• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

hallon, hihihi!! jag vill bara ha ett till så snabbt som möjligt, så jag kan lägga allt vad graviditeter heter bakom mig sen!!!

• Carinamamma84

Jag ska ha 3 barn innan 30 sen så vill jag ha en till runt 34år typ

050607 Ebba&Amadeus 080814
  • jeng

haha, jag ville ha 3 som ung mamma, men nu kan jag inte tänka mig att gå igenom hela den här grejen 3 ggr. men jag vill samtidigt att ted ska ha syskon så en till får jag tåla iaf och ung mamma det känner jag mig knappast som som kommer vara över 30. och ja, inte anser jag mig vara GAMMAL mamma heller, men jag ville vara yngre än min mamma var av nån anledning...

• lillastjärnan

Ojojoj, pratar ni redan barn?! Jag nöjer mig med en hundvalp ist!

Har en bebis som är inne i en sån där period nu... Famnen hela tiden o gråter ändå. Och på det en sur sambo ikväll - inte vad jag behövde! Fast förstår honom... Svärfar var här och plogade gården ikväll. Det blev iiinte bra... Och har förstått att första plogningarna är viktiga så man får ett bra underlag lixom, för resten av vintern. Ser inte bra ut för vår del. Och så skiter han i att ploga åt mig på baksidan stallet (så man kan komma fram till gödselstack osv), jg tar ju hand om hans j***a hästar varje dag! Jo, jag blev oxå lite irriterad... Ont i ryggen som få har jag oxå... Nä, stackars mig ska sova nu, natti natti!

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • m0e

Heidi- Vi kommer nog börja med smakisar någon gång nästa vecka tror jag. Då blir hon 4 månader. Rekommendationen är ju att helamma i 6 månader. Men så länge man inte byter ut något mål mot annan föda så räknas det ju som helamning
    Theo gillade INTE mat i början. Så jag helammade honom tills han var nästan 8 månader!! Förutom smakisarna som vi försökte tvinga i honom då.. Vi gav första smakisen nån vecka innan 4 månadersdagen så det tog sin lilla tid innan han vant sig På slutet var jag så fruktansvärt less på att amma, så det var verkligen i grevens tid som vi kunde börja trappa ner. 1 månad senare hade jag slutat helt!
    Hoppas det går bättre med LillFia..

Jucea- Jag hade sagt att vi kunde börja fundera på syskon när Theo fyllt året (Tobbe ville börja igen så fort jag kommit hem från BB ungefär :P Han som slipper föda fram dom ja!!!) Men tji fick vi! När han var 10 månader så var jag gravid igen. Det var inte planerat och inte heller oplanerat. Det blev bara en liten tjyvstart som tog sig direkt

• Carinamamma84
    Att vara 30år är inget då ska vi prata om 50år då dom fortfarande skaffar barn och har typ 100barn haha ja inte sverige precis
    Jag har precis fyllt 24år och har ebba på 3,4år och Didos som är 3½mån..Jag måste vänta till 1år då jag vet att min Livmoder är läkt som den ska har ju haft 2ggr mens nu ja denna 3 vill ju ej komma Hmm på nåt konstigt sätt :-/Hoppas Hoppas bara.
    Sen när Didos är 1år så är det ok att bli gravid då hinner han fylla 2år och ebba är 5år
    Sen när jag är 30-32 vill jag ha en till och sista då har jag mina 4 underbara troll

Flicka = Ebba
    Pojke = Amadeus
    Blivande barn
    Flicka = Astrid
    Pojke = Armando

Jucea: Du är inte för gammal alls..Du är 29år och Tedd och sen kommer en till ja när som hälls hehe eller om 1år jag vet ej
    Sen när Tedd är 2år Syskonet 1år så kan väl 3:an komma oxå
  • jeng

m0e, här anser de att jag slutade helamma så fort ted smakade på grädde typ... nu fick han ju iofs lite tillägg tidigt också pga viktnedgången, men det vr ju innan amningen kommit igång, så det har jag inte räknat med. men jag trodde som du säger, att helamning var att de lixom klarade sig på amningen, men att de tex fick smakisar osv. men nepp, så anser man inte att det är här iaf. och en kompis i sthlm säger också så som de säger här...

haha ojdå, ja 6 mån hade jag tänkt amma som huvudmåltid så att säga. men det blir ju som det blir, han ska ju inte gå hungrig heller ju!

konstigt egentligen med all teknik som ska till för att bli gravid egentligen, att så många blir gravida på "misstag"!! vi har lyckats prica in exakt ÄL både då kondomen gick sönder, och då ted blev till. och inte så att vi tänkt på det, eller att vi bara haft sex då så att säga. men visst är det lite komiskt att en kondpom går sönder exakt på ÄL... hmm...

• jeng

carina, hahaha!! jo, men jag kommer inte orka vara gravid 3 ggr tror jag! om inte nästa graviditet blir helt annorlunda mot den första då såklart!!! man vet ju adlrig, det kan ju både bli bättre och sämre nästa gång.

• Carinamamma84
    Svar på #3247
    Hahahaha har du inte hört Nål och Kondom hahaha
  • m0e

Jucea- Jasså? Jamen det är väl som vanligt då, att de hävdar olika överallt Jag frågade mina bvc tanter om det när jag ammade Theo och de sa att så länge jag ammar fullt så räknas det som helamning även om jag ger honom några teskedar annat om dagen. Börjar det däremot komma upp i en matburk om dagen så är det ju såklart annorlunda
    Jag längtar lite sådär i smyg efter att börja exprimentera med maten. Det Ska bli kul att se hur hon reagerar. HOPPAS hon inte är lika kräsen som bror sin bara. Sen är det ju kul när de börjar bli lite större så man kan göra egen mat och frysa in

Jag vill ha minst ett barn till. Om sådär en 3 år kanske. Jag skulle gärna ha 4 st jag med men då har man ju redan kommit över den magiska gränsen (3st.. det som ryms i en vanlig bil ) Så då kan man ju lika gärna ta några till när man liks håller på

Svar på tråden Augustibebisar 2008