• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Lana
    Njaaa, inte riktigt än. Vi har talat om att försöka få henne att sova sista delen av natten, den efter kl fem, då hon äter, i spjälsängen. Och första halvan inne hos oss. Det blir nog lite abrupt för både oss och henne att byta rakt av. Och så sover hon fortfarande lite oroligt på nätterna, sedan några veckor tillbaka. Vi har testat två nätter med ersättning nr två och då har hon sovit mkt, mkt bättre. Igår hade vi bara nr 1 och då sov hon oroligt igen. Så det är det jag måste köpa idag - nr 2. Börjar hon sova mer lugnt på förnatten med så kanske vi testar spjälsängen sedan. Men det är ju en bra start att låta hennes sova där på dagarna, så hon lär känna lukt och känsla.

• Lana

VT;Ok...ja det är ju klart...men det är ju toppen att göra så...men är hon tillräckligt trött så hon somnar i en "ny" säng när hon sovit så länge?eller kan det vara bätte att hon sover första halvan där då hon ändå är så trött?
    Va härligt att hon sover bättre med den...stora tjejen ja absolut det är toppen att låta henne sova där på dagen...

• Hallonsocka

Halloj! Här är faller det snöblandatregn från himeln. Det är precis över nollsträcket och vi ska så småningom till babyproffsen och köpa lite jox som M behöver. Nu ska jag och A spela tevespel eftersom M sover Hörs kram tjejer!

Carina: Vad roligt det ska bli att läsa då artikeln kommer!!!

• Lina S

Kul med Ullared Mareld! Jag skulle kunna åka dit varje dag men nu har Steve förbjudit mig att åka på läääänge för jag gör alltid av med åtskilliga tusenlappar.

VT - jag trodde bara att det var lite mer järn i ersättning nr 2, men det kanske det inte är. Har för mig att jag har läst det. Men det är ju bra att hon sover bättre i alla fall.

Nu ska jag äta pastasallad.

• Vilda Tiger

HÄr verkar faktiskt regnet bedarra. Om en liten stund ska jag utmana ödet och ta med Lyckeli i VAGNEN till Mölndals centrum. Vi tar nog en liten tur runt kvarteret först så jag ser att det funkar. Annars får jag gå hem och byta till sele. Har jag tur så somnar hon gott. En fråga till er som kan det här med vagnar: Jag köpte ett regnskydd till min babytravel som funkar jättebra på liggdelen. Men är det ett annat skydd man behöver till vagnarnas sittdelar? Det passar inte sittdelen... Ska jag behöva köpa ett annat, alltså?

• Lina S

Det tror jag inte du behöver VT. Jag vet iofs inte hur det är med just den vagnen, men vi hade samma regnskydd till vår briovagn på både sitt och liggdelen.

• jeng

jag kopierar in ifrån bloggen, hoppas det är ok. tar nog bort det i bloggen sen kanske!

Ja, just nu är jag ungefär så besviken och arg på min arbetsplats som jag föreställde mig igår att jag kunde bli!

Jag blev bemött med bland annat:

"men du kanske kan ta den där gamla datorn där, du vet den som --- hade före den hon har nu!"
    "ja, du kanske kan sitta i lärarrummet så länge och jobba, för det finns inget kontor till dig"
    "jamen vadå? du kan ju inte bara komma här och TA arbetsuppgifter ifrån dom andra!"
    "du skulle väl inte komma tillbaka förrän i mars, du kan ju inte bara komma tillbaka så här när du vill!"

Ursäkta lixom???

Mina vikarier, är det inte lixom meningen att jag ska "TA" uppgifter ifrån dom när dom kommer tillbaka???

Och borde det inte rimligtvis vara så att MITT kontor med MINA specialanpassade möbler, borde gå tillbaka till MIG när jag återvänder ifrån en ledighet?

Och borde jag inte ha en dator som faktiskt motsvarar (eller öht klarar av) de arbetsuppgifterna som jag utför? I sämsta tänkbara fall borde jag ju få ärva tillbaka min dator, som ju min vikarie har nu!?

Och ursäkta mig, men har ni LÄST LAGEN??? Du vet, den som säger att jag har rätt av avbryta min ledighet när som helst, och återgå i jobb. Och att arbetsplatsen har max en månad på sig att ordna med allt så att jag kan börja jobba???

Hur DUM får man bli lixom, lägga på MIG att nu blir det ju fel i budgeten osv, bara för att de inte har tagit tag i ett beslut ang min vikarie och hennes eventuella dubbling av tid under en period, alt hennes reduktion av arbetstid?!

Till råga på allt så sitter de som numera har mitt jobb (de är TRE stycken på i princip heltid + 2 i stödenheten, som sköter det jobbet som jag skötte själv för ett år sedan! ) och säger att "Vi kan inte filma så mycket hela tiden, för det tar för lång tid att redigera och hantera materialet, och det hinner vi inte!!!!" Fler arbetsuppgifter än för ett år sen??? Nej, inte direkt...

Det var kanske en dålig ide att börja jobba! Man skulle kanske satsa på en karriär som hemmamamma istället...

• Amelie

Jucea: Gud vad trist. Du som längtat så till att komma tillbaka och jobba lite. Vilket bemötande.
    Hoppas att du blir bättre bemött framgent.
    Jag hoppas att man slipper bli bemött på det sättet när man kommer tillbaka. I nuläget har jag ju i alla fall mitt kontor kvar och min dator. Men vi har anställt 2 st till, så vi kommer att bli trångbodda. Jag tror att de kommer att ta mitt rum i anspråk. Och när jag kommer tillbaka har vi troligen nya lokaler. Hoppas att jag inte kommer att få sitta i en skrubb sedan, utan att jag får en bra arbetsplats...

Svar på tråden Augustibebisar 2008