Augustibebisar 2008
Jucea, va tråkugt med förkylning igen :( Hoppas ni mår bättre snart.
Lana, ja med tiden fyller vi väl upp det, men till en början kommer det nog att gapa tomt i många av rumen. Vi får väl bara stänga dörrar till de rum vi inte kommer att använda på ett tag helt enkelt... Och jag har också varit lite emot husköpet för att jag har varit och är fortfarande också lite rädd för att huset aldrig kommer att helt och hållet kännas som vårat eget.... När P:s mamma eller pappa kommer på besök så kommer det ungefär att kännas som att man visar runt dem i deras hus... förstår ni hur jag menar? och så kommer de att fälla kommentarer som: vi brukade göra såhär och såhär... Är jag kanske lite dum som tänker i dehär banorna?. Det blir säkert alldeles bra med tiden, men i början kommer det att kännas lite konstigt. Är blandade känslor. För samtidigt är jag också upprymd över att få flytta till hus och att F får en gård att så småningom leka på och med grannarnas ungar osv. Butik finns rätt nära också så vi behöver inte ta bilen för att åka och handla, vilket är ett plus. Och dagis och skolor finns också på gå avstånd.
Jag har en majsvälling förpackning här hemma som det står 4 mån på och "för känsliga magar".
Har ni några roliga jultraditioner?
Hemma hos mina föräldrar ska de t.ex. alltid finnas en konserv med abbas rökta musslor på julbodet, och sen har det alltid varit jag som läst julevangeliet. Ibland har jag läst det på nån fånig dialekt och nån gång på ett helt annat språk :) Men nåt annat udda i traditionsväg har vi inte. Det har blivit lite av en tradition att jag o P åker runt och hälsar på alla över julen. Men dethär året har vi bestämt att vi firar själva julafton hemma och sen först på juldan åker vi runt och hälsar på.
VT, ja, det kanske hjälper att komma ut en stund och koppla bort allt (om det går ;) )
Jucea, nej inte än. Vi flyttar först i maj. Jag inboxar dig huset eftersom det står adress och allt annat på sidan också. Men som sagt... mycket ska ändras där. Tapeter, golv, tak, kök...
Jucea, ja huset i sej är i bra skick. Det ägs av deras företag så vi köper i princip utav företaget. Lite invecklat men det blir nog billigare än vad det stod på dendär sidan. Stilen ja :) Vad kan jag säga. 80 tal kanske :)
Jucea, ojdå :( kan det vara tänderna då?
MissH. tack :)
Nu börjar min "egentid" Hej så länge :)
godmorgon!
Grattis till tillfåendet LinaS
Jucea, priset måste lite jämföras först med hus i närheten, vad de har blivit sålda för. Vi kan inte köpa det i för hur mycket lägre prisklass som helst - tyvärr :/ men vi räknar med att få rätt bra för denhär lägenheten som vi bor i just nu. Vi har renoverat den + att den ligger nästan mitt i centrum och nära både tåg o buss station. Så summa sumarum kommer vi inte att ha såå jättestort lån i slutändan. Men så är det ju lågkonjuktur så det drar oxo ner priset lite,
VT, kanske du kan ge en ätbar julklapp åt dem? Lite kokosbollar eller knäck i en vacker glasburk (om ni har hemma)? Men du har kansker edan hunnit åka iväg och köpa redan...