• Carro

Nodejas Babes och Bambinos

Meria;
    ekonomiska smällar är verkligen aldrig roliga..!
    Vet du, ang Jimmie och er ekonomi så tycker jag faktiskt att du ska TVINGA honom att bli mer delaktig!
    För visst fanken är det lätt att "bara" köpa om man inte är det som ser hur pengarna sakta (eller fort) försvinner iväg..
    Att handla är skoj, men ekonomin är inte alltid lika rolig och det måste han nog bli mer medveten om..

Winnertaco;

Barn är verkligen sluga så tidigt som dom lär sig att spela ut föräldrarna mot varandra Flört
    En liten tanke slog mig dock bara..
    Det kanske var en del svartsjuka bakom?
    Hon såg att du bar på Ludde och då ville hon kanske också vara med, för att inte missa ngt?
    Tanken bakom det var att jag själv minns hur jag var när jag var liten..
    Mina systrar är 8 och 9 år äldre än mig, så dom fick ju såklart vara uppe mycket längre..
    Jag hatade att gå och lägga mig, för jag var helt säker på att mamma,pappa och mina systrar bara åt en massa godis och lekte en massa busiga lekar när jag somnat, så jag brukade smyga upp från sängen och sätta mig på trappavsatsen och försöka lyssna ifall jag kunde höra hur skoj dom hade därnere Skrattande

pela;
    Har ni testat att få lån hos ngn annan bank?

bilen;
    Håller tummarna att ni alla är friska tills på lördag!!!

Medusan;
    Hur går det med skolan? Och hur är det med Gabriel? Glad

Så, det var en del ikappläst iaf! Flört

• Carro
    VIP;
    Men gumman!!!!
    Fy sjutton vilken upplevelse, det är inte konstigt att det fortfarande sitter kvar i dig!!!
    Prata om det, skriv här om det, för en sån sak kan man inte bara skaka av sig utan det måste få bearbetas!!!
    Men hur kunde tjejen som ni var där med missa vad som hände?
    Skönt att Vilma mår bra iaf!
    Skickar över mängder av kramar till er!!!!
  • Carro

Vad ni är underbara som orkar bry er så sötnosar!!!

Sam har ätit bra idag med, av sin välling, kinkigheten med vanlig mat var tillbaks, så det blev väl 5 skedar kanske
    jaja, huvudsaken är ju att han äter, hans välling är ju spetsad med Duocal, ett näringspreparat med rena kalorier/fett som hans läkare skrivit ut till honom..
    Och till läggdags var han lika omöjlig som vanligt, första försöket gav jag upp, han fick komma upp och leka igen, andra försöket tog 50 minuter, sen slocknade han tillslut, då var klockan 22.15 *suck*

Vet ni vad jag är absolut mest förvånad över??
    Sams mage var ju förr katastrof som ni vet, men har blivit bra sen vi gick över till mjölkfri kost..
    Dock så tror man ju kanske att den fortfarande ska vara lite känslig..
    Tom läkarna gapar när dom frågar hur mycket stryk hans mage tagit efter snart 3 veckor på antibiotika och vi svarar inget alls!
    Hans fisar luktar inte ens värre än vanligt (fast det kan nog iof inte fisar göra ändå Flört) och konsistensen är som den brukar..
    Hans mage har visst blivit riktigt tålig istället!
    Igår fick Sam förresten synda för han varit så duktig och fick smaka en bit av sin (och min) favoritchoklad (oj vad hans ögon tindrade)..
    Och oj så rödflammig han var på kinderna sen, men det avhjälptes med lite antihistamin Glad

Däremot upptäckte vi en ny sak igår som Sam blev helt galen i, pistagenötter!!!!
    Såfort han hade stoppat en i munnen så sa han mermermermer tills han fick en ny nöt Skrattande

pela;
    Jag hade absolut tagit upp det!
    Det där är sådant som leder till mobbing, eller rättare sagt, att barn lär sig mobbas om det inte stoppas i tid!
    Jag tycker du själv också kan säga till pojkarna att sådär får man faktiskt inte retas..
    Vi var i en mattaffär och köpte mattor till Sam..
    Och där fanns en bilmatta och leksaksbilar så barnen kunde leka, så Sam hade såklart jätteskoj..
    Då kom en pojke i 5-6 års åldern som tog Sams bil och sen till på köpet satte sig och körde på Sam med bilen gång på gång, hans mamma bara tittade och sa inget, så jag sa till pojken att det där är bara en liten pojke och så gör man verkligen inte! Och att han faktiskt var så stor så att han kunde välja en av dom andra bilarna som fanns istället för att ta den Sam lekte med.
    Hans mamma blängde, men det var tur för henne att hon inte öppnade munnen, för då hade jag jävlar i det lärt henne ett och annat i hur man uppfostrar sina barn att bete sig mot andra! *morr*
    Håller tummarna ang. lägenheten!

Hilla;
    Kul att se dig snäckan!
    Vad skoj att Nellie också har en gosekatt som heter mau! Skrattande

mini;
    Du har inte funderat på att kolla på tradera efter jacka?
    Det finns ju tex såna som köper restpartier/konkurspartier och sen säljer till bra pris på Tradera Glad

Nu minns jag inte mer just nu! 

• Carro

ajajajaj!
    Har fått en riktigt rälig (skånskt ord va? Skrattande) bihålsinflammation!
    Den är den mest smärtsamma jag haft tror jag (jag har problem med bihålorna iom jag har opererat krossad näsa 4ggr och dom borrat för trånga nya gångar upp i bihålorna)..
    Jag kan i princip inte röra mig!
    Nåja, har fått en tid till VC i eftermiddag, lite slemläsande typ Rinexin, eller slemavlösande cortisonnässpray och möljligen lite antibiotika så är det avhjälpt!

Jag är bara tacksam för att det inte är en ful förkylning jag flygit på så att risen funnits att Sam skulle smittas..
    Man får vara glad för det lilla!

Jag vet inte om jag berättade att vi flyttad vår dubbelsäng in mot en vägg, jag ligger med Sam i den och på så sätt får vi lite mer plats..
    Vi diskuterade ju ang. elektriska/magnetiska fält för ett tag sen och jag säger bara, vilken skillnad än sålänge!!!
    Tredje natten som han verkligen sover..
    Inatt har han verkligen sovit som en stock, bara gnytt lite när han sparkat av sig täcket och blivit kall..
    Helt otroligt!

svag;
    tack för tipset!
    Det kan vara värt att testa, fett är bra för Sam ju Glad
    Han är överlag helt galen i naturgodis faktiskt, tror han fått det från mig och sin mormor

• Carro

ang. matkostnader så har jag faktiskt ingen aning om vad vi har för kostnad/månad..
    Jag har sagt att nu när Sam är tillbaks på dagis igen så ska jag ta en dag/vecka och laga mat och frysa in portionsvis så att man bara kan plocka fram.
    Martin kommer oftast hem så sent, och jag vill äta tillsammans med Sam, tycker det är superviktigt iom han är som han är med maten, men han vill gärna vara i famnen när jag lagar mat, så då är det smidigare att bara plocka fram färdiga portioner ur frysen..

Nu har vi ju en extrakostnad på dygt 400:-/månad för sojamjölk (det går 1 liter om dagen, där är 0,75liter i en förpackning, så det blir ca 40 förpackningar/månad a 10,50:-/styck)
    Sen går det ca 2 påsar bovetemjöl (tjockar ut vällingen med det) ca 50:- där
    Och sen Duocalen kostar 120:-/burk och det går en i veckan, så man kan säga ca 500:-/ månad för den..
    Så enbart Sams välling kostar alltså ca 1000:- / månad!!! Förvånad

pela;
    Vilken sojamjölk köper du egentligen, fasen vad dyrt!
    Gissar att det är Aplrosoja 1 liters förpackningar, men om du slår ut priset så blir det faktiskt billigare att köpa GoGreens 0,75liters förpackningar för 10-11:- / förpackning

JoKo;
    Skickar över en kram, varken mardrömmar eller sammandragningar är ngt skoj!

mini;
    En liten tanke slog mig bara..
    Hur finns annars möjligheten för dig att byta så att du läser din utbildning på distans istället?
    För helt ärligt så tror jag att du hade mått bättre och haft mer lust inför skola om du sluppit dom jävla miffona i din klass!

Hilla;
    Kul att du är tillbaks, har saknat dig!!!
    Och detsamma gäller ju Krodan har saknat henne med!

bilen;
    Du får överdosera C-vitamin idag och hoppas på att det hjälper! Flört

• Carro
    ang. utbrott så har knappt Sam det..
    När ngt inte blir som han vill så sätter han ena handen framför ögonen och gråter högljudda krokodiltårar bara
    Sen brukar man ganska så lätt kunna avleda honom och vips, så är han glad igen Skrattande
  • Carro
    emeliee;
    Du kan få komma hit hem och vara sådär effektiv med Flört

Just det, vi har fått ny OP-tid till Sam!
    tyvärr så blir det förskjutet en vecka, så den 18:e, 2 dagar efter hans födelsedag (och på den dagen min farfar fyllde år när han levde Glad)

Så nu funderar jag bara ang antibiotika, han ska ju gå på det fram tills på måndag när den eg. operationen skulle blivit av, så jag får ringa och fråga om kuren ska förlängas, för annars så lär han garanterat hinna få en ny öroninflammation igen..
    hmm..
    Om jag ska ta o väcka Sam, han har sovit i snart 2,5 timme!!
  • Carro

Jag bakar aldrig längre, har inte orken till det.. jag som alltid bakade förr Ledsen

JoKo;
    Söta Emma och så duktig hon är som pratar så mycket Glad

Sam har precis kommit på att man kan sätta ihop orden titta där och min mamma (eller rättare sagt, då säger han mamma med ä så det låter väldigt bestämt, min mämmä ) så det är det enda man får höra hela dagarna..
    Han kämpar så med talet, men vi misstänker att han helt enkelt hör dåligt pga alla öroninflammationer, för man märker att han lyssnar till "melodin" i hur ord uttalas och försöker säga ord på det sättet, men att många av bokstäverna försvinner..
    Han har ju tyvärr fått ärr i öronen, så vi får se om talet kommer igång lite mer efter rören är insatta eller om han kommer att fortsätta att höra dåligt..

pela;
    Köp en liten batteridriven nattlampa med svagt sken som ni kan tända till Viktor på motorvägen om han tycker det är för läskigt..
    Sam är både mammig och pappig..
    Är han med mig tjatar han bara om pappa och vice versa..
    Men när det kommer till tröst så är mamma tryggast

• Carro

åh, jag har ju glömt att berätta det senaste här hemma...

Vår förbannade pelletspanna har gått isönder, jippiiiiieeeee!!! Skrikandes
    Så nu har vi knappt ngt varmvatten ens.. *suck*
    Nåja, Sam fortsätter att må bra och min bihåleinflammation håller på att lätta med hjälp av medicinerna jag fick hos läkaren igår!
    Och jag fick inte bara sovmorron idag, jag vaknade klockan 12.30!!!!!!!!!!!!!!!!! Förvånad
    Martin tog Sam imorse för jag sov knappt inatt, då hade jag desto ondare i bihålorna..
    Sen kom min syster 9.30, så dom två har haft Sam och låtit mig sova, det var ljuvligt!

Jesster;
    Men helt ärligt, hur fan tänker man om man sätter ett kalas för en 9-åring att starta klockan 19???
    Är det släkt som ska komma så har man det för fan dagtid, just för småbarns skull..
    Nu när Sam fyller år så har vi sagt att det blir enbart familjen, och det blir tidsbegränsat eftersom han ska opereras två dagar senare och det får dom respektera.
    Och det kommer att vara typ 14.30-17.30 MAX
    Kalas för släkten skjuter vi på istället..
    Taskigt att ingen kunde unna dig en komplimang..
    JAG tycker iaf att du varit jätteduktig som gått ner 10 kilo och du är skitsnygg i ditt nya hår! Flört

• Carro

Jag är helt knäckt och bara gråter...

Stella, vår älskade katt kom aldrig hem inatt så jag tog cykeln för att cykla och leta efter henne imorse..
    Jag behövde inte cykla så långt..
    Jag hittade henne snett över gatan, ca 50 meter från vårt hus.
    Hon hade blivit påkörd och dom hade iaf lagt henne så fint i löven en bit in från vägen..

Vi tröstar oss med att hon fick vara ute dom sista 1½ åren av sitt liv och hon älskade.
    Det såg ut som att hon dött direkt för där var blod från örat med, så det känns skönt att hon inte fick lida.

Nu ska jag dricka upp min stora whiskey jag har hällt upp.

Stella f. 14/5 -00 d. 9/11 -06

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos