• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

vt: du får rapportera om ergon. vi har ju manducan...

jag har stegräknare på mig idag, ska se vad jag kommer upp i innan jag går md i gå-tråden ;)

markus och måns har sovit till 10 idag så jag har hunnit duscha, tvätta, vattna blommor och sortera garderoben med måns kläder. 68 är storleken som gäller nu så jag har resnat ut.

ha en fin dag. kram

• Vilda Tiger

jucea
    Stora killen! Äter gröt och sover själv och allt. Vi ska testa gröt här snart med. Men moroten ska ta slut först. Det är skönt att bestämma sig för att man börjar med mer mat eller ersättning, så man slipper tänka så mkt på amningen, antar jag. Minns själv att det var en lättnat efter att jag tagit beslutet att inte pumpa mer.

• jeng

pling, så gjorde jag också. jag mätte i typ 4 dagar utan att gå på promenader eller så, bara mätte hemma en "vanlig dag" så att säga. sedan satte jag ett mål utifrån det, 2000 steg över valde jag, för jag tyckte att minst 1.5 km om dagen borde vara ett mål för mig att promenera. (jag HATAR promenader, så det känns aplångt för mig hahaha!)

vt, hur länge kan man ha en sån där burk öppen egentligen?? eller ni har kanske frusit in delar av den och fixat... funderade över det nu igår kväll, en äpplepure som jag matade med då som varit öppen 2 dygn! men äpplepure är ju ändå bra och lätt för magen vad jag har föstått. om man köper burkar med mer mat i, då kanske man vill dra ut på det under längre tid lixom, alltså längre tid öppen burk!

ja det känns verkligen skönt, men samtidigt lite både och! alltså, det absolut viktigaste är att ted blir mätt och glad, och eftersom jag börjar jobba nu så måste vi ju ändå ha alternativ till amningen!! MEN, samtidigt så har jag en liten sån där "gud, men tänk om jag ångrar mig oh kommer sakna amningen som en tok sen!" haha... vad fasen, man kan ju ändå inte amma i all evighet. men jag kanske räknar med att kunna amma då och då fortfarande, och det är ju iten säkert det funkar. mjölken kan ju försvinna helt lixom när man börjar dra ner! så vi får väl se!!

• BebisVagga

idag har gabriel fått vara tomtemodell

Min tomte

• jeng

ÅÅÅhhh, BV vad söt!

Jag gillar ju brunt, så jag tror att Ted får vara pepparkaksgubbe om han ska vara nåt sånt där till jul och lucia!

• jeng

Bloggen uppdaterad nu med bilder på tapetseringen, och på Teds grötätning imorse! Gud vad söt han är gullungen, och han börjar ju bli stor!!!

• Vilda Tiger

Jucea
    En vecka står det på den burken jag har. Så det är dags att slänga den imorgon. Men du kan ju kvälls- eller nattamma ännu! Du behöver ju inte lägga ner det helt. Han kan ju käka gröt på kvällen och sedan få tuttemat.

• jeng

vt, ja precis! det är ju så jag har tänkt. men det finns ju inga garantier att kroppen går med på att delamma menar jag! men det ska nog gå bra, iaf ett tag till! och som det är nu så varvar jag ju maten med amning också, för magens skull! ph får väl varva maten med flaskan när jag jobbar. måste göra slut på bebisersättningen, så vi kan köpa nästa nivå! han kan ju dricka hur mycket som helst av bebisersättningen nu!!

• MissHellen

I går fick Elton smaka mosad banan Vi hade inte tänkt börja med nått annat än, men när vi åt satt han o kika på oss varje tugga vi tog Så när vi gjorde tårta i går fick han smaka ändå

MissHelene.bilddagboken.se/p/dayview.html&t=1226790001&id=296199664

• jeng

missh, hihihi vad gulligt!
    jag måste köpa hem lite olika burkar och också nån mer typ av gröt, nu när Ted ska få äta mer mat!
    Ska försöka mig påa tt göra en del själv också, men det får faktiskt vänta tills efter festen och allt, för det är absoltu tillräckligt att göra ändå nu!!!

trist att man måste tumma på renoveringen, vad man ska få klart innan festen osv! men men, det blir nog bra till slut iaf!

haha undrar hur länge det dröjer innan man får energi att göra de sista grejerna sen efter festen

Svar på tråden Augustibebisar 2008