• atena100

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Ja, alltså jag bara undrar vasd ni gör för koller? Lämnar ni urinprov varje gång, 1 gång under grav. eller aldrig??
    Jag har lämnat EN gång o är i v29. Jag tycker det verkar lite, eller!? Ser man nästan Jag fattar inte riktigt! För 14 o 18 år sedan tycker jag mig minnas att jag lämna ofta urinprov iaf........
    Hoppas på lite svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 17:06
    i Göteborg
  • Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?
  • polstjärnan
    Svar på #60
    hej LAA,
    e du säker på att du blir erbjuden nupp? jag hade inskrivning i juli, fyllde 35 i aug... men det var ingen som sa nåt om det till mig... däremot fick man ju info om FVP, vilket jag hoppade över. o inte fick man nåt VUL heller för den delen. fick egentligen ingenting faktiskt. svara på frågor, väga mig, ta blodprov, ja det var nog det. sen har jag varit där en gång till i v 20 o då var jag där i 5 minuter ungefär o fick lyssna på hjärtat...inga prover, inte kolla järn (vilket känns jättekonstigt, det fick jag nog göra iaf 7-8 ggr när jag väntade min son...) jaja, det kanske blir annorlunda för dig.
  • LAA

jenniefe: erbjuden och erbjuden... Jag sa att jag ville ha det och frågade om det går att få via landstinget nuförtiden, jag gjorde det hos Barnmorskegruppen förra gången. Jag fick svaret att det görs på Östra, men bara för gravida över 35 år. Jag har läst mig till att beslutet fattades i början av året och att det skulle införas successivt på de olika MVC:erna.
    Kanske har de precis börjat med det?

• polstjärnan

aha, det skulle man ju vetat... ville också göra det, men hade ingen lust att betala 1800 för det. läste att det skulle bli standard from nästa år här i västra götaland...

• atena100

Angående Nupp/Kubb:
    Enligt min bm när jag skrevs in så fick man stå för kubb/Nupp själv. Hade inte blivit beslutat i Västra Götaland, utan där det fanns som det var gratis var i Stockholm o Malmö.
    Detta var maj-juni. Så här i Göteborg får man bekosta det själv på privatkliniker. Kostade 1500:- på MamaMia. Det som är fritt är ju FVP som kanske görs på Östra.
    Något VUL på Munkebäck gjordes inte. Inte förräns nu när jag är i v27 av en läkare. Hon ville titta på livmodertappen i samband med sjukskrivning o så....

• Miss E

Hejsan hej!!

Här är det bara bra, v.30 idag och solen skiner!!
    Varit lite småsjuk o imorse for vi till Axess-akuten o min sambo har visst Halsfluss Hemlis

Hoppas jag inte blir smittad!

Hur har ni det allihopa i denna kylan?

(¯`°?.¸ ღ♥ v. 30! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
  • polstjärnan

hej hopp,
    helt ok, förutom att jag har så ont i svanskotan att jag håller på att bli galen...; ( men säkert helt normalt, allt e väl normalt nuför tiden...; )
    har skurat badrummet från topp till tå imorse, tog i runda slängar 2 timmar, men nu e det så rent att vi kan inte middagen under badkaret om vi har lust med detta... det gjorde ju inte baken bättre kan jag lova... men men, nu e det gjort.
    annars allt bra, lite söndagsångest men det hör ju till liksom... har varit nere en sväng i olskroken o kollat julpynt (yes, I like...) o nu har jag visst lovat sonen att spela lite tv-spel med honom... fast jag erkänner, jag tycker det e kul...; )
    igår var vi ute o gick hur långt som helst här i krokarna. ett sånt väder va? helt fantastiskt...
    ha en härlig söndag!!

• atena100

Hej hallå!

Ja, här är det också bara bra! De krämpor man "bör" ha, typ. Det har varit en skön vecka med slappa. Gjort några små grejs i hemmet, vikt en hög lakan med en dottern en dag. Gick fr Lundenskolan o ner till Olskroken på torsdagen när det var markand med dottern  bussen hem! DÅ har man ont i ben, svanskota ja i stort sett hela kroppen! Men himla tur att man är sjukskriven så att man kan vila dirket efter dessa "bravader".
    Har också varit eller är lite småkrasslig i förkylning igen. Jobbigt! Blir SÅ himla trött!

Kanske dags att fixa en fika om ett par veckor, eller!?! V46 eller v47!?

60 dagar kvar :)
  • polstjärnan

en fika låter jättekul tycker jag. min sambo jobbar vissa helger, så jag kanske får ta med min son elliot, men han gillar bullar så det e ok..; ) vad säger ni om lördag den 15? (det e väl en lördag...) vi brukar fika på torps café, vid kålltorps ändhållplats. de nya ägarna har piffat upp det stället ordentligt o det e det bästa i krokarna tycker jag. annars finns ju alltid olskroken, om ni hellre tycker det.
    hej hopp, nu måste jag jobba vidare... usch o fy...

• atena100

jenniefe

Kan du på vardagar också eller jobbar du? Annars lördag 15:e tror jag i dags läget skulle funka.....Å, Torps café blir bra ( tänkte inte på det) är ju bra promenadvastånd för mig. Har bara handlat glass där en gång. Tänkte bara på Olskroken, att där fanns några fik att välja mellan.

59 dagar kvar
Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?