• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

vt: mmmm jättetur!! misstänker att min kropp hjälpt mig på traven...
    Du - om lyckeli varit hungrig så hade hon ju inte somnat! ha inte dåligt samvete för det nu gumman! hon har det bra!
    hur är det med m förresten? mår han kasst eller han känner inte av det hela något? (inte psykiskt menar jag då - förstår att ni har det tufft!)

• Hallonsocka

Suuuuck! Måste få gnälla lite. M har världens sugbehov just nu och napparna vi har har en ring (vet ni hur jag menar) och det gör det möjligt för henne att själv dra ut nappen ur sin egna mun. Vilket hon alltså gör hela tiden, fast än hon vill ha nappen. Så hon blir grinig då hon drar ut den. Inatt har det alltså varit grinig pga att nappen inte funnits och då har jag fått agera napp. Med andra ord har jag inte sovit mycket. Dessutom ville M inte somna före klockan var närmare två på natten men sov då också (ja, hon sov väl mer eller mindre med tanke på att hon HELATIDEN skulle snutta) fram till klockan var 11 på dagen) då klev jag upp och hon fortsatte till 12.

Jag har världens huvudvärk men fick bort det värsta med lite kaffe. A börjar jobbet klockan 14 och brukar väl åka kring 13:10, eller 13.20. Jag sade att jag skulle städa lite där vid halv ett och sade att han kunde väl vara med M lite (han satt och spelade tevespel) ja. Han fortsatte spela tevespel och hon varvade med att titta och leka lite med några leksaker... Ja, så klockan tjugo I ett så kläcker han ur sig att han måste åka, för han har lovat en arbetskompis att flytta ett badkar.... GRRR vad less jag blev. Dels sitter han och spelar tevespel den korta tid han är hemma innan ha ska på jobbet (dvs har inte direkt någon kvalitétstid med M) och sedan säger han först i samband med att han ska åka att han måste åka tidigare idag, vilket verkligen lämnade stort utrymme för mig att planera nått över huvudtaget.

FY, idag kommer bli en pissdag känns det som. Ska iaf ner på affärn och köpa nappar utan ring (det skulle A köpt igår då han kom hem från jobbet,chips och godis och glömde napparna....aaargh!)

• Rimfolina

Hallon, usch vilken trist dag du verkar ha. Tyvärr är det inte säkert att det hjälper med nappar utan ring. Ester plockar också ut sin utan att hon egentligen vill trots att hon inte har ring och Tyra gjorde det en gång i kvarten hela nätterna när hon var runt 4 mån... Men testa, det kan ju funka! Hoppas att du får en roligare eftermiddag!

• Carinamamma84

ååååh jag blir så lessen det känns som om man var en dålig mamma som fattar nadda pojken min vaknade kl 03.00 på natten och bara GRÄTT!!
    Jag försökte trösta honom på alla sättefter kl 04.00somnade han igen och kl 05.00 vaknade han igen och var så ARG så jag gav honom mat sen somnade han kl 05.40 sov till 09.00..
    Gråter
    Känner mig som en urdålig mamma ibland alltså.
    Nu sover han middag det är så lugt och jag är så trött utmattad som bara den alltså.
    Han har aldrig varit så hära han har varit en lugn kille från första gången på BB och nu bara PANG!!!

Gråter

050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Rimfolina

Carina, det går upp och ner. Passa på att vila nu när han sover. Du fixar ju det här bra!

• Carinamamma84
    Svar på #3185
    Tack men kommer detta att fortsätta att pågå länge till??
  • Rimfolina

Det är svårt att säga. När Tyra var runt 4 månader vaknade hon en gång i kvarten hela nätterna i typ tre veckor. Gissa om man höll på att få dårpippi!?

• jeng

hallon, jag säger som rimfo! inte alls säkert att det blir bättre med nappar utan ring. ted gör precis likadant! dock så har han fattat att han kan ta tag i ringen och hålla kvar (de andra slår han bara iväg lixom) vilket faktiskt gör att han får IN napparna med ring igen på egen hand, iaf ibland!!!

idag är jag less!!! det har vairt bilstolkvällar här på babyproffsen och min andra babybutik, så nu har de bra priser på stolarna med årets färger osv, innan det nya ska komma in nu. de hade både brio zento och britax hi-way som jag kollat på, och sen hade de också en cosmic nånting, det var väl acta tror jag. ja sen hade de också duologic eller vad den heter, men den har ju fått så dåliga betyg pga att stödbenet har farit rätt genom stolsryggen vid tester, det låter ju inget vidare eller???

jaja, hiway hade de för 2200 kr knappt nu iaf, och zenton för 2400 tror jag, cosmicen nåt liknande... nej då får jag inte köpa den för nu hade ju ph hittat en inställning till på brio primon och tyckte då att det blev så himla gott om plats där... jag tycker det är skittrångt för han att sitta där, och ytterkläder är ju inte att tänka på!!! så det kanske rör sig om en månad till då. sen får man ju köpa då, oavsett pris istället. då blir det kanske en för 3200 istället för 2200... låter det smart???

har ni kollat på stolar, och har nå några prisexempel där ni är ifrån? tycker att det verakr som att flera av er har haft sån himla tur med bra priser på babyskydden i olika kampanjer osv. här är ju typ inget sånt!

• Carinamamma84
    Svar på #3187

Ojsan inte roligt att höra
    Hur är det nu då?

• Rimfolina

Jucea, vi har köpt Actas Cosmic XTP (2 st) för 1800-2000 kr (när de har bytt färg) på Barnens Hus.

Svar på tråden Augustibebisar 2008