• Carro

Nodejas Babes och Bambinos

Varför sitter jag här fortfarande?

Jag ska ju gå igenom 2 veckors kassor, det tar tid..
    Och tvätta.. och hänga in tvätt och förhoppningsvis även hinna med att fota lite kläder som ska slängas ut på Tradera..

Hinner jag inte allt så är det ert fel, inte mitt!

• Carro

Skruttan;
    Snacka om att "hissen går upp men ingen är hemma"
    Jag hade flippat ut!
    Är man så jävla ointresserad så att man inte ens kan sköta såna saker, ja då ska man fan byta jobb!

• Carro

biltokig;
    gud så gulligt det måste låta!

NinaKanin;
    Skönt att ni fått tid till OP!
    Hoppas nu att Arvid också kryar på sig..!

Krodan;
    Nja, Amimoxen avslutades för 11-12 dagar sen, så detta är troligtvis ngt han flygit på efteråt tyvärr

Mini;
    ojoj, spänningen fortsätter
    Jag hade också en jäkla massa uvi som liten (men jag är iaf inte missbildad som dig ditt miffo *flinar*), så jag är rätt observant på sånt..
    Så även ifall jag inte lyckas få ngt urinprov, så får dom ge honom ett bredspektrumanibiotika som tar ifall det är en uvi, eller om det är ngt annat istället..

• Carro

nu är jag säker på att det är en uvi Sam har!
    Jag lyckades tillslut få liiiite kiss i en mugg, men det krävdes 7 bajsklickar på golvet och ännu fler kisskvättar
    Han har svårt att kissa stackarn och när jag till på köpet kom och satte en mugg för snoppen, ja då slutade han att kissa..
    Och när han sen tog i igen för att lyckas kissa mer, ja då kom det ju lite bajs..
    Sam själ var vääääldigt bekymrad över detta

Iaf, nu för en stund sen så började han gallskrika precis som igårkväll (han ligger ju och sover), så jag tog av han blöjan och då lyckades han kissa och sen släppte det onda, så uppenbart gör det ont när han kissar..
    Efter det fick han feberfrossa så nu ligger stackarn under filt och täcke
    Så imorron klockan 8 är det jag som ringer VC

svag;
    vill bara skicka över en stoooor kram!
    Du får hojta till om du behöver komma ifrån, med eller utan ungar, ngn dag, du är alltid välkommen hit till oss i skåneland, vi har gott om plats!

• Carro

Just det;
    Texten jag skrev på andra stället har vi i matvägrartråden skickat iväg till diverse lokaltidningar nu, samt jag har mailat aftonbladet..

Har även lagt ut den som en egen tråd här på fl, ni får gärna hjälpa till att uppmärksamma den så att den inte försvinner för många sidor bak i forumet

www.familjeliv.se/Forum-3-22/m37544239.html

• Carro

Är så jäkla trött så det får bli lite ego...

Var och lämnade Sams urinprov imorse på VC och när jag sen pratade med läkaren så var hon orolig för att han fortfarande har så hög feber, så hon ordnade tid till en annan läkare under e.m..

Sam har öroninflammation igen, årets 10:e *suck*
    utöver det så har han ngn luftvägsinfektion och odling är skickad på urinen, det gav inget utslag på stickan iaf..

Läkaren var väldigt oroad över att han har haft så hög feber i så många dagar, så ifall inte febern går ner nu när han får Amimox så måste vi söka till barnakuten i helgen..

Hon menade, i välmening, att Sam nog inte var redo för en dagisstart egentligen (iom han är så liten) och det har hon väl kanske rätt i, men vad ska man göra?
    I samrådan beslutade vi iaf att han ska hållas hemma hela nästa vecka med..

Jag börjar fundera..
    Jag hade nedsatt immunförsvar som liten och fick extra gamaglobinsprutor pga det..
    Så jag har bestämt att jag ska säga till sams läkare att jag vill dom kollar upp hans immunförsvar med, för även med dagisstart, så är det inte normalt att ungen är förkyld nonstop i 3 veckor och även hinner med 3 öroninflammationer (okej, det är på 5-6 veckor) och skyhög feber en längre tid..

Jag ska även ringa sjukhuset ang. rör och säga att dom måste ge oss en tid så att vi kan hålla Sam hemma minst 1½ vecka innan dess så att han håller sig frisk så att han kan få rören insatta..

• Carro

kommer inte ihåg ngt just nu, är trött Glad

Får kommentera ikväll

Jag skrev ett inlägg igår, men råkade lägga det i gökatråden, så jag skriver det här nu med så att ingen missar det Flört

åh, måste ju berätta..

Texten jag skrev, vi har ju skickat den till några lokaltidningars insändarsidor..
    Sydsvenskan som vi har här nere, deras insändarsida heter Ordet.

Så jag fick mail därifrån idag (skickade texten igår), att texten eg. är för lång, men på måndag så ska dom ha en Ordet special, så där kommer hela texten att publiceras, tjohoo!

susannee;
    hmm, jag kan inte dra mig till minnes att jag druckit ngt vaccin ngn av gångerna.. (2ggr i thailand, 1gång i malaysia)
  • Carro

orkar inte läsa ikapp, har fått bihålsinflammation..
    Farfar och hans fru har sam ett par timmar så jag kan vila lite, skönt!

Sam gillar att bjuda på kaffe, för övrigt så har han snöat in på böcker, men han ska peka och säga där så ska vi berätta vad det är
    annars leker han bara med sina bilar och klättrar precis överallt..
    Han har lärt sig säga pizza, nästan iaf, så vi skrattar gott, för han går omkring och säger pippa istället Skrattande
    Sam väljer att inte höra sånt han, tja, inte vill höra helt enkelt..

för övrigt så publicerades min text i Sydsvenskan idag Glad

mini;
    hoppas det går bra idag!

JoKo;
    det var sådär sam också höll på med sin hostaså att han kräktes, plus osm ngn annan här skrev, feberfri dagtid och sen kom den framåt e.m/kväll..
    Hans sänka var iaf förhöjd och nu med Amimoxen så har den blivit bättre iaf!

ang. vabba/sjukskrivning så får man inte ha barnet hemma!
    För är man sjukskriven så är man för sjuk för att jobba/ta hand om barn anser FK.
    Får dom reda på det så kan dom ompröva ens sjukskrivning

• Carro
    svag;
    Som jag tolkar FK´s text så får man lov att överlåta till ngn annan, även om det inte är en släkting;
    http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/barnet_sjukt/ersattning_tfp_annan/

Sam har fått OP-tid, tjohoooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Måndagen den 10/11 ska han opereras (samma vecka som han, jag och farmor fyller år *pust* farmor nollar till på köpet)

Så nu sitter jag och försöker klura ut en bra lösning för att han ska hålla sig frisk, men samtidigt måste han få vara ngt på dagis för det blir för lång tid borta annars..
    Det känns osm att en lösning är att han får gå ons-fre denna veckan samt måndag och sen håller jag honom hemma..
    Han går på antibiotika tom söndag, men jag sitter i kö till VC nu, jag vill komma i kontakt med hans läkare och höra om man kanske kan förlänga kuren lite, för att skydda att han blir sjuk igen, för hans immunförsvar är verkligen katastrofalt just nu..
Svar på tråden Nodejas Babes och Bambinos