Inlägg från: Carinamamma84 |Visa alla inlägg
  • Carinamamma84

Augustibebisar 2008

Svar på #2051
    Det är jätte bar att han är på grund av storleken och längden vissa barn blir allt mer sämmre på vissa saker då dom blir så stora när dom födds Tex huvudet att vissa inte orkar bära huvud som redan är 40cm när dom födds och sen i vissa saker typ inte kan vända sig mm.
    Jag är glad att han kunde sitta på matstolen och vara stadig på huvudet då han föddes.

Jag har get honom Nan2 men han blir Inte mätt alls på detta
    Så jag fick börja ge honom Burkmat Istället.
    Detta är igentligen för tidigt men hon tyckte att varför vänta till 4 mån om han ändå inte blir mätt.
    Att han har fått tänder är inte mitt fel några födds med tänder vissa kan dröja till 1år likom.
    Ebba var ochså tidig med tänder hon hade alla tänder innan 1år.
    Att han har storlek 74/80 och att 74 är typ snart för litet är ju för att han var SÅ HIMMLA lång när han föddes
    Inte är det mitt fel häller att han var 5,8gram och 62cm när han föddes
    Han var inte 50cm eller 3,4gram!!
    Detta är inte roligt för mig alls jag fick INTE uppleva en förlossning eller en normal graviditet att inte ha ont..jag hade sammandragningar värkar från vecka 29-40 inte kul alls
    Att han är stor nu och att dom räknar honom som 5 mån är inte häller mitt FEL!!

Jag ville ha en på 4,5gram eller midre kan inte beställa om man kunde då skulle jag villa ja en på 3gram och få känna och hålla om en iten bebis
    MEN jag älskar min kille över allt på denna jord..
    Att jag fick vara med på Tidningen Föräldrar&Barn var inte häller mitt fel att ha en bebis som är 62cm när han födds är inte ''Normalt alls''
    Det är JOBBIGT när folk frågar och undra hur detta kan vara möjligt och frågar om man hade Diabetes och så..

Jag lever mitt liv och är stolt över min Stora Amadeus
  • Carinamamma84

Vilda Tiger : Jag missuppfattade mig då detta misstålkade jag då

carina
    Amadeus är verkligen tidig i det mesta!

*Snyft*

Jovisst jag håller huvudet högt upp och säger ifrån om det är något.
    Jag svarar om det är något dom undrar och så men ibland är det jobbigt.

• Carinamamma84

Hehe snart så är ni lika stora som min Amadeus
    Era Bebisar kommer kanske ikapp hehe
    Så vad har ni alla för er??
    Själv är man ensam sambon jobbar nu.

• Carinamamma84
    Svar på #2075
    Vad mysigt det låter
    Hehe du får ha en Tutt hållare då den inte rammlar bort från han mun *Fniss*
    Ger du Ersättning oxå??
    Så avis på er alla som ammar era barn..

Lena
    Oki så du kan inte gå på Tjejmiddagen Iaf ??
    Ta med henne lägg henne i vagnen och så ta med blöja mat mm så kan du ju gå
    Om hon somnar i vagnen så är det ju bra om du har mjuklift du kan lufta upp
  • Carinamamma84
    Svar på #2079
    Haha du e rolig du
    Har du haft ont och så???
    Jora att ge ersättning är mysigt men inte lika mysigt med att ge sin egna bröst
    Han hade mitt bröst i munnen 1gång och då var det så myssigt ÅÅh mina tårar ran ner från min kind
    Men han ville inte ha mer
  • Carinamamma84

Vilda Tiger

Så är det att man vill ha det man inte kan tyvärr.
    Precis så att amma ger kontakt med mamman och barnet,medans Ersättning ger kontakt med mamma&pappa + barnet får ha båda två som ger mat.
    Sambon ger ju Amadeus mat när jag t.ex. lagar mat eller städar.
    Dom blir ju glada att dom får hjälpa till och kan.
    Medans ammningen ÅÅÅh det mysigaste som finns Herregud skulle kunna göra vad som hällst att få känna värmen och se en ta bröstet och kolla djupt in i Ögonen på Mamman.
    Med man får en sådan Ögonkontakt med att ge flaska men det är något som fattas eller så är det jag som aldrig har fått ge bröst.

Det är precis så jag känner med Förlossningen jag gråter varje gång jag ser någon födda barn på kanal 3 Sjukhuset som igår,när en ungt par skulle bli föräldrar för första gången.
    ÅÅh jag är skänslig Haha undrar om man är gravid alltså
    Sen så gråter jag när jag ser reklamen happy barthe Hmmm när dom sjunger..
    Ja ska komma till saken.
    När jag såg bilderna på jucea när hon hade fött Ted och han låg i sin mammas famn Sååååå underbart jag bara grätt av lycka att få se ett sådant fint upplevelse..Ni är GRYMMA att ni har fått födda era barn ett sådant fint kännsla en dag man aldrig glömmer

• Carinamamma84

Stort grattis stolta mamma till en fin Tjej

• Carinamamma84
    Svar på #2088
    Kan tänka mig såg så underbart ut alltså
  • Carinamamma84

Jag ger upp nu när det gäller SEX!!!!!!!!
    Min Sambo har ljugit för mig!!!!!!!!!!!!!
    Jag skrev ett Sms åt honom precis han kan få veta att i natt sover han på soffan

• Carinamamma84

När vi väl har haft Sex så har allt varit underbart likom jag har tröttnat ut honom var ända gång likom.
    Sen när jag Lämnar Ebba på dagiset då han stannar hemma och sover så Skämtar jag och säga ''Sitt inte framför datorn och runka''
    När jag kommer hem så frågar jag honom ''Nåh hade du skönt''
    Han vet att jag blir lessen och arg när han väl gör det förut var det ALLTID!!!!!

men nu sa han inte så länge sen att jag gör inte det längre jag har ju dig jag älskar ju dig.

Jovisst jävla Böööööööög!!!!!
    Nu ser jag på Papperskorgen massa porr filmer där han har runkat och kollat på

Svar på tråden Augustibebisar 2008