• Carro

Nodejas Babes och Bambinos

Här har det varit lugnt idag!

Sam ligger och snarkar som en liten gris nu, helt färdig..
    Vi har haft en sååå mysig eftermidda och kväll!

Lekt med lera, kört runt på hans bobcar (japp, han tycker jag ska köra den ena och jaga honom), bakat pepparkakor (oätbara, Sam ansåg att han bestämde när degen var färdigutrullad, hmm..) och sen har vi gjort min favorit, byggt koja under köksbordet!
    Sam skulle ha in alla kuddar från kuddhörnan i lekrummet i kojan, han sprang fnissandes och hämtade en efter en..
    Sen drack han välling inne i kojan och sen tittade vi i pixieböcker i ljuset från en ficklampa Glad

svag;
    Det blir lättare om man slipper att vara ensam vuxen, även om man ändå har det mesta jobbet..

Min syrra har ju varit här en hel del nu när Sam var dålig och hemma från dagis en månad, jag hade inte orkat hela dagarna och kvällarna själv (Martin är ju oftast inte hemma förrens kring kl 20-21) med sömnbristen jag haft igen..

Det är ju helt vansinnigt att K inte ens kan få vara hemma och vara sjuk ifred!

Jag hoppas verkligen att han har lön därefter så att dom uppskattar honom för det jobb han gör!

• Carro

gomorron!

jag gjorde julskinka igår, så idag har jag ätit macka med julskinka och druckit julmust till frukost, gott! Glad
    Sam fortsätter att sova som en kratta, han bara ligger och bökar och gnyr i sömne, fattar inte hur länge det ska hålla på..
    Blev så satans sur när klockan ringde klockan 8, Sam sov bra sen klockan 7 (resterande sovtid väckte han mig typ var 20:e minut), så det var bara så jäkla drygt att behöva stiga upp!

winner;
    En olycka händer så lätt, även i trafiken!
    Förstår att du känner dig skakis, men det är som med ridning, trillar man av så ska man upp i sadeln igen så fort det bara går för att inte bli rädd..

Jesster;
    Mår ni bra nu?
    Usch, här hemma stiger vi helst inte upp före 8, tur Sam är lika morrontrött som mig Flört

svag;
    Du måste försöka lägga in en bild på dagisfotot, vill ju se Iinas blick Flört

smirre;
    haha, den sannolikheten är verkligen inte stor!
    Ni får köpa ett eget litet verktygsbälte till Anton som han kan ha på sig när han hjälper till att riva tapeter Glad
    ang. det andra.. när är det ni får besked?

• Carro
    Krodan;
    Sam sover katastrofdåligt sen minst en månad tillbaks..
    Han är jättemammig och jag ska helst vara brevid honom heeeela tiden under han sover (oj så mycket jag o Martin umgås på kvällarna).. sen med jämna mellanrum så kastar han sig på mig och klamrar sig fast..
    Sen så, som jag skrev innan, gnyr han, bökar plus gnisslar tänder hela jävla tiden..

Fy fasen, du måste ju vara helt färdig om ni vaknade 02.30!!!
    Jobbar du länge?

Hoppas verkligen detta går över snart!
  • Carro

åh, glömde ju berätta..

Sam är ju inte riktigt överrens med mig huruvida han ska kissa på potta eller ej..
    Men sen han fick fisherprice toa (potta som ser ut som en liten toa) så är det iaf lite spännande att sitta på den och han har väl kissat på den 4-5ggr vilket känns bra, på sina vanliga pottot fick vi honom aldrig att kissa..
    Iaf, imorse när vi gick in på toan så satte han sig själv på pottan.
    Jag gick ut från toan en vända och hörde hur pottan börjde spela (sån där sensor), så jag trodde att han stoppat ner handen.
    Men nädå, han hade kissat!
    Det är första gången som han på eget initiativ satt sig ner på pottan och kissat Glad

Jesster;
    Hoppas förkylningarna också försvinner alla världens väg!
    Försök äta mat med snabba kalorier eller vad det heter, som ger energi fort..
    Har du druvsocker hemma?
    Det brukar också fungera rätt fint efter magsjuka..

• Carro
    smirre;
    Sam gillar att ta pappas skruvmejslar och springa och skruva Glad
    Hoppas verkligen att ni får besked snart!
    Att behöva gå så och vänta måste tära..
    *host*
    Ja Sams trots har börjat komma igång rejält nu..
    Han gör precis tvärtemot hela tiden och om han inte får göra ngt får han riktiga vansinnesutbrott och tjuter stoooora krokodiltårar!
    Det måste verkligen se gulligt ut när dom kissar brevid varandra Skrattande
    Det är så jäkla dumt på Sams dagis, han är tredje äldst, dom andra är iaf ett halvår yngre och jag tror inte ngn av dom två som är äldre pottränas, så han blir ju inte mer intresserad på dagis precis Ledsen
    Samma med språket, vi hoppades ju att det skulle komma igång lite mer när han började på dagis, men det är inte så lätt när bara två av ungarna pratar ordentligt..
    men däremot är alla ungarna duktiga på att pussa o krama varandra hela tiden Flört
  • Carro
    Krodan;
    har svarat dig på andra stället Glad

Meria;
    fonduefonduefondue!!!

Jag borde inte sitta här, jag har fullt med fakturor som ska läggas in..
    Men jag är såååå slö efter ytterligare en katastrofnatt!!

Jag börjar snart bli orolig för Sams bensmärtor..
    Han ligger ju o bökar och gnyr hela tiden och med jämna mellanrum börjar han stortjuta och skriker AJAJAJ och då kan han inte ens ha en filt på benen så ont han har i dom..
    Växtvärk i all ära, men det där känns väl nästan lite extremt?

På tal om ngt helt annat så är verkligen Sam skånsk när han säger nej, najj säger han haha!
    orden fortsätter att bubbla fram, igår lärde han sig att säga tända, disk och diska och det första han gjorde imorse var att säga stjärna..
    Han är som en liten papegoja som bara apar efter alla ord nu när han kan höra, det är helt underbart!!!

Förresten så gick han på pottan imorse igen!!!
    Jag frågade om han ville sätta sig på pottan och jo, det ville han, så jag tog av honom blöjan..
    Dock så satte han sig ner på huk för att plocka upp en bit papper och då råkade han börja kissa, så jag lyfte över honom på pottan och han stördes inte, utan kissade klart och applåderade sedan nöjt Glad

och avslutningsvis

grattis på 2-års dagen Milton
               grattis på födelsedagen Krodan
  • Carro
    mini;
    alltså, du borde verkligen få ngt utskrivet för din mage!!!
    Men så länge, syrran har reflux och hon brukar ta flytande Gaviscon, finns receptfritt på apoteket och det fungerar hyfsat iaf, hon slipper uppstötningar och halsbränna!
  • Carro
    Miniminou skrev 2008-12-05 11:59:07 följande:
    Carro skrev 2008-12-05 11:29:11 följande: Nu när jag var till läkaren så sa han att jag skulle testa ta två omeprazol, om det hjälpte så skulle jag få de där....eh, som du tipsade om utskrivet, för som han sa så är det samma ämnen som losec och sånt fast en starkare dos. Nu hjälper det faktiskt att ta dubbla, men jag kan ju inte äta hur mycket tabletter som helst, så när det gäller småsaker så tar jag hellre ett glas samarin, går det inte över av det, då tar jag en tablett. Fast nu är tabletterna i princip slut så jag är föpassad till samarin tills jag varit förbi apoteket (har fått opeprazol på 100 tabletter utskrivet, för 70kr, aningens billigare än att köpa receptfritt). Men ja, de kunde väl ha sagt lite tidigare att man kan ta två tabletter, för står det på förpackningen att jag bara får ta en om dan så vågar jag ju inte göra annat.
    Nexium tar man 1-2ggr/dag beroende på vad läkaren ordinerat..
    Gaviscon är också flytande precis som Samarin, men lite tjockare konsistens, så jag gissar på att det mer lägger sig som en hinna i magsäcken, så det kan kanske vara värt att testa istället för Samarin?
    Vad har du fått göra för undersökningar för din mage?
  • Carro

mini;
    åh, endoskopi, en av dom trevligaste sakerna jag nånsin varit med om eeh, eller inte.. Flört
    Har du funderat på att testa t ex akupunktur eller kinesologi?
    IBS, det kan man väl till viss del förebygga? Numera så finns det ju hundrafemtielva proukter i affären med bra bakterier för magen, om jag inte har helt fel för mig så kan dom förebygga delvis om man har ibs och dricker ett glas av vad man nu valt dagligen..
    Har du googlat på ibs?
    Tänkte på att få lite tips och så..
    Jag googlar ju för jämnan på magproblem för att försöka komma på vad fanken Sam är drabbad av, så snubblar jag över ngt så sparar jag gärna sidan och länkar till dig (ang. ibs alltså) Glad
    Jag är precis likadan, om jag inte tar hand om mig själv psykiskt så blir jag tillslut sjuk fysiskt med..
    Rätt intressant det där du skriver om mat, jag är precis likadan och har varit så sålänge jag minns!
    Det är sällan jag känner hungerskänslor och som nu är jag inne i en extremperiod, då blir det oftast bara 1 gång/dygn jag äter plus lite godis..
    I tonåren var det hopplöst, jag kunde komma på efter 3 dagar att oj, jag har inte ätit..

JoKo;
    Jag slutar aldrig imponeras av Emma!
    Hon verkar vara så himla klok!
    Vet du vad jag faktiskt funderat på?
    Om det här med potträning kanske kan hänga ihop lite med talet, som Emma är ju superduktig på att prata, och då kan hon lättare göra sig förstådd när det kommer till toabesök..
    Du ska vara stolt över din goa tjej! (det vet jag att du är såklart Flört)

pela;
    Tråkigt med eksemet Ledsen
    Oj, naveln.. det glömde jag ta upp nu när vi var på BVC.. Sams står också ut, han skrek så mycket pga magont som liten, så han fick navelbråck och det vill inte helt försvinna..
    Det på örat, det kan inte vara som han eller ngn annan råkat riva honom?
    För om det är färskt så kan det vara anledningen till varför det började blöda igen när du tog bort ruvorna med topsen..

Näpp, nu ska jag strax gå och hämta Sam och heja mig, jag fick faktiskt jobbat undan en hel del idag, tjohoo!
    Sen ska vi bort till Ica, svärmor brukar jobba med att demonstrera produkter och idag är hon på Ica här i Sandby, så vi måste väl bort och säga hej.. Oskyldig

• Carro

Grattis Elliot!!!

Fan, nätterna knäcker mig snart helt och hållet..
    Och jag börjar bli riktigt orolig för Sam..
    Han har så satans ont när han sover!!
    Inatt gallskrek han, otröstligt, som han aldrig brukar göra för han hade så ont i sina fötter och inte ens en panodil hjälpte..
    Utöver det så har han gråtit rejält x antal ggr inatt pga att han haft ont..
    Ska verkligen växtvärk vara så illa? Ledsen

Jesster;
    åh, mindre roligt...
    Akvarium är fina att titta på, men det är ett jäkla jobb!
    Vi hade ett i modell stort förr, men vi orkade inte hålla på att fixa längre tillslut...
    Hoppas ni lyckades täta den mysteriska läckan!

Winner;
    Förstår att du blev sur!
    Här hemma tar Martin mornarna, inget att diskutera eftersom jag tar nätterna, han är förstörd i 3 dagar om han tagit en enda natt..
    Vill inte tänka på hur vi ska göra när det är dags för en till unge..

Nina Kanin;
    När är det ni åker till Sverige?

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos