• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84

hejsan!
    igår blev jag interjuvad fan vad collt det var :-d

• Mareldsbarn

Hej på er!

Miss H; Ett jättegrattis till dig på dagen! Hipp Hipp hurra!

Carina; Berätta om intervjun, vi är nyfikna

Var hos en kompis idag och lånade mängder med sommarkläder till Julia inför vår solsemester Min väns tös föddes i april så hon hade sommarkläder i stl 50/56/62. Perfekt tyckte vi då Julia har stl 56 nu Ett par supersöta badbyxor från simhallen fick vi också låna med och även några solhattar!

D bara sover och sover. Är aphungrig men jag orkar verkligen inte laga mat. Borde väcka honom så han hinner laga mat innan han ska iväg och jobba lite på gymmet kl 19 men kanske jag låter honom sova lite till för då finns det större möjlighet att han själv upptäcker att vi inte "hinner" laga mat utan väljer att köpa hem något Mmmm är så sugen på thai eller pizza... Får se om min ekvation går ihop tillslut

• jeng

Alltså snart ger jag upp det här med amningen! Han vara jävlas och skriker och slåss och rivs och sparkas och dummar sig trots att det finns mat kvar... Han bråkar ingenting om natten, utan det är kanske 2-3 matningar på dagen som är riktigt jävliga! Ibalnd har jag abra lust att lägga honom på golvet och låta honom vara hungrig!!! *suck*

Dåligt samvete något?? men man kan ju inte rå för att man tycker det är skitjobbigt...

Kan det vara magont eller nåt? Men varför gör han isåfall inte samma sak om han får flaskan??

• Carinamamma84

Ok
    Dom ringde upp mig klockan 15.00 och frågade först om hur lång och hur mycket Ebba vägde och när hon föddes
    Sen så var det lite prat om Ebba då och så.
    Sen frågade hon mig när Amadeus föddes och hur mycket han vägde då varade jag 5810gram och 62cm och hon blev så förvånad och bara
    ''Hur stor mage hade du Haha den måste se ut som en stor Globen ''
    Jepp den var stor sa jag åt henne
    Sen ville hon veta om hur detta kunde vara möjligt om varför inte Bm gjorde något åt saken och hur fick jag reda på att han var så stor??
    Hmm det ända jag kunde svara på var ju likom att Bm hade sagt till mig att
    ''Om han fortsätter att gå över och inte går ner den högsta kurvan så blir det Igångsättinig eller kejsarsnitt''
    Men hon gjorde alldrigt något mot detta som var fel
    Och dom två som hade mig min Bm och en annan ungtjej gjorde inget och lät mig gå så långt över tiden med honom i magen som en stor Globen lixom.

Sen ville hon veta om det var något annat som gjorde att han var så stor..Och det var det ju inte jag sa åt henne att Diabetes hade jag inte men Bm trodde det ju så Mitt blodsocker var hög en gång.
    Och ja massa saker ville hon veta sen blev hon ju så Im´nponerad för att Amadeus var så stor och låååång Haha och att detta blev hon och ja alla så förvånade av likom.
    Sen så fick jag berätta om mitt Kejsarsnitt och vad som hände med mig.
    Det var ju att jag förlorade 1½ blod för det första och höll på att förlora mitt liv då mina Tarmmar och Magsäcken höll på att explodera sönder

Det var så mkt Haha men så häftigt
    Sen så frågade hon
    ''Men vad sa dom då han kom ut från magen??''

Haha ja dom Tittade så länge på Amadeus kliade sig på Huvet och ba VAAAA????
    Hur kan hon som är så liten och normal i kroppen få ett sånt STORT barn och så LÅÅÅÅNG haha

Gud ni skulle ha sett dom dom Opererade mig Guuuuud dom höll på att tappa sina ögon
    Alla kom ju in ju till rummet och bara Kan vi få se dit barn

Sen ska jag få åka till deras Lokal och bli fotograferad av Tidningen
    Få gratis bilder och ja med på Tidningen Hurra

• Carinamamma84
    Svar på #1919
    Ja vid 5mån kommer det hem alla får en Babybox då man ligger på BB och sen kommer en hem med Bindor blöjor shampo mm

Jucea - Ok jag trodde vi fick hem för så står det ju på pappret.
  • jeng

carina, jadu vad är det för papper? för så är det nog inte här iaf.

• MissHellen

Saliva123: Men, så känner jag oxå för våra katter Känns jätte jobbigt att dom inte får den uppmärksamhet dom ska ha o är vana vid.. Ända jag gör är att jag tycker dom är ivägen.. Fy, jag har super dåligt samvete för de!

Mareldsbarn: Tack tack

Carina: Va kul

• KaOl

jucea: är han arg redan från början när han äter? Måns börjar böka o dra i bröstet och blir irriterad efter ett litet tag. Då tar jag bort honom o stoppar in nappen och då blir han glad igen. Tror att maten kommer så snabbt nu/de har blivit duktigare på att äta så de inte behöver ligga lika länge vid bröstet (och han väger ju över 7 kg trots att han bara äter var 3:e-4:e h nu så nog får han i sig vad han ska )
    Fast det kanske inte alls är på det viset m Ted?

• KaOl

kul m intervjun, Carina!! Kan du inte säga till när tidningen kommer ut?

Svar på tråden Augustibebisar 2008