• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Svar på #3105
    ÅÅh William sötnosen hehe
    Ja inte lätt att bli 3mån och få två sprytor
    Ja mamman är som en stor tröst när man ska gråta lite
    Tänk att vi mammor är bäst hehe
    ÅÅh så stor kille hehe snart lika lång som sin mamma
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Kesso

Carinamamma84:
    Jag ska försöka helamma till 6 mån. Jag har ju läntat efter detta. Hann inte avslutat min amning på dottern. Så jag kämpar på. Tack! varför tycker du att jag är en bra mamma? du är också det.

Måste fråga er ammar helt. äter era barn lika mycket varje dag? Eller kan de gå längre mellan tiderna eller äter mindre?

• Carinamamma84
    Svar på #3112
    Jag tycker att du är en bra mamma ja alla ni som ammar att ni kan,vill,orkar
    Jag har alltid velat en har inte kunnat tyvärr
    Det är så vacker att amma tycker jag..ser så mysigt så gulligt ut likom

Ja jag är oxå en bra mamma men jag ger ju ersättning och mat ville ju oxå amma ju men han stål vägrade likom fast jag fick mjölk men inte så det var värt att pumpa likom.
  • Snart sommar

Kesso: lillen har inga rutiner i sitt ätande, men det vanligaste är att det går 2-3h mellan matningarna. Ingen skillnad på natten.

• Saliva123

Nice m glöggträff, bra tips! Sytt lussebullar... för mycket tid över eller!?

Lana skrev 2008-12-01 20:15:01 följande:
    Saliva; va härligt att det blev så himla lyckat ja pluttan blev trött efter allt ståhej...ja det är jätte kul med mamma fikor...jag ska på mammma barn glögg mys den 9/12 och tjejn som ska ha det är så söt så hon har sytt lussebullar till alla små kesso; va skönt,jasså han är en sån mysis Nä precis,nock för att det är mysigt nu men de blir ju tyngre och äldre...men det lär han sig nog snart... FY va jobbigt för er...tänker på er och ja va ska man säga...tänker på er...
  • Saliva123

Vi verkar ha liknande bebisar! Sitta ch stå och hoppa och kolla efter tvn m alla tänkbara knep... Hon vände sig första gången från mage till rygg förra helgen. Från rygg till mage tror jag att hon kunnat ganska länge, men hon bromsar o tar emot i sidläge. Hon gillar inte magläge! Tror att det är ett tag kvar tills hon kan sitta själv dock.

Hallonsocka skrev 2008-12-01 20:34:46 följande:
    Carina: Hon formulerade sig säkert bara klumpigt! Alltså, M är skit fixerad vid teven om den är på. Hon vriiider huvudet åt det håll den är. Jag har prövat stänga av ljudet men har kommit fram till att det bara är att stänga av teven om jag inte vill att hon ska se. Haha, kanske lika bra det, jag ser ju själv för mycket teve så. Nu somnar skruttisen här bredvid mig. Vi har badad i badkaret, jösses så roligt hon tyckte att det var! M har fortfarande inte vänt på sig har alla andra kidz gjort det?Hon sitter däremot snart själv :-P Hon drar sig upp i sittande hela tiden om hon sitter i famnen och är hon i soffan sitter hon. Och "stå" vill hon hela tiden :-/ jobbigt för mina armar att hålla balansen åt henne Annars har det varit en toppen dag. Vilket gör att det känns lite mer lovande att vara så mycket själv i veckan. Tror det har att göra med att du Lana sade att det skulle gå bra. Jag ändrade inställning helt enkelt
  • Kesso

Nä, nu måste jag äta något och sedan tänka på att lägga mig och sova.

Carinamamma:
    jag fattar inte att jag har orkat kämpat mig med amningen. Det är väl bara för att jag så gärna vill. jag ringde en gång till amnings mott. Då sa hon till mig att jag kna inte veta varför du ska ge ersättning. jag sa att han har gått ner i vikt så därför. Men hon sa att är barnet friskt och du som mamma frisk så kan allla amma i 6 mån. hon sa att intensivamma och så får jag så ha ett gnälligt barn i ca. 3-4 dygn innan produktionen kommer igen. Okej ! tänkte jag. Men det blev inte så jobbigt. Så nu ammar jag helt. Fast han krånglar i bland.

• Carinamamma84
    Svar på #3117
    ÅÅh låter så härligt.
    Men om du vill att det kommer ännu mer mjölk och fortare så har jag hör att man ska dricka vatten innan och efter ammningen

Det finns vissa som ammar ända tillbarnet är 5år ja inte i sverige då haha
  • Carinamamma84

Hallon : Vilken tjej hehe hära vill Didos oxå stå ja hela tiden och vill ställa sig upp för att sitta själv mne så det tog jag kort igår faktist håller i med en arm jag inte änns det bara så att han typ inte skulle luta sig år sidan haha alltså han står han har så starka men fattar inte det hehe men lilla mannen förstår inte att han är 3mån han tror väl att om mamma kan gå så kan väl jag med haha

Ska sätta in bilden idag så får ni se

Svar på tråden Augustibebisar 2008