• atena100

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Ja, alltså jag bara undrar vasd ni gör för koller? Lämnar ni urinprov varje gång, 1 gång under grav. eller aldrig??
    Jag har lämnat EN gång o är i v29. Jag tycker det verkar lite, eller!? Ser man nästan Jag fattar inte riktigt! För 14 o 18 år sedan tycker jag mig minnas att jag lämna ofta urinprov iaf........
    Hoppas på lite svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 17:06
    i Göteborg
  • Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?
  • polstjärnan
    extraliten skrev 2008-10-23 18:06:49 följande:
    Nej vi har fått en lägenhet där. Men min familj bor där så för min del blir det tvärt om, flyttar hellre så att man har familj nära när man skall vara hemma! (Även om de jobbar på dagarna ) OCh min sambos föräldrar bor i Rävlanda, och hans storebror bor i hyreshuset bervid det vi skall flytta till. Kan inte bli bättre.Sen är det ju lämpligt att flytta nu när jag inte får bära... behöver man inte göra SÅ mycket.. hihi
    helt sant, bäst att passa på att flytta nu... så kan du tala om för de andra vart grejerna ska stå bara, haha...; )
    ja det e konstigt det hur det e, att man vill "flytta hem" när man får barn. många av mina kompisar som har sagt "aldrig mera kålltorp" o så går åren o så e de tillbaka... kan man undra varför det e så.
    vilken nystart i livet ni får då, ny familjemedlem, ny lägenhet...
    själv har jag tänkt att passa på att byta jobb åtminstone när det blir dax för det igen. jättetrött på jobbet. jobbar inom sälj också, till industrin o bygg... o den branchen e inte så värst bra just för tillfället...; ) kanske hinner ändras, men det känns ok att byta till nåt annat ändå.
    vad jobbar du med? eller du kanske pluggar? det e väl det jag har tänkt att göra kanske, vet inte riktigt till vad bara. men snart får man ju tid att tänka på det...
  • atena100

Vi bor mitt emot Nya Lundenskolan.
    Trevligt,tjejer! Vi får fixa en fika nere vid Olskroken då ju! Flört

Ja, verkligen jättespännande på många sätt, vilket år, vilket kön, och för att är 14 o 18 år sedan sist! Så en liten sladdis. Har 2 tonårsdöttrar!

• Miss E
    Svar på #52
    En fika låter som en superbra idé, kan jag suga ur er en massa info, ni som redan fått barn innan, stackars vilsen "förstagångens"-mamma 2 be, som jag är Flört

Nejdå, men skämt o sido

Nu har man precis kommit hem ifrån första Föräldragrupps-mötet.... Segt.. Sas inget som jag inte redan visste eller läst om..
    Så vi får väl se vad nästa möte ger mig, då handlar det mer om Smärtlindring, samt 2st olika förlossningsfilmer. Jisses
    (¯`°?.¸ ღ♥ v.28! Jag Väntar En Liten PRINS!♥ღ ¸.?°´¯)
  • polstjärnan

en fika låter jättekul tycker jag. man jobbar ju ett tag till...; ( så antingen får det bli nån sen eftermiddag då eller på en helg. om det passar nån er förstås.
    så härligt med fredag... idag blir det mys i soffan o god middag. ska fixa fläskfilé o potatisgratäng... det känns som sånt väder idag...

• extraliten
    polstjärnan skrev 2008-10-23 18:37:08 följande:
    du med? eller du kanske pluggar? det e väl det jag har tänkt att göra kanske, vet inte riktigt till vad bara. men snart får man ju tid att tänka på det...
    Jag har precis börjat läsa till förskolelärare, har alltid gillat att jobba med barn. De senaste 4 åren har jag jobbat med vuxna barn.. På Stena Line.. Och då föredrar jag gnälliga ungar framför gnälliga vuxna...
    Sen vet man aldrig vart det bär hän. har varit inne på att bli civilekonom eller jusrist istället, men men. Nu pluggar jag och tar studieuppehåll i ett år för att vara hemma och då har jag ju massa tid att tänka!
    Helt rätt att plugga nu när det är lågkonjuktur. Ingen som varslar en från skolan ju..
    Sen är det bara att rida ut vågen när man är klar med plugget, men förhoppningsvis har det redan vänt då.
  • polstjärnan
    extraliten skrev 2008-10-24 15:55:01 följande:
    [citat]
    Jag har precis börjat läsa till förskolelärare, har alltid gillat att jobba med barn. De senaste 4 åren har jag jobbat med vuxna barn.. På Stena Line..

aaah, stena line. verkar vara ett poppis ställe att jobba på.. har själv en hel drös med kompisar som jobbar där, fast på saga då. vet inte vilken båt du var på. jag hade faktiskt kunnat tänka mig att jobba så ett tag. inte nu då kanske när man har familj, det funkar väl inte så bra kanske men jag tycker det verkar jättekul...

så... hur var helgen alla då? våran helg har varit helt fantastisk, trots väder...; ( vart en sväng på ikea, ute o promenerat i regnet, ätit god mat o softat hemma bara... precis lagom vad man mäktar med. men nu e den snart slut o söndagsångesten har intagit sin plats igen... fast man ser ju slutet på den nu förstås. hur länge till ska ni jobba? eller plugga då förstås..: )
    jag har sökt HP från den 7 dec, alla kollegor har fått så det borde man väl få också. fick när jag väntade elliot så jag e väl inte alltför orolig. vi har det hemskt tufft nu på jobbet så jag har bestämt mig för att i vilket fall som helst gå då, får väl leva på sparade pengar i värsta fall... jaja, 6 veckor kvar då... usch så länge.. fast det e det ju egentligen inte...; ) ha en trevlig söndagskväll alla!!
  • atena100

Ja, jag har precis fått min HP beviljad from 2/11, heltidsjukskriven denna veckan. Varit 50% sjukskriven i ca 5 v. Så sköönt! Bara ta det lugnt nu.
    Så en fika tja närsom, typ nästa eller nästa vecka igen........

• extraliten
    polstjärnan skrev 2008-10-26 17:42:35 följande:
    aaah, stena line. verkar vara ett poppis ställe att jobba på.. har själv en hel drös med kompisar som jobbar där, fast på saga då. vet inte vilken båt du var på. jag hade faktiskt kunnat tänka mig att jobba så ett tag. inte nu då kanske när man har familj, det funkar väl inte så bra kanske men jag tycker det verkar jättekul...så...
    Jag har jobbat iland hela tiden. Jag hade inte klarat att vara på en vecka, sen ledig en vecka... Tycker det varit illa nog när man jobbat skift på bokningen och jobbat helger.. Blä...
    Sen när jag började på test-avdelningen så var det helt uuuunderbart! Dagtid, plus att jag kunde bestämma lite själv över tiderna.. mmmm. Passar mig perfekt!

atena100: Grattis! Skönt att det är klart! Jag har inte ens någon aning om hur mycket pengar jag kommer få... *suck*
  • polstjärnan
    Svar på #57
    å va gott att veta att du får HP, bara att gratulera...; ) usch, mycket att göra idag på jobbet... passa på att njut.
    bestäm om fika om ni vill, jag hänger på. så kul...; )
  • LAA

Tjohopp, nu har jag bokat in tid för inskrivning 7 nov, ska bli riktigt skoj även om jag förmodligen hört det mesta redan. Eftersom jag är över 35 kommer jag att erbjudas NUPP, fick jag veta. Nu i efterhand slog det mig att det är ju KUB jag vill ha (NUPP + blodprov = KUB). Jag vet att det slarvas en del med begreppen, är det någon av er som vet om det är KUB man får nuförtiden?

Får man VUL vid inskrivningen på Munkebäck? Jag fick det i Majorna utan att ens be om det, fast då var jag i vecka 11 vid inskrivningen och nu kommer jag bara att vara i vecka 7+0.

Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?