Inlägg från: Carinamamma84 |Visa alla inlägg
  • Carinamamma84

Augustibebisar 2008

Vi kommer att bli Interjuvade av tiningen Vi Föräldrar

• Carinamamma84
    Svar på #1502
    Nästa vecka hon som jobbar på Vi Föräldrar kommer att kontakta mig.
    Det var så hära jag och min Tjejkompis hon blev interjuvad av Vi Föräldrar för att hon skulle berätta om hennes sjukdom då hennes son höll på att dö när han vi blod förgifting när han föddes.
    och det var en stor kamp om detta om han skulle leva eler inte.
    Sen träffade vi på henne/dom från Vi Förälra i Älvsjö mässan ihelgen och kompisen sa till dom att hära är Kompisen jag har berättat om och så.
    Och hon frågade mig om jag hade varit med ochså om en jobbig Kejsarsnitt mm och jag berättade att jag höll på att dö natten där på Snittet och varför det blev snitt för mig mm och hon frågade mig sen hur stor och lång mitt barn var och jag berättade
    Då sa hon att dig kommer jag att kontakta för att interjuva dig för jag har Adrig hör om make på längden din son hade när han föddes
  • Carinamamma84

Hejsan
    Ja jag håller med dig Mareldsbarn det är så kallt och kallare blir det

Idag ska vi ära KycklingGryta med Ris
    Har idag även börjat ge Amadeus NAN 2 för att han inte blir mätt på NAN 1 alls
    Han drack 170ml höjde från 150ml och inte blev han mätt alls
    Och han är bara 2½mån likom Bvc sa till mig idag att jag kan ge honom NAN 2 och blanda med NAN 1 så går det bra för honom.
    Ebba är med Sambon hos hans pappa och Amadeus sover på Babysittern.

• Carinamamma84
    Svar på #1579
    Eller hur många är det men om man bara använder 1an så blir det allt mer pullver och tar snabbare slut helt sjukt och 2an är dyrare
    Hmmm varför inte lite lite biligare likom.

Jag gör små 4 kantliga bitar av kyckling fele och steker den gyllen brund i stepannan med matoljan sen salt peppar och grillkrydda.
    Sen tar jag och lägger i Purjolök som jag har kakkat i bitar sen Matlagningsgrädde och Cream Cheese och basilika och persilja fryst och rör om detta är så Gott

Alltså Cream Cheese 200g och allt
    Basilika och persilja lite så det ger smak
    Pörjolök en stor hel som man kakkar i ringar.
    Matlagningsgrädde halva falaskan om man inte tar en liten och häller i allt som har 3dl.
    Salt peppar grillkrydda

Passar med Ris eller Pasta
  • Carinamamma84

Italiensk Kycklinggryta

2-3 Kycklingfileer skurna i tärningar
    2-3 tsk italiensk salladskrydda
    svartpeppar
    1 purjolök(strimlad)
    ½dl hönsbuljong eller 1 msk kycklingfond
    200g färskost med vitlök och örter
    2,5dl grädde eller cr'em fraiche
    ½dl hackade basilika
    ½dl hackade persilja

Fräs kycklingen i en gryta tillsammans med salladskryddan och svartpeppar och buljongtärningar eller fond.
    Tillsätt purjon när kycklingen börjar få färg.Låt fräsa ett par min.
    Tillsätt ost,grädde och de färska kryddorna.Låt det puttra på svag värme medans pastan/riset kokar Red eventuellt av med lite mjölk och idelalmjöl om du behöver.

Hoppas ni testar detta detta är Gott jag lovar

• Carinamamma84
    Svar på #1618
    Hallon - Jag som trodde jag var ensam med det hehe vi ska ta bild på Tiningen snart ska bara bestämma vilken tid.

Sparpengar sparar jag åt ebba och didos ebba har väl över 10.000kr redan hon får 200kr i mån började då hon var några dagar gammal
    Didos har 4000kr han får 200kr i mån.

Baby sim på Lördag.
    Och sen ska jag beställa 5 baddysar för bara 99kr biligt och bra

Sen ska jag Ringa FK och berätta att Ebbas pappa har jobb nu fick höra det från en vän idag om detta.
    han ringde mig idag från dålt nr och sa massa skit typ ''Slicka din rövhåla knulla dig bla bla bla så nu ska jag anmäla honom för hot och det andra kommer ej i håg hur man stavar detta.
    Han bundar och dricker så jag känner mig lite hotad
  • Carinamamma84

Hur har ni det alla underbara mammor och bebisar
    Hära så är allt lungt Didos sover Ebba sover Sambon jobbar och jag äter Glass
    Igår fick Didos smaka lite Yogurt det ÄLSKADE han hehe
    Nu har han den lille pojken 3 tänder Oj Oj..Igår bet han mig i fingret när jag skulle kolla för han dregglade så otroligt mkt och var lite grinig av sig.

• Carinamamma84
    Svar på #1673
    Inte krypa ännu haha
    Hmm han bajsade varanan dag förut men nu när tänderna börjar komma så bajsar han två ggr om dagen hehe mammas pojk.
    Hur är det med er alla andra har tänderna på era små kommit ännu?
Svar på tråden Augustibebisar 2008