• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lillastjärnan

Tack, ni är söta!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Kesso

Lana:
    Du är också duktig som kämpar. Ja, vi har ju haft lite lika problem med våra småttingar. I går ville han inte ha varannan timme. så han har säkert inte gått upp så mycket. ja, han skrek ju så i går. meni dag på morgonen så bajsade han. ja, det var de som gjorde ont i magen. Nu har det varit så två ggr. vill inte att han ska ha så ont dagen innan han ska bajsa. ska fråga BVC om det går att göra något åt det. Så kräcks han.

Hur mår ni alla i dag? vilket trist väder. Så tråkigt alltså men adventen i fönstren lyser upp lite e alla fall. Ja, när....nu tänkte jag undra hur denna julen ska bli för oss som familj? Nu har min man åkt in till sjukhuset. Nu sitter jag här. har lämnat dottern som fick komma hem i går för hon hade feber. men inte då. hon var som innan när hon hade sovit. jag tog tempen ju och ingen feber. de blev snopna i dag när jag kom med henne. Hon var ju inte bra i går. Jag vet inte vad de tänkte men jag sa ja, jag var väl kanke dum som lämnade henne i dag. Ska rings och kolla hur det går med henne.

• Saliva123

nästa utvecklingsperiod för er kan ju tydligen vara utdragen i flera veckor m bla sämre o oroligare sömn. kanske så enkelt... jobbigt dock!

Vilda Tiger skrev 2008-12-02 09:54:15 följande:

lilla Åh, du har så himla söta barn! Och vilken pingla du är! Jättefin pres-bild. BV Hon sov så bra för någon v sedan. Från 21 till 05, åt och sov en och en halv timma till. Men  nu är det helt konstigt. Hon började äta en gång till på natten, fast vi gick över till nr två i ersättning, vaknar ofta och ligger och gnyr mycket.
  • Saliva123

lana
    vad roligt att du träffat en så mysig grupp! min alldeles nya skulle ha träffats idag på promenad för första gången, men det är pissregn, så vi väntar på bättre tider. hoppas de är goa!

lilla
    nice m sex! tyckte också det var skönt att "ha det gjortt" även om första inte var det bästa man haft... fina bilder!

carina
    så stark han är! vad ska dett bli av honom...

idag ska jag läsa, håller på med Bitterfittan av Maria sveland. någon som läst? rolig o smart bok! tips! sedan har jag också tänkt upp på vinden och ta fram lite julstämning.

• Carinamamma84
    Svar på #3135
    Haha jag vet inte har oxå starka ben har ju ridit och gått på kvinnoförsvar
    Men visst har han starka ben säger ju att han bara vill stå upp hela tiden hehe
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Hallonsocka

Hej alla! Haha, saliva: Ja det tar på armarna att ha en sån bebis My gillar inte att vara på magen inte alls. så det blir inte så ofta så hon har väl inte direkt fått möjlighet att vända från mage till rygg... Nu ligger hon i gymmet och är förbannad på en leksak som "omformar" sig hela tiden. Den gör inte alls som hon vill!

Carina: Hihi brunt bajs. Här är det fortfarande ammning så det är väl grönt och gult allt som oftast...

Minns inte vem som frågade men M äter ungefär varannnan timme. Det har hon gjort sedan hon föddes, MEN det börjar bli längre ibland. På nätterna kan hon ibland sova 4timmar innan hon vill ha påfyllning i magen!

Jäääkla teve. Som jag sade så ogillar hon det ju... men vi vände henne och hon gjorde en massa gråtläten, tills hon upptäckte teven... GRRR

• lillastjärnan

Hallon: d där m tvn känner jag igen. Rätt vad det är så upptäcker jag att Isa varit knäpptyst en stund (händer inte ofta - "pratar" jämt, som sin syster) och ser då att hon fastnat i tvn... Jaja, får man en tyst o lugnstund iaf!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Carinamamma84
    VÄDEN ÄR LITEN
    Haha när jag och sambon var 18år gammla så var vi och festade och det fan då en tjej som är idag 22år gammal som var lite speciel ja somsagt hör hon av sig på min gästbok hahaha och bara jo är det du som är tillsammans men johan och känner en som heter P som bodde i gubbängen haha Sthlm

Oj oj hahaha coolt.
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
Svar på tråden Augustibebisar 2008