• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • m0e

Kesso- Oj! Vilka bvc tanter! Vad jobbigt det måste kännas med sådan stenkoll. Nä här är de inte så hysteriska när det gäller vikten (tack och lov!). Tilia ökade ganska prick ett kilo i månaden de två första månaderna (då åt hon varannan timme ungefär). Sen klingade det av och hon började istället gå upp ca 100g i veckan. Vid förra vägningen stod hon still i vikten men nu verkar det som att hon är tillbaks på banan igen Så de har aldrig sagt till mig att väcka henne på natten eftersom hon har gått upp bra i vikt tidigare.

• Saliva123

har ganska lika tider! min bvc-tant sa igår att olika bajs beror på hur lång tid det går genom magen, mycker mindre vad mad man äter.

Rimfolina skrev 2008-12-02 14:18:44 följande:
    Ester äter en gång tidig morgon, en när vi stiger upp, en gång till lunch, sen sover hon ofta jättelänge och på em/kväll kan hon äta 1 gång i timmen tills vi går och lägger oss. Och vissa dagar äter hon varannan timme... Men på nätterna sover hon minst mellan 23 och 4, som regel. I morse åt hon inte förrän 5:30. Hon bajsar senapsfärgat, typiskt amningsbajs. Ibland är det lite grönaktigt men det beror kanske på vad man själv har ätit eller nåt. KaOl, vilken stilig kille! Har också nya bilder på tjejerna om nån är nyfiken.
  • Carinamamma84
    Svar på #3157
    Hehe tack ja det är mammas lilla hulken haha
    Och du har en sådan söt dotter hehe didos blivande fru
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Carinamamma84
    Svar på #3159
    Oj så vad det med Didos förut med han bajsade typ 2ggr i veckan minst.
    Nu har det ju blivit bättre o det är ju skönt
    Men jag frågade Bvc och det är normalt vissa bajsar inte mkt eller oftast häller.
    Didos bajsar nu 3ggr i en vecka.
    Men det blir allt mer bättre nu när han äter mat
    Varje gång han bajsar blir jag överlycklig som om jag var en liten flicka och väntade på tomten *Asg*
  • Carinamamma84
    Svar på #3160
    KessO:Hära var det så med när han föddes var han 5810g och jag fick gå varje dag skojar inte alltså.
    Hon hade super koll alltså han gick ju ner till 5,6kg och Bvc fick panik haha hon sa till mig att jag bara fick väcka honom på nätterna för att ge honom mat.
    Men det gjorde jag 2ggr sen vile jag inte göra det mer.
    Nu väger ju han 8010g vid 3mån kontroll allt så BRA ut.
    Över högsta kurvan och där till 3cm över den hehe allt är som det ska

Du ska lyssna på dig själv inte på Bvc stå på dig mamma
  • Rimfolina

Här säger inte BVC nåt, jag åker in med Ester 1 gång i månaden men hon har ju följt sin kurva hela tiden. Idag vägde hon 6100 g och var 63 cm lång.

VT: Tack! Clownen är en kul kompis! Ja, visst är man stolt över sina underbara små skitungar!

• Rimfolina

Vet ni vad jag gör, jag sitter och dricker starkvinsglögg på en tisdag, helt ensam! Visst låter det tokigt!? Min man är på hockey och kommer hem om en timme, typ. Ungarna sover och jag njuuuuter...

• Kvack

Hallon:Ida har inte heller vänt sig ännu.

Bajset är gulgrönt och löst.
    Helammar fortfarande. På morgonen ammar hon 2 gånger sen är det ca 3-4 timmar emellan tills på kvällen då hon äter varannan timme sen sover hon oftast mellan 23-07.

• Snart sommar

Hallonsocka: lillen är långt ifrån att vända sig till rygg eller mage. Sitter gör han definitivt inte heller.

• Wiem

Hej och hallå!
    Har inte varit inne här på flera veckor, tror jag! Har bara inte haft tid, barnen har varit sjuka i omgångar, jag har varit krasslig, sen har barnen varit sjuka igen.. den lille är en liten bärfis så det är inte ofta man har båda armarna lediga samtidigt... Har fått besöka barnakuten med lilleman två gånger förra veckan pga förkylning som satt sig i luftrören - otrevligt!

Vt: men hua mig vilka hemskheter som drabbat er. Skummade snabbt igenom tråden och jag håller mina tummar hårt för er, och för att provsvaren skall vara bra, så att livet snart blir det normala igen.

Ska försöka vara lite aktiv igen... har fått "en släng av" förlossningsdepp oxå som vägrar släppa så det är inte alltid man har lusten att göra nåt, tex logga in här. Får försöka ta mig i kragen.

Kram på er!

Svar på tråden Augustibebisar 2008