• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Amelie
    Carinamamma84 skrev 2008-12-02 15:26:28 följande:
    hihi keppa på
    Vilken snygging!!
  • Lina S

Tuffa killen KaOl varför tänker jag på kall öl så fort jag läser eller skriver din nick

Gullig keps Carina!

På fredag ska jag åka till Göteborg med Sam ska bli så roligt för jag har inte varit där på länge, senast när jag var gravid i vecka 18
    Elliot och pappa åker till farfar i Falkenberg så passar jag på att följa med mina föräldrar som ska på julbord i götet. Fast jag åker hem redan på lördagen. Men jag hinner i alla fall plöja igenom mina gamla favoritaffärer Bor hos en kompis som har en liten Olivia som är 7 mån!

VT - hur är det med er? Upp och ner förstår jag. Usch va drygt att gå och vänta så. Vi går och väntar på besked om Steve får behålla sitt jobb. De varslar 90 där han jobbar och han har bara jobbat där i 2 år, sen vi flyttade hit. Bara att hålla tummarna. Denna väntan är olidlig, men den är ju förstås inget mot er.

Här är Elliots paketkalender Jag tycker att det är lika roligt som Elliot haha

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Carinamamma84
    Svar på #3153
    Gud vad fin den var en sådan ska vi få från sambons mamma i dk
    050607 - 080814 mamma älskar er Ebba&Amadeus
  • Snart sommar

Lina S: jättefin! Jag funderade på om jag skulle göra en till dottern i år, men bestämde mig för att det skulle få vänta till nästa år. Då är mellan tillräckligt stor att förstå vitsen han också och minstingen inte stor nog för att begripa att han missar något .

KaOl: jättefina var/är ni, och vad stilig han blev grabben.

Ska lägga in ett kort på lillen sen från dopet. Har inte blivit av för jag har inte fått alla kort än. Har inget bra själv på honom i väst och byxor.

Kom precis hem från bvc. A väger nu 6,2 kg och är 60 lång. Sprutan gick bra, bara lite pip, inget mer. Får se om han reagerar något nu till kvällen/natten.

Bvc-sköterskan frågar mig alltid om jag vill ha info-blad, men avslutar alltid med: -Fast du har väl vanan inne nu? . Och ja, det har jag ju så jag tar sällan med några . Det har ju liksom gått på löpande band här nästan...

Nä, nu är det mat som gäller.
    Skulle egentligen bara kolla om jag fått ett vinnarmail från Tradera

• Vilda Tiger

Carina:
    Amadeus är jättesöt! Och stabil och stark, verkar det som.

Amelie
    Jättesöt blöjreklamsbild! Robin är så fin, så fin.

KaOl

Jättefina festkläder på en ännu finare bebis!

Lina:

Det är upp och ner, från dag till dag, timma till timma. Jag är trött, fortfarande. Har inte börjat tänka så mkt på provsvaren än, det känns så långt fram.

• Vilda Tiger

Rimfolina
    Älskar kortet där Ester pratar med sin clown! Så fina barn du har, jag förstår att du är jättestolt över dem.

• m0e

Hallon- Tilia vände sig från rygg till mage 1 dag innan 3månadersdagen (precis som Theo, hur coolt är inte det??? ) och från mage till rygg någon vecka senare. Hon vänder sig hela tiden på magen och verkar gilla det. Sitta gör hon.. som en vinglig hösäck (dvs inte alls) Stå vill hon inte alls göra, däremot så vill hon gärna hoppa så fort hon känner något mot fötterna. Så det blir till att träna armmusklerna tror jag. Tur att hon är liten

Carina- Bajs? Vad är det? :P Min tösa bajsar så sällan att jag inte minns hur det ser ut!!

Kesso- Tilia äter ungefär var 3:e timma på dagen. På natten är hon en ängel och sover från åttatiden på kvällen till någongång vid 5 ungefär.

Lina- Vilken fin kalender! Theo har en som ser ut som en julgran. Och jag är så töntig att jag ger båda barnen paket (tycker det är skitkul!!) Tilia bryr sig ju inte om inehållet så då passar jag på att köpa nödvändiga saker åt henne, som nya nappar eller så Fast de får inte paket varje dag. Bara på helgerna.

Idag har vi varit på bvc. Förra gången hade hon ju inte gått upp ett endaste gram på två veckor och nu hade hon gått upp 230g på en vecka. Skumt..
    Men hon växer då i alla fall Och nu äntligen har hon passerat 6 kg

• Kesso

moe:
    Vad skumt! Sådan är min Nils också kan jag säga. Han har överskridit 6 kg också. Vad skönt att det är så på natten. De på bvc har aldrig sagt till dig att väcka henne på natten om hon ej går upp i vikt?

Hur är det på eran BVC? är de viktberoende där? Här är de det. de vill ju väl men om de inte ha rgått upp 25gr. varje dag så.....ja....de vill ju helst det.

På tord. ska jag väga Nils igen. Hoppas han gått upp lite då.

Svar på tråden Augustibebisar 2008