Nodejas Babes och Bambinos
Ni får ursäkta om jag fortsätter att vara lite ego..
Sam hostar mest hela tiden, så jag har svårt att minnas ngt just nu..
och här har det varit upp och ner..
Sam blev helkass inatt så vi fick åka in..
Febern bara fortsatte att stiga, trots febernedsättande, så när den låg på 39,7 så sa jag att vi fick packa ihop och åka in..
45 minuter senare var på barnakuten och då låg tempen på 40,4
Världens mest osympatiska sköterska som inte alls lyssnade, jag försökte förklara att han var matvägrare och ändå kommer hon och ska ge honom en piggelin..
Vist, försök du sa jag bara till henne.. hon fick gå därifrån med glassen igen..
Var så hårdhänt när hon skulle ta ett stick i fingret.. Sam skrek så hjärtskärande så att jag också började gråta..
Läkaren var väl ok, men ville heller inte riktigt lyssna när jag nämnde matvägran.
Istället kläcker han lite spydigt ur sig "ja ni verkar ju vara så glada för att ge supp, så blablabla"
Då blev jag förbannad och röt ifrån att om han lyssnat så hade han fattat att det inte handlar om att vi är glada för att ge supp, vi gör det för att vi är så illa tvugna för att vi inte får i honom flytande..
Sen fick sam inhalera en stund.
Han skickade hem oss trots allt och jag orkade inte bråka.
Ringde istället den underbara läkaren vi träffat 2 dagar tidigare så vi fick en tid tills i eftermiddags.
Tydligen har jag hört fel/missuppfattat eller ngt annat, för Sams öron HADE sett bra ut2 dagar tidigare, det vänstra hade varit fint och det högra lite rött..
Och halsen hade som sagt sett för jävlig ut..
Men nu fanns där en ny dubbelsidig öroninflammation igen *suck*
Så pepparpeppar, amimoxet verkar kanske fortfarande trots allt, så nu ska han gå på det fram tills op, plus en annan, ny sort antibiotika med smak av banan/körsbär/vanilj
Problemet är att nu ikväll så spydde han upp amimoxen med, så vi får se hur det går i fortsättningen.
Den andra sorten ska han ha from imorron när vi hämtat ut den.
Läkaren säger iaf att han kommer göra allt han kan, för Sam ska vara frisk den 10/11 så att han kan operera in rören, det känns så skönt att höra en läkare säga så, och verkligen låta som att han menar det!
På väg hem blev Sam kraftigt febrig igen och slocknade i mammas famn när vi kommit innanför dörren..
Sen blev han bättre igen så jag bädda på golvet framför TV'n, så han låg och åt några få popcorn och tryckte i sig mängder av is..
(is är räddaren i nöden här hemma när det går dåligt med vätska, Sam bara älskar att knapra på isbitar, kanske ett tips till ngn annan, ifall ni inte testat det)
Nu får jag hoppas på en bra natt, är ju ensam med Sam..
meria;
Du är grymt duktig!!!

), ja han var verkligen barnkär!