• gutegirl

dårt asöires setuG

.mutad eröf tsäb taressap rah almag ned åd,dårt yn ne  röf negi sgad ted rav åD

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-25 22:55
    TEMADAGS!!!

Det lackar mot jul, och nu i helgen är det första advent. Detta uppmärksammas här i De Allvarligas Tråd genom att varje inlägg MÅSTE ovillkorligen innehålla något julrelaterat t o m annandagen den 26/12.
    Den som inte hakar på detta kan se sig om efter en annan tråd, typ "förstagångsmammor i LÖddeköping fikatråden".

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 11:03
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39814887.html
  • Svar på tråden dårt asöires setuG
  • Suri
    Fåret Shaun skrev 2008-12-08 23:58:03 följande:
    Eller om du kan göra ett fotoalbum och skicka. På fujidirekt kan man fixa ett för 149kr
    Bra idé, fast är man inte lite less på foton när man har 17 barnbarn och typ 27 barnbarnsbarn...

Vad tror ni om underkläder, snyggt nattlinne? Det kanske man inte unnar sig när man inte shoppar själv längre.
    Hon är/var lite gala och glamor.
  • Millimina

Åh, vilken rolig mormor det lät som suri! Hur är det med henne nu då? (och hur många barn fick hon, och när slutade hon vara gala glamour? 

Påskharen raskar över snöslask
  • Fåret Shaun
    Suri skrev 2008-12-09 00:03:14 följande:
    Bra idé, fast är man inte lite less på foton när man har 17 barnbarn och typ 27 barnbarnsbarn...Vad tror ni om underkläder, snyggt nattlinne? Det kanske man inte unnar sig när man inte shoppar själv längre. Hon är/var lite gala och glamor.
    sexiga underkläder
    Jag har så kul med fåret Shaun.....
  • Suri
    Millimina skrev 2008-12-09 00:09:33 följande:
    Åh, vilken rolig mormor det lät som suri! Hur är det med henne nu då? (och hur många barn fick hon, och när slutade hon vara gala glamour? 
    Hon har jobbat som damfrisörska och haft eget företag tills för bara 7 år sedan (83 bast!!!). Hon klippte gamla tanter och la deras hår. Tills alla kunder var döda, brukar hon säga.

Salongen har hon kvar i sin lägenhet med all inredning från 50-talet. Sååå fint!!

Hon åkte till London och gjorde ett ansiktslyft innan man ens hade hört tals om det här hemma...

Hon har skiljt sig två gånger. Skandal såklart. Ena karln spelade bort alla hennes pengar och den andra söp. Odugliga men charmiga och snygga (Hennes ord).

Ja, jag har en riktigt cool mormor.
  • Suri

Hon var bland de första som åkte på charter till mallorca! Såklart!

• Suri
    Fåret Shaun skrev 2008-12-09 00:14:21 följande:
    sexiga underkläder
    Det ska jag leta efter. Sexiga underkläder till en 90 åring...
  • Millimina

Suri. Tror du kan få ge bort mig i krya-på-dig-present. Jag kan bo där i hennes femtiotalssalong. Har hon torkhuven kvar också? En sådan vill jag ha! Jag är femtiotalsfrälst big time! Enda som fått ge vika här hemma är soffan som är en ikea-ala-americana-modell. Fast med ett överdrag i femtiotalstyg förstås. 

Nu går jag och sover, godnatt!
    Påskharen raskar över snöslask
  • Suri
    Millimina skrev 2008-12-09 00:20:28 följande:
    Suri. Tror du kan få ge bort mig i krya-på-dig-present. Jag kan bo där i hennes femtiotalssalong. Har hon torkhuven kvar också? En sådan vill jag ha! Jag är femtiotalsfrälst big time! Enda som fått ge vika här hemma är soffan som är en ikea-ala-americana-modell. Fast med ett överdrag i femtiotalstyg förstås.  Nu går jag och sover, godnatt!
    Hon har allt kvar! Hårrullar, borstar och såna där skynken som man har, glansiga blommiga med volang. Jag älskade dem när jag var liten. Hela lägenheten luktar Elnette. Tom vattesprutan är snygg.

*stoppar ner dig i en låda*
  • Suri

Nu vaknar Sune.

Godnatt.

*hänger ut spenarna*

• Tant Greta

Är det ingen som är vaken?
    Ligger här alldeles naken

Kisspausen som jag tog var inte alls så bra
    Kan inte till John Blunds land igen dra

Vilka tråkmånsar ni är,som sussar gott
    Imorrn när ni kliver upp kl sju,lär jag skratta rått.

Mest ska jag skratta åt Bella den fula
    Undrar om hennes mor är en mula

Sen kanske jag skrattar åt PP lite grann,slampa som hon är
    Tanken som far igenom min lilla hjärna,hur blev hon sådär? 

Tänkte också på Gute,hon sover nog på ett fårskinnsfäll
    Dr Snyggo ville inte göra detsamma och fick skäll

Siamusen läser nog skvaller och torkar en och annan spya
    Hon önskar nog att hon befann sig i en partylya

Milli röstfiskar i stora drag
    Hon har inte fattat att HH är den Tomte som FL vill ha idag

Övriga preggofanter gör inget annat än käkar mest hela dagarna
    Ty deras snippa kommer att spricka och snart kommer en bebis ur magarna

Så är det bara,låt detta rim i en evighet vara
    Nu ska jag till soffan den underbara

Svar på tråden dårt asöires setuG