• atena100

Ni som går på Munkebäcks MVC!?

Ja, alltså jag bara undrar vasd ni gör för koller? Lämnar ni urinprov varje gång, 1 gång under grav. eller aldrig??
    Jag har lämnat EN gång o är i v29. Jag tycker det verkar lite, eller!? Ser man nästan Jag fattar inte riktigt! För 14 o 18 år sedan tycker jag mig minnas att jag lämna ofta urinprov iaf........
    Hoppas på lite svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-15 17:06
    i Göteborg
  • Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?
  • atena100

klo
    Nä, har tid i v46, tror jag det var! Hm, tog hos samma bm som jag nu går hos. Vet inte om man skulle valt annan o se om det var bättre o bytt sedan. Men jag vet inte heller om jag liksom verligen orakr att byta!?!

Blir spännande o se hur det blir!
    Ja, joo det är väl inte de bästa tiderna! Bara hoppas på att man blvit heltidssjukskriven då då...

• jenny g6

Jag har Åsa..säkert jättesnäll, men väääääldigt osäker person. Känns som att hon ska gå sönder när man tittar på henne..Hade en annan BM en gång när hon var på semester, men kunde inte med att byta då de sitter vägg i vägg. Är ju inte så många gånger kvar nu..

atena100 skrev 2008-10-15 17:29:03 följande:
    kloJa, du har väl Jamileh. Jag har Azar. Nä, jag lämna heller inget blod denna gången. Gjorde jag förra gången. Så nästa gång igen skulle vi kolla det!pattiszaJag fråga henne om jag inte skulle göra det, kolla glukos o sånt men nä det behövs inte. Bara om man har prbloem med uvi eller diabetes i familjen, sa hon.jenny 97okej, men då är det nog som det ska då! Vilken bm har du? Skönt o fråga o kolla hur de andra gör iaf. Om det finns olikheter på "vårt" mvc eller om det är SÅ olika i landet.För vissa gör glukosbelastning som rutin!?Marre79Ja, det måste nog vara något som ändrats på under åren. För har för mig att det var så viktigt o kolla urinen då med protein, äggviteämnen o glukos. Men allt det kanske de får fram i ett blodprov nu!?!? Den lilla maskinen har väl förfinas också! Och vad det handlar om glukosbelastning så är jag visserligen glad o slippa göra det, för smakar tydligen INTE gott!! TACK, alla för svaren!!
  • extraliten

Klo:
    Jag skall ev gå i slutet av november, men jag har faktiskt inte det minsta lust att gå. Mycket just för att det är SÅ dåliga tider och min sambo kan inte komma ifrån sådär på morgonen. (Elektriker)
    Sen vet jag inte om det är någon nödvändlighet.. Känns lite överdrivet för min del. Visst är det både trevligt och bra att träffa folk och kunna ställa frågor, men inte när det bara blir jobbigt på grund av tiderna. Sen kommer vi dessutom förmodligen flytta till Hindås innan dess...
    Skrv gärna sen och berätta hur det var på gruppen! Om det gav er/dig någonting

• pattisza

Jag väntar nr2 och gick på Munkebäck förra gången också och gick då föräldrakursen. (3 år sedan). Många av killarna var bara med första gången, men de killar som var med ställde sådana frågor som vi inte alltid hade tänkt på eller "vågar" fråga. Varje gång är det ett "tema" men bygger mycket på vad man själv undrar och vill veta så det beror lite på vilka andra blivande föräldrar man hamnar med. Jag trivdes väldigt bra med min grupp och vi fortsatte att träffas 1 gång i v i drygt 1 år. " av dem har jag fortfarande kontakt med 2 st och vi träffas ibland.

• klo

Ja, det är första barnet för mig, så det känns ändå som att man vill gå och få lite info, träffa folk i samma situation osv. Har inga kompisar som är gravida nu, så det kan ju vara kul att knyta lite kontakter.

Sen tycker jag att alla man pratar med säger "föräldrakursen var det bästa vi gjort, vi lärde oss massor av nyttiga saker, framför allt pappan.."

• atena100

Jenny96

okej, tror inte jag vet vem hon är/sett henne. Bara hennes namn vid en dörr.
    Var hon bättre då?? Ja, nä det är klart. Är lite känsligt det där. O svårt med personkemi alla gånger med.

extraliten
    Låter lite trist att du inte har lust att gå. Fast förstår dig samtidigt eftersom du ska flytta. Men du har inte kollat upp om dom har f-grupp i Hindås då?? Som förstagångsföderska är det ng bra info. Och sen är det ju inte fel att träffa andra föräldrapar.
    För mig är det ju 14 år sedan, så lite av nybörjare igen.

klo
    Jag har heller inte några gravida kompisar. Jag har en kollega som e gravid,10 veckor efter mig, men hon bor i Kungsbacka. Och jag är ju som sagt i stort sett nybörjare, 14 år sedan sist i barnafödande. Och det var i annat landsting. (inflyttad till gbg för 8r sedan)
    Så det är bra för mig med att gå f-grupp o få info härifrån o träffa andra föräldrar i området. Och sen är det ju sambons första så....
    Nätet o FL är ju en bra kanal att träffa nya människor på också!! :)

Förresten, kanske är någon av er som vill följa med o fika på söndag, kl 14 på Frölunda Torg. Titta in i "fika tråd gbg" www.familjeliv.se/Forum-11-263/m35335483.html

Ha det gott alla!

• LAA

Jag bodde i Majorna under mina två tidigare graviditeter och där var det skitsvårt dels att komma fram per telefon och dels att få en tid. Jag hade underbar barnmorska där (samma båda gångerna), men det var ganska jäktigt där. Nu har vi flyttat österut och idag plussade jag (yeay!) och klurar på när jag ska ringa MVC i Munkebäck. Vilken vecka ringde ni och bokade in inskrivning?

• atena100

LAA
    Jag ringde gasnka efter att jag plussat eller någon vecka till, typ i v6-7

• pattisza

Kan tipsa om öppna förskolan på kulturhuset kåken om man vill träffa andra mammor. De har babyöppet (0-1år) tisdagar från 11 med sångstund 12.00. Men barnen måste ju pluppa ut först då förståss.

Svar på tråden Ni som går på Munkebäcks MVC!?