tråden också. Det e fruktansvärt fina svar och reflektioner här.
    adressen är:
    www.maxosaga.blogg.se

• Svar på tråden Mina två änglar
  • faster

Mkt mkt bra skrivit!!Håller med edj fullt ut!
    Hej EmmA!
    Hur är det idag?tror det var dina barn som var hos er o startade leksaken för er o ge er ett tydligt bevis för att de finns med er.
    Stor varm Kram marie

JohannaMatt skrev 2008-10-10 11:50:12 följande:
    Precis. Det hör verkligen inte hemma med sånt här. Ledsen om jag upprörde någon med mitt inlägg. Tyckte bara jag delgav min syn på saken, det var absolut inget påhopp, och jag har inte dömt ut någon, bara skrev vad som poppade upp i mitt huvud efter jag läst Emmas inlägg. Låt oss hålla en vänsklaplig ton här på sidan.
  • mamma till pyret
    Svar på #847
    Tack så mycket! =)
    idaja skrev 2008-10-10 08:33:03 följande:
    Vilken fin dikt!!!
  • emmy840508
    Zocute skrev 2008-10-09 19:49:13 följande:
    Hej igen Emma, Jag skrev tidigare idag o när jag var på väg hem så kom jag tänka på en dikt jag läste när min nära vän gått bort i cancer, 30 år gammal :(Jag vill dela med mig av denna dikt, som är skriven av en här på FL. Jag frågade henne då, om jag fick ha den i min pres, för allmän beskådning. Det fick jag, och eftersom vem som helst kan läsa den där så vill jag dela med den till dig också. Denna dikt är oerhört fin och stark o hjälpte mig i mitt sorgearbete. Jag vet att det är mycket närmare att mista sina barn och jag hoppas verkligen den ger dig något positivt!Många kramar till dig Emma...*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤Minns mig Nyss var jag här mitt ibland er jag tänkte, jag gjorde, jag fanns liksom ni. Nyss var vi nära vi stod mitt i livet jag kände hunger och törst, var varm inuti. Nyss blev jag kallad min stund var över, ingen vet vad jag kände och hur det ska bli. Nyss gick jag över till landet med evig frid, jag väntar med kärlek för hit kommer även ni. Nyss blev jag verklig och synlig för många, när döden hämtar väcks minnen till liv. Nyss fick någon en sorg att bära, andras ord och tankar ger nytt perspektiv. Nyss, när var det? Tiden är aldrig stilla så glöm inte leva den tid du har kvar. Nyss är passerat, du lever i nuet så torka tåren och minns mig för den jag var. *¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤*¤
    åååå, villken vacker dikt. tack för att du ville dela med dig av den. Jag lever efter den o kommer att göra länge till.
  • Bellsam

Gud man blir helt tårögd när man läser och hör om allt som hänt er. Det måste vara det värsta man som mamma kan gå igenom. Var inne på minnessidorna. Vilka charmtroll de båda verkar ha varit. Underbar bild på Max när han matar Saga med flaska!
    Skickar en stor kram till dig!

• emmy840508
    SBoren skrev 2008-10-09 20:05:12 följande:
    Förlåt. jag skriver som jag känner dig... Inte meningen. Hoppas du inte tar illa vid dig. Men precis förlorat en son, det gör så ont...Tänker på er och era barn som blev berövade livet. Så himla orättvist. Så fruktansvärt.Min svägerska blev berövad livet oktober 2005, hon han bli 36år. Också så oskyldig,skulle inte göra en fis förnäm. Skulle ju bara va på jobbet och sen cykla hem. Men istället bli rånad och brövad sitt liv. Varför mörda någon sån oskyldig människa?Ingen som åkt fast än...Jag hoppas den som gjort detta mot dina barn och dig och er familj att den åker fast....Så du kan få någon ro och kanske börja sörja...Ta hand om dig.Kram Sofie
    ååå, villken fruktansvärd händelse. Jag beklagar verkligen, både din son och din vän.
    Hoppas ni får upprättelse någon gång i livet. Jag vet hur viktigt det kan vara.
  • Majalaja

Hej Emma, vill bara säga att jag tycker du är stark som orkar dela med dig av dina tankar och minnen av barnen. Känner kanske extra mycket för er eftersom mina två barn är nästan exakt lika gamla och det är lätt att tänka sig in i hur det skulle kännas att förlora dem....eller lätt är det inte, det är ärligt talat helt omöjligt att ens tänka tanken utan att bryta ihop. Fattar inte att du klarar det!!

• emmy840508
    kärålajn skrev 2008-10-09 20:29:26 följande:
    Kikade in på minnessidan idag igen...Det går inte att ta miste på vem som är lik vem. :)Saga är en mini-Emma och Max en mini-Niklas. :)
    ååå, vad fint du skriver :0) tack. Jag hoppas verkligen det syns villka som e föräldrarna. Det e alltid skönt. o mysigt att man fört vidare någonting. 
  • Majamjau

Tycker också att Saga är väldigt lik dig på bilderna... :)

• Leaaa

Hej Emma!

kom över på lite hllongrottor å kaffe Hoppas du haft en bra dag och att du mår bra. Har mailat dig så får du höra av dig ifall du behöver mer hjälp samt info. Stor kram till dig! Ha en bra helg

*krammm-krammm*

Svar på tråden Mina två änglar