• atena100

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Ja, alltså jag bara undrar vasd ni gör för koller? Lämnar ni urinprov varje gång, 1 gång under grav. eller aldrig??
    Jag har lämnat EN gång o är i v29. Jag tycker det verkar lite, eller!? Ser man nästan Jag fattar inte riktigt! För 14 o 18 år sedan tycker jag mig minnas att jag lämna ofta urinprov iaf........
    Hoppas på lite svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 17:06
    i Göteborg
  • Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?
  • atena100

Jag fick graviditetsdiabetes ca i v35.....missat det i den andra tråden (vinterbebisar i gbg) !?  Så då har jag haft några extra kontroller o får inte gå över med 42 veckor, utan i v41.

Pyrets BF 1/1-09 Max 7 dagar kvar
  • Miss E
    Svar på #151
    atena100 skrev 2009-01-02 17:49:11 följande:
    Jag fick graviditetsdiabetes ca i v35.....missat det i den andra tråden (vinterbebisar i gbg) !?  Så då har jag haft några extra kontroller o får inte gå över med 42 veckor, utan i v41.
    Ja, jag har nog missat det, men läst det precis innan jag gick in här igen

Men vad roligt att veta att SNART är den fina bebis här
    (¯`°?.¸ ღ♥ v.38! Jag Väntar En Liten POJKE!♥ღ ¸.?°´¯)
  • atena100

Ja, det känns bra o kul!! Snart väntan över!! :)

Pyrets BF 1/1-09 Max 7 dagar kvar
  • klo

atena100: fick igår veta att jag inte heller behöver vänta länge.. på måndag blir jag igångsatt pga för höga gallsyravärden, och när jag var inne på kontroll på östra igår var jag redan öppen 3 cm..
    så, blir det inte i helgen här nu så blir det på måndag!

Max 2 dagar kvar alltså.. AAAAH! Läskigt! Och underbart.

• polstjärnan

klo skrev 2009-01-03 09:09:19 följande:

atena100: fick igår veta att jag inte heller behöver vänta länge.. på måndag blir jag igångsatt pga för höga gallsyravärden, och när jag var inne på kontroll på östra igår var jag redan öppen 3 cm.. så, blir det inte i helgen här nu så blir det på måndag!Max 2 dagar kvar alltså.. AAAAH! Läskigt! Och underbart.
    hur vet man att man har för höga gallsyravärden...? e det nåt man mäter eller...? här mäts det ingenting, haha... blt, o socker... o hb, men inget annat...
  • Miss E
    Svar på #155
    polstjärnan skrev 2009-01-03 14:18:55 följande:
    hur vet man att man har för höga gallsyravärden...? e det nåt man mäter eller...? här mäts det ingenting, haha... blt, o socker... o hb, men inget annat...
    Första tecknet på att du KAN ha höga gallsyrevärden är extrem klåda på händer, fötter o andra ställen på kroppen. Misstänker man då det, så tar man ett vanligt blodprov i armen och sen får man svar som vanligt inom ett par dagar eller nån vecka.
  • klo

Japp, det var precis så för mig. Nämnde för min BM att det börjat klia nåt väldigt och hon bad mig komma in och lämna ett blodprov morgonen därpå innan frukost (har man ätit kan det påverka resultatet). Sen ringde de och sa att värdena var lite för höga och bad mig åka till östra.

• atena100
    Uppdetering:
    Imorse 8:30 ringde dietistbarnmorskan o berättade att det som underläkaren sagt igår om att jag skulle göra dagliga ctg-kontroller o bli ingångsatt inom en vecka, gällde INTE!!
    Det var bara för de som har insulinbehandlad grav.diabets. Inte för mig/de som har kostbehandlad grav.dia. Så då får man vänta o gå över 2v innan ingångsättning som alla andra, precis som sagts tidigare! Och allt såg så bra ut igår, med tillväxten, värden, fostervatten...osv...Hmm, blev liite besviken, jag....Fundersam  jaja, får verkligen hoppas det kommer igång snart av sig självt då!!

Idag har det annars varit en dag med full fart..huga...börja med att dammsuga nedre plan på fm, sen iväg till Frölunda Torg o 421 på em. O nu har jag SÅ ont i ryggen o en hel del sammandragningar! Jag köpte med hallonte hem, från vanlig te affär på lösvikt...Funkar det??? Behöver inte vara ifrån någon hälsokostaffär?? Hur går det för er som dricker det nu då??

Nu har jag/vi avnjutit en PIZZA till middag..SÅ läääänge sedan det var..O såå gott, alltså!!
    Orkade inte laga middag......Glad

klo
    Ja, sånt prov har jag med gjort, men hade inget av det...fast det kliat...Men gick väl bort eller va för lite, typ...
    Pyrets BF 1/1-09 ? dagar kvar
  • Miss E
    Svar på #159
    atena100 skrev 2009-01-03 19:06:21 följande:
    Uppdetering:Imorse 8:30 ringde dietistbarnmorskan o berättade att det som underläkaren sagt igår om att jag skulle göra dagliga ctg-kontroller o bli ingångsatt inom en vecka, gällde INTE!!Det var bara för de som har insulinbehandlad grav.diabets. Inte för mig/de som har kostbehandlad grav.dia. Så då får man vänta o gå över 2v innan ingångsättning som alla andra, precis som sagts tidigare! Och allt såg så bra ut igår, med tillväxten, värden, fostervatten...osv...Hmm, blev liite besviken, jag....  jaja, får verkligen hoppas det kommer igång snart av sig självt då!!Idag har det annars varit en dag med full fart..huga...börja med att dammsuga nedre plan på fm, sen iväg till Frölunda Torg o 421 på em. O nu har jag SÅ ont i ryggen o en hel del sammandragningar! Jag köpte med hallonte hem, från vanlig te affär på lösvikt...Funkar det??? Behöver inte vara ifrån någon hälsokostaffär?? Hur går det för er som dricker det nu då?? Nu har jag/vi avnjutit en PIZZA till middag..SÅ läääänge sedan det var..O såå gott, alltså!!Orkade inte laga middag......kloJa, sånt prov har jag med gjort, men hade inget av det...fast det kliat...Men gick väl bort eller va för lite, typ...
    Fasikken vad drygt!! Då får vi hoppas på att det drar igång snart som du säger!!

Det skall nog gå bra med det téet med.

Jag dricker o dricker, ca 3-4koppar om dagen o jag får inte sammandragningar (mer än ovanligt) eller något sådant.
    Mår toppen, känns toppen o hoppas på att det ger en snabbare förlossning när det väl sätter igång, o att livmodern drar ihop sig bättre, samt mindre blödningar, (vilket då sägs att allt detta skall bli bättre om man druckit det några veckor innan förlossningen)

Idag har vi varit ute och promenerat i över 1timme i bra takt och alldeles nyss kom vi hem ifrån Bamboo, där vi käkat massor av gooooo mat och myst tillsammans
Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?