• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • linn78

VT: usch, läste nu. Allt kommer ju säkert att gå bra men jag förstår din rädsla... *kram* Tycker att det är mycket hemskheter som händer runtomkring hela tiden.

• Carinamamma84
    Han sitter i matstolenHan skrattarHan vänder sigHan har tänderHan äter burkmat från 4månHan har större kläderHan ligger på magen och huvudet har han högt upp i luftenHan ligger på rygg och vill ta sig uppHan sover hela nätternaHan vill stå hela tiden tycker inte om att sitta

Amadeus utvecklig är supper men att dom växer så otroligt fört OjOj
    Att man ska ta vara för varje minut är verkligen sant.
    Snart är dom 1år gamla Räcka ut tungan

• jeng

blev inget samtal med min gamla chef ikväll. men det är ju inget jag kan ta för givet heller eftersom det isåfall var om hon hann på sin fritid ikväll. hon sulle skriva ett mail iaf om det, så jag får väl kolla imorrn!

• Saliva123

På tal om kräks... har gett Beata ersättning tre kvällar nu som komplement till amningen eftersom att hon inte är helt nöjd när hon ammar utan ligger och skriker o viftar med armarna. Det har gått jättebra de andra dagarna och hon har sovit gott, men idag ammade hon först. Sedan när hon blev sur fick hon flaskan och åt ca 80 ml men ville ha mer. Hon åt bara lite till 10 ml kanske. Sedan ville hon inte ha mer och bajade. Så när jag gick upp och bytte på henne så var hon så konstig. Missnöjd och med en konsti min. Magen var tok-stinn och hon såg illamående ut. Hon var helt slö, ögonen rullade och hon höll på att somna. Bajsade mer så när A skulle gå upp och byta så spydde hon som en gris. Hon spydde ner sig själv och en stor pöl på handduken. Sedan var hon blek och helt loj. USCH! Man blir ju orolig. Hon slocknade i handduken efter badet hon fick ta, trots att hon frös och aldrig gillar det. Min lilla gumma! Vad tror ni? Nu sover hon. Ska man hålla någon extra koll...? Göra något...? Eller bara låta henne sova och vänta tills hon vaknar o vill äta sedan...? Hon ska ju vara glad och som vanligt! Det läskigaste var att se hur totalt utslagen hon blev. man fick liksom inte kontakt. Buhu!

• Mareldsbarn

Linn; Ja passa på i dec men tänk då på att det är bäst att gå en tisd el onsd för då är det mindre med folk. Kl 15 åker busslassen hemåt och även då minskar det ju. Nu har dom börjat med söndagsöppet men jag vet inte hur dom söndagarna ser ut. Min vän jag åkte med har sina svärföräldrar som bor granne med gekås o arbetar även där så OM det hade varit kö för vår del hade vi fått gå in bakvägen. Det känns gott men nu slapp vi kön

VT; tack för mattipsen! Jag föll lite för tacos nu med quornfärs. Det är något jag snabbt kan fixa till innan fastän Julia hänger över armen Vad snällt att du tänkte på mig idag. Som jag sa till Linn ovan så arbetar Fians svärföräldrar på gekås och hade det regnat så hade vi fått gå in bakvägen. LIkaså om det hade varit kö till kassan så hade vi fått en egen kassa. Det gjorde att det kändes lite skönare att åka med Julia men som tur var så slapp vi köer överallt och Julia sov Imorn ska jag vägleda mig själv genom din beskrivning så vi får en sittvagn

Julia har sovit sen kl 17!!! jag trodde hon somnade och skulle sova en 1 timme eller så men nejdå hon sover än! HOn har nog somnat för natten så att säga. När hon vaknar blir det mat o pyjamas och nattning igen sen lär det väl vara jag som går upp och är lekmamma kl 05 imorgonbitti när damen sovit klart! Hon chockar mig men oh så glad jag är att hon sover.

• Carinamamma84
    Svar på #2325
    Det blir så ibland jag tror att hon var trött ändå lite hungrig hon fick mat hon åt det hon behövde men sen spydde hon ner sig och golvet detta är normalt hon åt bara för mycker och hade luft i magen oroa dig inte att hon bajsade är ju bra då har hon inte problem med magen iaf
    När hon är gnellig efter du har gät henne mat så ha henne på dit knä och hoppa lite lite så alla rappandes kommer ut ur magen då blir allt mycket bättre.

Lycka till
  • jeng

saliva, ted kräks ofta när han har hållt på en rejäl bajsomgång och till slut lyckas klämma ut den! speciellt som han ofta bajsar strax efter maten!

håll koll så det inte blir nån feber kanske, och om hon fortsätter kräkas vid maten, alltså så hon kräks mycket! men är du orolig så ta kontakt med sjukvården såklart! men kan inte tröttheten bara ha varit matkoma som höll i sig typ? ted blir ju sån helt pucko då han har ätit mycket, ögonen rullar upp i huvet o han dreglar med halvöppen mun hahaha

• Mareldsbarn

Men VT Vad är det jag läser? Usch och fy för cellförändringar. Det behöver inte vara något elakartat just för att den har växt men klart att man blir orolig. Skönt dock att han nu skall få se över resten av kroppen med magnetröntgen. Alltid det säkra före det osäkra. Förstår din oro och hoppas jag kunde göra något för att underlätta den för dig. Hur mår M själv? Mycket kan ju snurra inom en när det handlar om sådant. Ovissheten är ju för hemsk.

• Saliva123

VT
    Åh! Förstår verkligen din oro, men samtidigt är jag säker att det inte är så illa som man målar upp. Cellförändringar verkar inte vara helt ovanligt och är ju i de allra allra flesta fall godartat och man bara tar bort det. Det kommer att gå jättebra! Kram!

Svar på tråden Augustibebisar 2008