• Carro

Nodejas Babes och Bambinos

pela;
    För sams del tror jag det handlar om att han börjat på dagis och för Victors del är det säkert att han börjat på ett nytt dagis..
    Hur bra dom än trivs så är det en ny miljö och där är vi deras stora trygghet..
    I drömmarna bearbetar dom ju allt och tyvärr så är vi kanske inte alltid närvarande i drömmarna heller, men i drömmarna så är det så mycket otryggare utan mamma än vad det är i verkliga livet på dagiset..
    Hängde du med?

• Carro

Just nu haaaaaatar jag Sams långdragna förkylning!
    Dom ringde precis från sjukhuset, dom hade fått ett äterbud på onsdag och undrade ifall vi kunde ta den tiden (rören i öronen)
    Men det går inte eftersom Sam är förkyld och då söver dom inte..
    Fan också!
    Sa iaf till att vi gärna tar återbud med kort varsel så får Sam förhoppningsvis rören på plats snart..

pela;
    Sam har varit rätt förskonad från att ha extrem separationsångest tidigare, men ngn gång skulle ju även han få det

Jesster;
    Stackars Willa
    Får man fråga varför dom ska ha extra vaccinationer? *nyfiken*
    Då är det ju säkert därför Elliot strulat med dricka och mat!
    Jag minns hur förbannat ont jag hade när jag fick halsfluss innan jag fick bortopererat halsmandlarna, inget skoj
    Sam skickar en puss till både E&W!

• Carro

men fasen vad ni skriver!!

Vi var ju iaf på VC igår..
    Sam var röd i halsen, men inga streptokockbakterier, men hans sänka ligger på 39, så ngt är det ju..
    Han mår bra morron, förmiddag och fram på eftermiddagen, men sen börjar febern komma och till läggdags så är han kokhet..
    Men det märks att han inte mår bra, han sov till 9.30 idag och vilar middag nu för han var jättetrött..
    Vi bestämde att vi ska avvakta med antibiotika iom han fått så mycket för öronen (som för övrigt var röda med, så han får väl snart en ny öroninflammation), men om han inte blir bättre så måste han såklart ha det.
    Han får iaf vara hemma hela veckan.

LillaMy;
    Då hade jag också blivit jäkligt irriterad!
    Hur svårt kan det vara att lyfta luren och ringa och säga att ens unge inte mår riktigt bra?
    Det verkar som att det går ögoninflammation nu, vet ett par som haft det dom sista 2 veckorna, både stora och små..

Myran;
    Usch, det är jobbigt när unga människor går bort
    Jag har 3 vänner som gick bort innan dom var 20 ens plus morbrors sambo som dog i cancer vid 38 års ålder..

Mini;
    Om inte eskimo funkar så testa att köpa eyeQ istället, det är det som det forskats kring när det gäller omega# och adhd

Nu minns jag inte mer!

• Carro

mini;
    Jag har haft husrannsakan hos mig, innan jag och Martin blev sambo..
    Det var inte alls kul kan jag säga, vitt pulver precis överallt efter där dom tagit fingeravtryck, hundhår till förbannelse och en jävla röra..
    Syrrans ex var misstänkt för rån ochtydligen så trodde polisen att jag var involverad på ngt sätt..
    Dom hade tom haft spaning på min lgh ifrån huset rätt över, lite skoj iaf, för en helg när vi festade hos mig var min kusin så jäkla full så han kräktes från balkongen och det fick alltså polisen med på film haha

Du behöver ju inte klaga på att ni har tråkigt om ni har sån livenderhållning

• Carro

Vad jag älskar när barn är sjuka..
    Imorse åt Sam en halv flaska välling och på fm en halv flaska till.. Plus 3 gurkbitar.
    Till vilan åt han en halv flaska välling..
    Under eftermiddagen och kvällen har han druckit ytterligare en flaska välling, ätit en tesked mat, ett halvt knäckebröd och tja, det var väl det..
    Han slog hakan precis innan läggdags, så då var han sur och skulle inte ha ngn välling till läggdags, det blir att tanka i honom inatt..
    Det är vid såna tillfällen som jag önskar att Sam vägde lite mer, så han iaf hade ngt extrafett att ta av..
    Men han är ju redan så smal så att man kan räkna alla revbenen på honom

Inte blir det bättre av att han inte fattar att mår man inte bra ska man ta det lite lugnt..
    Att hålla på och försöka demolera all inredning när man har 39 graders feber tar faktiskt på krafterna!
    Nåja, imorron ska farmor ha honom ett par timmar så att jag får ngt gjort här hemma iaf!

• Carro

Det blir lite lättare att orka med er omtanke godingar (hade jag orkat förnya mitt plus så hade där varit ett hjärta )

saken är ju den att Sam har väl på sätt och vis varit ganska förskonad från sjukdomar..
    Han var förkyld 1 gång under sitt första levnadsår..
    Sen började ju öroninflammationerna i våras och visst har han ont av dom, men han blir ju inte förkyld varenda gång han får det..
    Sen blev han ju magsjuk under 1 dygn, så kraftigt så att han behövde drop (jag blev golvad dygnet efter)
    Sen blev han ju förkyld och fick öroninflammation nu när han började dagis, och sen har förkylningen inte gått över, det kom en öroninflammation till, slemhosta, kräkningar av hostan och nu denna förbannade feber..
    Man kan tro att hans kropp tar igen allt på en gång, med råge!
    och som pricken över i börjar han klaga mer och mer på öronont igen..
    Blä!

pela;
    Vi är så illa tvungna att fundera på födelsedagspresent
    Sam fyller år om 3½ vecka!

• Carro

Meria;
    Får jag kräkas lite på dig?
    Fy för att vara så präktig så att du bakar om dagarna, det är ju nästan som att vara en prettomorsa!
    Äh, jag gillar att baka, men det är lite tråkigt med mjölkfritt, det blir lite torrare..
    SötLoke, han ser så stor ut!

• Carro

Våra goa ungar verkar ha ersatts av psykopatungar

tack för tipsen ang. mjölkfritt bak!

Sam hade hög feber inatt med..
    Vid 23 vaknade han gallskrikandes och hade så ont på snoppen så han skakade och man fick inte röra vid den
    jag är mer och mer säker på att det är en UVI, för en halvtimme senare när han kissat (på mig såklart) så lugnade han sig igen..
    Problemet är att jag fortfarande inte lyckats ta ngt urinprov!
    Det är som att han märker att jag vaktar honom för att han ska kissa, så när jag vänder ryggen till så hör jag hur det skvalar på golvet *suck*

För övrigt så tog jag fram pottan igår, ihopp om att han av en olyckshändelse skulle råka kissa på den, men istället gck han och satte sig och bajsade på den, bara sådär

Näpp, om jag skulle jobba lite, Sam är hos farmor så att jag ska få ngt gjort iaf!

• Carro

Krodan;
    Jodå, det finns, problemet är att Sam drar ju av sig både blöja och byxor, så där är inte en chans att han låter en sån påse sitta kvar *suck*

Meria;
    Att ta urnprov på en liten måste vara ngt av det svåraste som finns att göra
    Jag funderade på att fråga svärmor om dom kunde försöka idag, men sen tänkte jag att det kanske är lite taskigt att dom får sina mattor, soffa, m.m. nerpinkat

• Carro

Hörni, jag har precis skrivit på andra stället, behöver era åsikter om en grej..

Krodan;
    Problemet är att Sam knappt reagerar på smärta, han är så van att ha ont
    Igårkväll slog han hakan så han nästan spräckte den, han fick ett fuuuuult märke..
    Han grät mindre än en minut, sen var han igång igen..

skruttan;
    åh, det lät som en omtänksam människa det där..
    Jag kan ju inte hålla truten, så jag hade nog frågat vad hon ansett om jag hade slitit bort tejp på det sättet från hennes blygdläppar *flinar*

Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos