• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kesso

hallonsocka: Det var nog jag som fr¨ågade de som ammar fullt hur ofta barnen behöver mat.

Nej! nu blir jag trött på det. Började med mjölkprodukter igen efter 5 dagar utan. Så åt han så bra i söndags. Sedan så åt han sämre i går. i natt sådär bra. Nu i dag så vill han inte riktigt igen. Så surt mitt i allt. jag som var så glad. Han spyr ju direkt efter han har ätit. fast jag har kvar honom i läget vid bröstet. Har ringt BVC nu och jag vill göra ett mjölktest. Vill inte hålla på att sluta med mjölken om det inte är det. Det är ju så jobbigt i onödan. trodde att han tålde mjölken. har ingen i släkten vad jag vet som är allergisk. Så surt alltså! Oj! Nu fick ni höra mitt tjat. alltsi är det något. Förlåt mig om jag tjatar.

• lille08
    Svar på #3130
    Lana: Det gick bra hos doktorn, men han fick en reaktion på vaccinationen. Han var lite ledsen och varm igår kväll, men det blev värre i natt. Han har vaknat hur många gånger som helst och inte riktigt kunnat komma till ro. Tempade nu på morgonen och då hade han strax över 38, men jag tror han hade mer i natt för han kändes varmare då. Han har fått alvedon nu och ligger och sover så gott. Borde väl egentligen passa på att göra detsamma, men hamnade visst här istället!
  • Hallonsocka

KaOl: Åååh så fin! Jag vill köpa kostym till My hihi hon skulle vara så fin i slips och kritsträcksrandiga byxor

• S u s s

Hallon - Haha! Jag älskar gubbiga kläder på tjejer. Miranda, 2åringen, har haft många byxor med sånt där svagt rutmönster!
    Basker skulle vara tufft också, om man hittade nån fin. Slips tror jag vi tar nör hon har lite mer hår isåfall, vi har ju världens tunnhårigaste tjej, bara en tuppkam mitt uppepå.

Annars hinner jag inte läsa nåt.
    Jag bara kikar in när båda sover samtidigt och vi är hemma för en gångs skull. Jag hoppas ni alla mår bra, och att jag får mer tid att sitta här så småningom...

• Amelie

Vi har fotat idag. Värsta blöjreklambilden under mitt galleri, starka bilder... kolla in den!

• Rimfolina

Ester äter en gång tidig morgon, en när vi stiger upp, en gång till lunch, sen sover hon ofta jättelänge och på em/kväll kan hon äta 1 gång i timmen tills vi går och lägger oss. Och vissa dagar äter hon varannan timme... Men på nätterna sover hon minst mellan 23 och 4, som regel. I morse åt hon inte förrän 5:30. Hon bajsar senapsfärgat, typiskt amningsbajs. Ibland är det lite grönaktigt men det beror kanske på vad man själv har ätit eller nåt.

KaOl, vilken stilig kille!

Har också nya bilder på tjejerna om nån är nyfiken.

• BebisVagga
    Lana skrev 2008-12-02 10:35:02 följande:
    Lille; va härligt att det gick bra hos läkaren..var han grinig sen på kvällen??snart; nä håll ut kesso; först ammade jag var annan timma men sen så ville hon änna intedet så jag ammade när hon var hungrig men då gick hon ner i vikt så nu ammas det vrannan timma igen vare sig hon vill eller inte nä men runt va 2-3e timma...natten är det hmm från 20,00-07 3 amningar... Du är duktig som kämpar.. saliva; ja eller världen snällaste bebis..fast det tycker jag Elly är men jag ka inte sätta mig och sy så om inte hon sover länge eller Mikael är hemma...jag har ingen aning om hur hon lyckas Ja det sks bli väldigt mysigt med glöggträff de är en väldigt mysig fika grupp..carina; duktig kille BV;shit 900g - 1kg är ju jätte bra ju,jag hade nog gjort som ni och väntat och sett...de ville att jag skulle ge ersättning efter varje måltid men jag struntade i det,hon var nöjd ändå..så så länge han mår bra,är med skrattar mm mm så är det ingen fara...VT;jobbigt,vilken busfia som inte vill sova...hoppas det bara är en lite väldigt kort fas och att det går över snart...Lilla; du är jätte duktig som fått igång det hela.. YEEIIII sexdebut va underbart heidi; duktig kille ni har Elly vänder sig ibland från mage till rygg men inte från rygg till mage...hon gillar inte ligga på rygg...och det sista så har hon blivit LAT och vill inte lyfta på huvudet när hon ligger på mage utan ho nbara skriker...busa
    tycker med så.. man märker ju om dem blir nöjda..  och vikten tycker jag e kanon.. men kanske e det för att han e prematur o behöver det extra kanske..
  • Carinamamma84
    Svar på #3143
    åh vad söt han är
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
Svar på tråden Augustibebisar 2008