• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

de här skedarna jag köpte idag, de var perfekta! mycket lättare att mata med och lättare för ted att äta med!! och sen så visar de ju när maten är för varm, och det är ju perfekt!! köpte 2pack på ica, men det finns väl typ överallt antar jag!!

• Carinamamma84
    Svar på #3211
    Gud ja vi har skedar som är blåa som blir gula om det är förvarmt ja dom ändrar färg hehe
    Fast jag provar alltis med fingret hur det ligger till
    Vilken tjockis du har haha Ted värkar gila maten han få O äter upp en burk haha som Didos med så gott ju dom blir så glada när dom blir mätta och belåtna
    För mig räckte det inte att ge honom en halv burk ja liten bur han ville ju ha hela så jag värmer lilla burken så äter han upp alls och ler efter MATEN
    Sen blir han så ivrig när han ska ha maten det ska gå sååå snabbt för honom haha
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Vilda Tiger

Lyckeli är ofta sådan då hon är trött, att hon vill bli buren. Inte sitta ner inte... Nejnej, upp och gå med mig!

Jag har med hört det där om att de lättare tar till sig smaker innan de är sex månader. Och så är det tydligen bra att de får testa gluten medan de fortfarande ammas, då de lättare står emot glutenallergi då. Det sa en mat-tant på bvc som föreläste för föräldragruppen för några v sedan.

Lyckeli har bara tålamod att äta kanske tre teskedar. Sedan tröttnar hon. De tre tsk tar väl en kvart att få i henne... Och potatis är tydligen URK! Ska testa med palsternacka snart, det är ju lite sött.

• Vilda Tiger

Hallon
    Hoppas hon sover lite till så du får vila ryggen. Vet hur det är.

Snart
    Augustibebisar 2009, säger du... Ojoj, tänkt att vi satt här och knattrade på tangenterna och längtade som tokar redan för ett år sedan. Då hade väl inte ens alla av oss testat plus än. Jag fick mitt den 1/12 så jag var i lyckorus för ett år sedan.

• Carinamamma84

Dumma jag åååh jag glömde bort tiden till föräldrargrubben på Bvc den var 26/11 det var bara om mat och vaccination inte så viktigt men iaf.

• jeng

vt, exakt så sa de åt oss på föräldragruppen. att vi som börjar med mat nu, eller märker av att mjölken kanske inte räcker som den ska, borde sätta igång och prova gluten då och då. just för att det ska gå bättre medan man ammar!

ted gillade inte alls potatis och broccoli, men palsternacka och potatis var ju kanooooon! men det kan ju också ha berott på humör och dagsform...

jag plussade 8/12 förra året

• luzorsus

jucea: På vårt grötpaket står det 1 dl vatten och ca 3/4 dl grötpulver, kör med mild havregröt. Hon äter nästan upp en sådan portion.

• Hallonsocka

Ja, M har också vaknat nu. Och ätit... verkar inte lika lätt att få bort de här napparna. *Hoppas*

• Hallonsocka

M var vaken ca 1½ timme nu har hon somnat igen Hihi.. Jag fick plusset den 11 hhaaha sjukt att det redan har gått ett år! Tänk vad vi längtade! uj uj

Svar på tråden Augustibebisar 2008