• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Visst vi lägger ner detta ok.
    Inget mer med varandra att gör mitt liv är mitt dit är dit.
  • Carinamamma84
    Svar på #3100
    KessO: Det är lugt jag har sagt mitt
    Man blir bara så arg när folk ska lägga sig I.

Hur har ni det idag??
    Kram
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Kesso

Det var tråkigt att det blev så mellan er . Glöm nu detta och gå vidare. Inboxa varann om det är något ni vill dikutera angående det.

• Carinamamma84
    Idag bajsade disos brunt bajs är detta pågrund av att han äter barnmat??
    Sen är han så lätt irriterad haha mammas kille han har varit så jobbig hoppas det snart blir bättre pluttan.
    Vad har era för bajsfärger ??
  • lille08

Håller med om att det blir lite tråkig stämning här inne. Dessutom är det ju så otroligt lätt att det blir missförstånd när man skriver.

Hoppas att allt är bra med er alla. Vi har varit på bvc idag. William var 3 mån gammal för några dagar sedan och var nu 7070 g och 63,5 cm. Vi skulle träffat barnläkaren för en månad sedan på 2-mån-kontrollen, men han var sjuk då så det blev idag istället. Men allting såg bara fint ut och William var på ett strålande humör och pratade och skrattade... tills det var dags för sprutan! Då var han ledsen en liten stund, men det gick över ganska snabbt som tur var.

• lille08

carina: Här bajsas det mest gult och ibland åt det gröna hållet (förmodligen för att han varit lite förkyld nu?). När de börjar äta mat kan det bli alla möjliga färger!

• Snart sommar

Carina: bajset övergår ju mer och mer till "normalt" vuxenbajs ju mer vanlig mat dom äter så det är väl väntat.

BV: det är väl ett råd många får, men jag har aldrig gett extra. Har inte ansett att barnen behövt det, dom har vuxit bra ändå. Men det är väl ändå så att man råds blanda i extra fett och så i barnmatsburkar etc. Extra fett har jag iofs alltid haft i egen mat och jag har lagat mycket barnmat själv. Men aldrig gett extra i välling och så.

Imorgon är det dags för spruta och vägning/mätning.

Idag verkar det som lillen varit något nöjdare iallafall.

Lana: tack för tipsen, men jag vet ju som sagt inte ens om jag vill sluta nu eller inte . Känns på ett sätt lika bra om det ändå ska bli "problem" nu, men hade ju inte räknat med det, även om jag redan smått funderat på det.

• Kesso

Carinammamma:
    Jo, här har det varit jobbigt i dag. jag fick hämta dottern på förskolan som hade feber. men nej! när hon kom hem skulle jag kolla och gjorde det och ingen feber. Nils har skrikit så jag ej fick tyst på honom förrän vi kom ut. Sedan ringde svägerskan och sa att svärfar var så dålig. Suck! Va dj obbigt. Får se hur morgondagen blir. Javisst blir man arg när folk vill lägga sig i. Bajset här är gul grönt och löst kna jag säga. jag ammar ju fullt. Så vet inte om det är normalt då?
    Det tror jag är normalt när barnet börjar äta mat att det blir brunt då.

• Carinamamma84
    Svar på #3108
    KessO: Hoppas dottern mår bättre nu och att lillmannen har lugnat ner sig.
    Ja att inte få tyst på dom när dom skriker amn blir så lessen så arg så hjälp lös alltså av det ju
    Hur länge ska du fortsätta att amma honom??
    Gud vad du äre n bra mamma det ska du veta gumman

Ok men blir inte Bajset brunt då man ammar oxå??
    eller är det bara då dom äter barnmat??
  • Carinamamma84
    Svar på #3107
    Ok
    Då slipper jag vara som en stort ? likom haha
Svar på tråden Augustibebisar 2008